Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 18 Julai 2011

SEBELUM BERCAKAP LEBIH BAIK BERFIKR DAHULU




MAHAFIRAUN MAHA BOTAK



DESAK KERAJAAN LUCUT KERAKYATAAN – meloya

Kerajaan didesak supaya menarik kerakyatan mana-mana individu yang mencabar Yang di-Pertuan Agong sebagai Ketua Agama Islam atau mempersoalkan apa jua undang-undang yang sudah termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Desakan itu adalah salah satu daripada lima resolusi yang diluluskan sempena Seminar Mendaulatkan Islam Agama Negara anjuran Gabungan Bela Hak Insan (Gabungan) dan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (Muafakat) di sini, hari ini.

NOTA:
ini satu pandangan yang wajib kita sesama teliti
cadangan yang tidak patut kita ketepikan dengan serta merta
tetapi sebelum kita menerima cadangan ini
mari kita baca beberapa persoalan yang timbul:

- bagaimana kalau raja itu membunuh caddy dengan pemukul bola golf?
- bagaimana kalau raja itu membelasah jurulatih hokey

- bagaimana kalau raja itu berjudi di casino london dan minta kerajaan bayar?

- bagaimana kalau raja itu terlibat dalam perjudian bola?

- bagaimana kalau raja itu tidak membayar cukai kereta ferarinya?

- bagaimana kalau raja itu sebenarnya bukan raja?

- bagaimana kaalu raja itu tidak mengikut adat pusingan giliran raja

- bagaimana kalau raja itu minta hutan balak?

- bagaimana kalau raja itu meminta kontrek buat jalan keretapi untuk anaknya


justeru –adalah tidak adil untuk menarik hak kerakyatan rakyat
walhal raja raja ini tidak ada sangkut aput dengan agama
malah dalam ajaran islam TIDAK ada raja
dari mana muculnya raja dalam islam?


TERUSKAN PERJUANGAN KITA


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

raja-raja melayu hari ini sebenarnya ialah raja-raja yang dipilih british. raja-raja yang bersekongkol dengan british.

zeri berkata...

sultan sulaiman adalah sultan islam yang diceritakan dalam al quran..

Tanpa Nama berkata...

raja zalim raja disanggah

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana kalau Raja-raja bersekongkol rasuah dengan UMNO?
Mana punya NGO tak pernah dengar pun tiba2 lulus resolusi.

Tanpa Nama berkata...

Sham ko x nak komen pasal nie ke??

UiTM tawar Anugerah Ibrahim Ali untuk pelajar....http://www.malaysiakini.com/news/170252.. Kah.. kah.. kah...

Revolusi_Malaysia berkata...

dari mana muculnya raja dalam islam?

hahahhahahhahahahhahaha...

kalo mari kat SPR atau orang UMNO tonyok, diorang akan bagi macam-macam alasan bangang,... macam-macam nak bagi melayu bongok... dan mereka berjaya jadikan melayu bongok...

Tanpa Nama berkata...

Setuju sangat dgn TT. Raja2 Ketua agama ISlam???

Tanpa Nama berkata...

aku like semua komen!

Tanpa Nama berkata...

Raja Gopal memang perasan ketua agama!! Syok sendri...
Anak bini, suku sakat dok menghabiskan duit rakyat..Setahun sekali masa bithday ..mulalah nak menasihati rakyat konon!!
Bontot lebar tak perasan...asik duduk kat kerusi empuk je...
nak jalan pun macam tak jejak bumi!! Jawap lah korang esok!! jangan dok nangis depan kaabah pulak!!

bunbinban berkata...

hahaha...nampak gayanya, madey adalah yg pertama di ikuti dgn barisan kabinet dan di turuti oleh umno sambil berpimpin tangan dgn mca, gerakan dan mic....hahaha...tak ingat ke?

king spade berkata...

kahkahkah..lu mang sial der..mcm mane kalo raja pukul caddy smpai mati?mcm mane kalo raja pukul jurulatih hoki?ini mmg terbaek der...kah3..gua ketawa smpai terkentot2..kah3..gua tambah sket..
mcm mane dgn raja yg buang org dr negeri die sbb umumkan mak die arwah?mcm mane raja yg lempang org sbb kna tegur pkai gelang emas?mcm mane raja yg togok arak dan wat kelab mlm mcm bpk die punya?kah3...gi mampos ngan raja..

Tanpa Nama berkata...

raja2/sultan???? tiewnama so hai