Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 29 Julai 2011

CUKUR SAMPAI BOTAK



DAH BOTAK PAKAI WIG




KENYATAAN MEDIA : ROSMAH TERUS MENCUKUR NEGARA

Respon kepada kenyataan i Rosmah Mansor sewaktu lawatannya ke Pokok Sena semalam, yang turut dilaporkan portal berita Free Malaysia Today (FMT) 'Permata mahu lebih peruntukan' - saya meminta Najib Razak merujuk perkara ini ke sidang Parlimen terlebih dahulu sebelum meluluskan atau membuat sebarang keputusan mengenainya.

Ini kerana, peruntukan sebanyak RM111 juta yang diperuntukkan buat Permata dalam Belanjawan 2011 lalu juga telah habis diguna pakai tanpa sebarang laporan rekod kewangan dan perbelanjaan dibentangkan.

Najib selaku Menteri Kewangan sendiri harus tahu bahawa laporan kewangan dan rekod perbelanjaan ini penting bagi mengawal aliran perbelanjaan negara, sekaligus mengelakkan pembaziran yang melampau dan berterusan.

Beliau harus mengawal dan menghalang isterinya dari terus mencukur wang rakyat. Wang rakyat dan pembayar cukai tidak seharusnya digunakan untuk tujuan pubkisiti dan peribadi - eg. beg tangan RM1juta dan cincin permata RM74juta.

Maka, saya menggesa agar Najib membentang dan mendebatkan perkara ini di sidang Parlimen terlebih dahulu sebelum meluluskan atau membuat sebarang keputusan mengenainya kerana ianya akan melibatkan jutaan ringgit dana awam.

Laporan kewangan, data keberhasilan dan indikator pencapaian program Permata ini juga seharusnya dibekalkan kepada semua Ahli Parlimen agar kajian penambah baikkan yang menyeluruh juga dapat dibuat.

Sekian. Terima kasih.

YB Hajah Zuraida Kamaruddin
Ketua Wanita Keadilan Malaysia
Merangkap Ahli Parlimen Ampang

9 ulasan:

Kelab peminat Tukar Tiub berkata...

Permata yang hilang... :-)

Tanpa Nama berkata...

Bik mamarosmahmansor hanya minta duit pada mat monggolantantuya peruntukan itu hanyalah lakunan sandiwara sahaja. duit cukai rakyat adalah duit UMNO, kikis wang cukai rakyat adalah untuk kaya segera pada puak UMNO dan BARUA UMNO sahaja.
Rakyat nak beli sekor ayam untuk makanan pun tak mampu..

BIK MAMAROSEMAH INILAH PELUANG ANDA UNTUK CURI WANG RAKYAT SEMASA BERKUASA< BILA MAT SEMBAB berkuasa maka hancurlah angan angan anda first lady...ALTAMTUYA

Tanpa Nama berkata...

aku geram lah tengok babi gemok rosmah tu.

badan macam babi, balak, badak

tekek 10kg....begitu berat.....

badan dia bila teranjang nampak boleh muntah...potong stim lah

Tanpa Nama berkata...

rosmah bodoh bangang babi bahaloll...
ingat lagi dulu siti hasmah pernah sound belakang2 jaga2 dengan rosmah mansor ni..dia ni dangerous!!!

rosmah babiiiiiiiiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

YB, bukan RM74 juta...RM23 juta. Periksa fakta betul2.

Tanpa Nama berkata...

RM23 juta dalam US dollar

Jadi RM74 jutalah

Tanpa Nama berkata...

betulla 74 juta..convert drpd US dollar 24 juta la pakcik..adoii

mak long pandai berkata...

betulla RM74 juta..convert dpd US dollar 24 juta..adoii..abisla malaysia dpt mama borong besar cm rosmah ni..Allah selamtkan kami rakyat malaysia dpd pembelot2 agama & negara nih..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
YB, bukan RM74 juta...RM23 juta. Periksa fakta betul2.
30 Julai 2011 12:52 AM


US$23 juta = RM74 juta