Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 24 Julai 2011

ANAK NAK BERANCUK PAKAI DUIT SENDIRI



MULUT BESAR



nota:

mulut besar adalah tanda tanda
suka makan free




MAJLIS PERKAHWINAN MEWAH BERI IMPAK NEGATIF – berita hairan

KUALA LUMPUR: Perkahwinan yang menelan perbelanjaan melampau mencecah jutaan ringgit boleh memberikan impak sosial yang negatif jika ia dilaksanakan hanya semata-mata memenuhi elemen menunjuk-nunjuk hingga mengetepikan matlamat sebenar perkahwinan.

Dari segi sosial pula, kebanyakan majlis perkahwinan mewah besar-besaran yang dianjurkan di negara ini sudah dicampur aduk dengan pelbagai elemen selain dimanipulasi sesetengah pihak bagi mendapat keuntungan khususnya membabitkan selebriti dalam memastikan barangan yang ditaja mendapat publisiti meluas.

Pengarah Institut Sosial Malaysia (ISM), Prof Madya Dr Mohd Fadzil Che Din, berkata apa yang lebih membimbangkan adalah aliran berbelanja mewah akhirnya menjadi ikutan hingga ada pasangan sanggup berhutang bagi memastikan majlis berlangsung dengan gilang gemilang yang akhirnya memberikan kesan jangka masa panjang selepas perkahwinan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… NAK BUAT KENDURI ANAK NAK BERANCUK BUATLAH…. kah kah kah..

kah kah kah…INI SAMPAI PAKAI DUIT KERAJAAN APA HAL…. kah kah kah..

kah kah kah…MATLAMAT ASAL NAK BERANCUK…. kah kah kah..

kah kah kah….BERANCUK LAAA SESAMA SENDIRI... JAGAN PAKAI DUIT KERAJAAN… kah kah kah..

kah kah kah...TAK ADA KELAS PUNYA MUNKEEE...kah ah klah..

DARI ARKIB DETUK.COM

Selasa, Jun 7, 2011-07

NAJIB TERDESAK ..PINANG ANAK GUNA DUIT RAKYAT?

Penggunaan duit rakyat atau dana awam bagi membiayai lawatan Perdana Menteri dan rombongannya ketika merisik perkahwinan anak perempuan Datuk Seri Najib Razak di Kazakhstan adalah salah dari segi moral, kata ahli parlimen Kuala Selangor, Dzulkefly Ahmad.Tindakan Najib ini tidak ada kelas langsung iaitu menggunakan wang kerajaan dan rakyat untuk urusan peribadi.

Ini pula bukan pertama kali. Semasa anaknya menerima ijazah di Universiti Georgetown, Washington, Amerika dia dan keluarga juga ke sana dengan program rasmi kerajaan.Menurut pemimpin PAS itu, tidak menjadi kesalahan bagi perdana menteri merisik perkahwinan anaknya di Kazakhstan tetapi Najib sepatutnya mengambil cuti rasmi dan tidak membelanjakan dana awam.Nooryana Najwa dijadualkan berkahwin dengan seorang pembesar kerajaan Kazakhstan.

Dalam sejarah Islam, kata Dzulkefly, Khalifah Umar Abdul Aziz pernah mempunyai dua batang lilin berlainan yang ditempatkan di sisi katilnya.Jika baginda dikejutkan pada waktu malam kerana urusan rakyat, Khalifah Umar akan menyalakan lilin yang dibeli dari dana awam. Sebaliknya jika dikejutkan oleh kawan-kawan atau ahli keluarganya untuk membincangkan hal peribadi, baginda menggunakan lilin yang dibeli melalui wangnya sendiri.

Menurut beliau jika Najib dan isterinya, Datin Seri Rosnah Mansor benar-benar bertanggungjawab, mereka berdua akan menyusun jadual cutinya untuk kepentingan keluarga dan peribadinya bukannya mengambil kesempatan atas urusan kerajaan.Sebelum ini, di Dewan Rakyat pernah dibangkitkan perbelanjaan besar yang dibuat oleh Rosmah.

Sementara itu, ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad meminta Najib supaya telus dan tidak mengambil kesempatan di atas urusan rasmi untuk sebarang urusan peribadi apatah lagi apabila menggunakan wang kerajaan yang juga wang rakyat.

NOTA:
ini memang berita pelik
mengikut adat
yang meminang pihak lelaki
ini yang meminang pihak perempuan

mungkin dah bunting
kah kah kah


MULUT EEE


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO ialah kerajaan dan kerajaan ialah UMNO. Rakyat dan sekelian harta rakyat ialah milik kerajaan. Kerajaan boleh mengambil harta rakyat bila-bila. PM ialah ketua kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

perut anak Najib dah kembang lah...
nak bomb 5 bulan lagi....

jadi cepat2 kahwin lah...nanti di tangkap khalwat pulak!!

Rioh se negara nanti..malulah

Jalak Senteng berkata...

Pukimaklula anon 5:01pm, low class minded. kalau mcm tu lagi cepat la KERAjaan umNgOk kena humban, cakap pakai kepala butoh. Ko dah mkn ubat lum?
Kamu tau tak beza kerajaan dgn diktator?? Ada org sebut kerajaan Hitler.. kerajaan Pol Pot??

Tanpa Nama berkata...

UMNO adalah KER jaan..
dan KERA jaan memang suke rompak harta rakyat..

lang buana berkata...

alooo tanpa nama......
banyak kepala hotak hang....

umno ialah pencacai rakyat....
rakyat adalah tuan umngok.....
tak dak rakyat tak dak laa umngok..........
bila bila pun rakyat boleh peturun umngok..........

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kera jaan hancuk mak ko

Tanpa Nama berkata...

Dengar cete sampai 2 kontena beli barang kat Indon.

1Crony berkata...

Senang nak lari dan minta suaka politik di Negara Go Head Go Stan bila kena dakwa setelah UMNO tumpas di dalam PRU 13 nanti. Maklumlah negara besan kan!

Tanpa Nama berkata...

NEGARA KOMUNIS BOLEH LA KO CAKAP MCM TU...PADAN LA RAMAI ORG UMNO NI BODOH SAMPAI TAHAP TAPAK KAKI....

Tanpa Nama berkata...

berancuk dulu baru bernikah.. ni dasar baru ni.. tahniah PM idolaku... hahaha

Jalak Bunting berkata...

hahahah siot ko kate anak najib bunting...hahahaha...ntah..sana kan sejuk..seronok2 bunting ni an..hahahahah

Tanpa Nama berkata...

kerajaan ialah rakyat,bukan Umno,sesuka je nak cekik duit rakyat,sepatut nya duit Rakyat di urus dengan betul,bukan Songlap

piut ngah layor berkata...

UMNO ialah kerajaan dan kerajaan ialah UMNO. Rakyat dan sekelian harta rakyat ialah milik kerajaan. Kerajaan boleh mengambil harta rakyat bila-bila. PM ialah ketua kerajaan.

24 Julai 2011 5:01 PM


ehehe...dia ni perli je lah...

Tanpa Nama berkata...

Ade orang kata pompuan kalau mulut besar, 'mulut bawah' pun besar juga. Betul ke Bro?