Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 24 Jun 2011

MELAYU KENA TIPU LAGI




LIHAT DAN BACA - MELAYU SEDANG SAKIT







nota:
inilah tanda perogolan bahasa melayu
nama pesta ini dalam bahasa inggeris
tetapi ada pecubaan untuk
memelayukan PRECINT
kah kah kah


LANGKAH PERKASA BAHASA MELAYU - meloya

Penggunaan bahasa Melayu pada persidangan antarabangsa diharap dapat dilaksanakan tahun ini dalam usaha memartabatkan bahasa kebangsaan itu.

Ia merupakan antara langkah yang dicadangkan oleh Jawatankuasa Pelaksanaan Bahasa Kebangsaan untuk memperkasakan bahasa Melayu, selain digunakan dalam surat-surat rasmi kerajaan, syarikat milik kerajaan (GLC) dan swasta.

Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Bahasa Kebangsaan, Mohd. Puad Zarkashi berkata, cadangan-cadangan itu akan dibawa kepada makluman Kabinet terlebih dahulu sebelum pekeliling mengenainya dapat dikeluarkan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

"Tidak salah untuk menggunakan bahasa kebangsaan dalam persidangan antarabangsa termasuk dalam penyampaian ucaptama kerana penterjemah disediakan untuk para peserta.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…IA KE NI?..... kah kah kah..

kah jkah kah.. YOU TALK RIGHT RIGHT…. kah kah kah..

kkah kah kah… NO.. PLAY PLAY LIKE LAST TIME…. kah kah kah..

kah kah kah… YOU CHI CHIT MELAYU PEOPLE…. kah kah kah…

woit.. YOU NO CHEN YOU NAME… kah kah kah..

kah kah kah..YOU NAME INGLIS… YOU CHEN ONE TIME… kah kah kah..

kah kah kah…WHY PRECINT…YOU PLAY PLAY....kah kah kah

nota:
satu konferensi antarbangsa untuk menangani impak globalisati
keatas indek populasi akan diadakan di kl. konferensi
yang berinovasi ini adalah anjuran sebuah ajensi glc
akan ada hindangan nasi nasi
kah kah kah



YOU KNOE DIS?

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tukar juga putrajaya kepada sonwin

Tanpa Nama berkata...

Biarlah melayu kena tipu. yang penting pemimpin kita orang melayu.

kah kah kah.

tak takut ke nanti kalau DAP memerintah. Nanti orang Cina halau orang Melayu.

tak takut ke?

kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

u always rite.. :D

Bahasa melayu ni nak jaga hati seniman pejuang bahasa dan pakcik makcik felda jek :D

bebudak sekarang tak kisah pon depa pakai bahasa sms lagi singkat dan berpusing2.. har har har..

cicit ngah layor berkata...

Bangser kiter memang suker tighu cakap org lain.Tambahan zaman dulu,biler tengok org putih...tunduk,walau pon org putih tu lanun.

Zaman dulu,ader soghang lanun.Namernyer Francis Lighter.Datang Ke Pulau Pinang utk dijadikan tanah jajahan dier.Kiter sedier maklom,org jenih ni makan ghoti dgn keju jer.

Satu haghi,dier datang ketanah besor iaitu diBagan.Kedatangannyer disambot olih org Melayu yg pakai sampin,tengkolok dan keghih terselit dipinggang.Zaman tu,org Bagan semuernyer keghojer nelayan.Maner2 ikan yg tak habih dijuai,demer buat belacan.

Francis Lighter pon melawat ler diperkampongan nelayan tu.Biler sampai tempat org jemor belacan,Francis Lighter terkejut dgn bau busuk belacan tu.Sebenornyer dier tak peghonah tengok belacan dan bukan jenih manusier yg makan sambai belacan.

Francis Lighter bertanyer pader org yg pakai tengkolok...benatang aper bau busuk ni.Org pakai tengkolok bagitau yg bender busuk tu belacan.Francis Lighter bagitau org pakai tengkolok...ini worth butter.Disbbkan lidah org tu telampau keghaih,tak dpt ler nyebut perkataan worth butter..... ditukornyer pulak kpd butterworth.Lekat ler namer tu sampai kehaghiini.Namer Bagan,sekali2 jer org sebut.

Haghi ini kiter berbangger ler dengan namer keju busuk.kahkahkah.Pandai org kiter ni tighu dgn ubahsuai nyer sekali.

Tanpa Nama berkata...

Apa punya turrr Tanpa Nama 12:02 PM ... Melayu kat S'pore, Ostolia, NZ, UK, USA, German, Thailand, dll yg tiada seorg pun pemimpin negaranya berbangsa Melayu tak pula kena halau? Malah mereka maju mampu berdikari atas merit dan keprofesionalan masing2 berbanding dgn umnoputra kat sini.

Jgnlah jadi katak dibawah tempurung, oiii! Rajin2la melawat negara2 asing bagi mencerahkan minda yg jumud tu! Kat sini kalau nak amik keje subcon jgnlah amik kat main kontrektor Melayu, memang selalu miss payment atau kena kencing. Biarla lagi kontrektor Cina.

Tanpa Nama berkata...

memperkasa bahasa melayu konon.... fucck la poad....
aku dah nak muntah tiap x dengar kenyataan nak perkasa bahasa melayu... baik dari menteri perogol ataupun balaci2 amno nih....

sebagai orang yang terlibat secara langsung dalam industri pengiklanan, bila tanya kenapa tak guna bahasa, client akan cakap... it is not mandatory to use bahasa right, english very clear and understandable..., dalam hati aku fuck je diorang... ....

ko dok amerika ke malaysia?

Tanpa Nama berkata...

dah lama melayu di tipu oleh gerombolan... tak sedar2 lagi ka org2 melayu? kah kah kah...

-pemuda_spg4@yahoo.com.my-

Kepala Manchiss berkata...

agenda melayu adalah untuk menjatuhkan amno pada pru 13. kehkeh

Tanpa Nama berkata...

Jangan biarkan DAP memerintah, takut jadi macam Singapore. Kat sana Melayu sume kurus kering, tak makan. Tengok kat Penang pun dah ramai kurus kering... hati-hati bro. Tapi macam mana DAP nak perintah, kalau ye pun. Seat kampung lagi banyak dari seat bandar.

Tanpa Nama berkata...

minat bace komen cicit ngah layor bahasanya logat orang perak, memberi satu keunikan pemahaman bahasa bagi semua orang.

Tanpa Nama berkata...

Puad ni, kalo aku tengok kepala dia, teringat aku akan kepala pelir.. entah, memang muka dia macam kepala pelir saja, nama pun ala2 pelir jugak.... otak dia lagi2 la.. sama dengan nakhaie.. kebetulan bekas ahli PAS rasanya kedua2 tur.. mujur gak keluar cepas dari PAS..
Aku masih ingat pesanan guru aku (yang paling rapat dengan aku la):
Jikalau ada ilmu, banyak atau sedikit, jangan bagitau orang melayu, nescaya akan digelakkan saja, apatah lagi ilmu matematik dan sains, lagi2 bahasa inggeris, beberapa hal berkenaan sains tulen.. i.e. biologi, fizik dan kimia.... sebab apa? sebab mereka ni malas membaca dan berfikir secara kritikal, kalau bagitau pun, buat penat saja kita nak terangkan, SBB MEREKA2 INI SPESIS BODOH, malas membaca, malas memaham, malas berfikir kritikal DAN HANYA TAHU NAK GELAKKAN ORANG SAJA (rupanya aku sudah perlahan2 mula tahu yang spesis melayu seperti ini telah wujud beratus2 tahun yang lampau) ..
Sebab itulah aku yang kerap berdamping dengan budak2 cina masa amik A-Level dulu, kebetulan ketiga2nya adalah subjek sains tulen (atas biaya duit orang ramai juga.. terima kasih rakyat Malaysia).. aku pun terdengar benda yang sama dari perbualan mereka dan aku selalu berbual dengan mereka dengan pelbagai dialek cina,( kebetulan aku buleh la sikik2 muhung cakap cina ni sbb aku memang asal sekolah rendah, sekolah cina la).. nah.. sejak saat itu, baru aku tahu dan kenal kenapa anak2 cina sukar berkongsi ilmu dan enggan berkomunikasi dengan anak2 melayu.. bukan kerana rasis.. kerana budak2 melayu pada pandangan mereka amatlah bodoh, tolol, malas belajar dan lemah berfikir akan menyebabkan mereka juga menjadi terikut2 malas belajar.. kalau cakap terus terang nanti, mereka akan mudah kecil hati.. tu la pasal anak cina asyik boo-layan jer tu..KESIAN JUGAK KAT ANAK2 CINA YANG SELALU DISALAH-SANGKA RASIS DAN INGIN MENGHALAU MELAYU..(walaupun ada jugak cina yang bersikap demikian, tetapi sikap malas berfikir dan malas belajar menyebabkan melayu secara tak langsung ketinggalan secara sendirinya..)
Kalolah masih ramai melayu berspesis PUAD SI PELIR NI, aku tatau la sampai bila nasib melayu akan terus dipandang jengkel sebegini..

ImNeO berkata...

kah kah kah kah..
pak isyam.
wai u so funi one lar..
tis make me lauughing no stop stop.
i dunno why u like tat one..
my melayu olso very good leh..
u dun play play..
u can chit chit my melayu fren-fren but u cannot chit chit me becos i very good in inglis and melayu..
u stupid pak isyam is my hero..i like to meet u to take phot wity u can or not. i your supporter..how to meet u..u cum kulim or not..i stay kulim pak isyam.
tis zulkifli noordin fella CHIT CHIT ME. I SO ANGRY NOW.

Tanpa Nama berkata...

Hoi UMNOputra UMNO Baru, pemimpin saja Melayu...subcon ramai lancau-man dan pundek-man!

Apa bezanya? cari jalan mudah nak kaya -- makan komisen, makan rasuah hati jadi gelap dan perut pun buncit. Anak beranak tentang perlekeh Islam, kutuk ulamak!

Hoi UMNO, lancau loo..pundek loo dan jangan lupa Butoh loo!

Tanpa Nama berkata...

Jawi - Roman

Agenda Melayu

Agenda Melayu adalah adalah untuk menghumban penyamun umno pada pru13!!!

Jangan khianat perjuangan ini!!!

Tanpa Nama berkata...

xfasibtn berkata:kpd tanpa nama 12.o2:kenapa nak biarkan melayu kena tipu..awak suka kena tipu ke?..Mic ,Mca, Umno..BN dah lama halau org melayu..berapa banyak tanah rizap melayu hilang..berapa% pembangunan di buat atas tanah milik cina..tanah KTM di Singapore..tanah TUDM di sg Besi..tanah kg melayu..sapa halau melayu dari p.pinang..lu pikir le sendiri..PR baru perintah 3th..BN dah 53 th..tanah org melayu tak bertambah pun..