Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 1 Julai 2011

SESUDAH JUMAAT




SELAMATKAN MALAYSIA !




BERITA BERITA BARU MASUK


banyak tok khatib bercakap tentang BERSIH hari ini
ada yang cakap jaga masjid jadi bersih'
ada yang cakap jangan campur bersih

di masjid sekolah alam shah putrajaya
to khatib kata sesiapa yang ikut demo
bersih 9 jula ini akan terima seksa

masjid jamek kuala lumpur pun sama

laaa... hairan tok khatib ini online ke?
kah kah kah kah


DI TEMERLOH PAHANG

demo dihadapan ibi pejabat pas
berlangsung dengan aman damai dan permai
tidak ada ganguan apa apa

seramai 200000 opps... maaaf 20 orang
budak sekolah telah berkumpul dan
mereka melaungkan ' selamatkan malaysia!'


nota:
ketua amk temerloh
telah menyediakan loud hailer
dan air botol sebagai cara
mendidik mereka agar faham dan reti
cara menunjuk perasaan

tidak lama lagi mereka memerlukan
pemahaman tenik demo untuk
menentang pakatan rakyat
kah kah kah




ISLAM TEGAH SERTAI DEMONSTRASI
- berita hairan

Pembabitan umat Islam dalam perhimpunan haram atau sebarang perhimpunan yang boleh memudaratkan keselamatan rakyat, negara, merosakkan harta benda dan seumpamanya, adalah ditegah Islam.

Sehubungan itu, Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal-Ehwal Agama Islam, Abdul Shukor Husin, berkata perbuatan dan tindakan yang boleh membawa kepada merosakkan kebaikan sedia ada, adalah satu dosa besar dalam Islam dan menyertai perhimpunan haram jelas tidak membawa kebaikan, melainkan menimbulkan masalah kepada pelbagai pihak.

“Perhimpunan ini (BERSIH) bukan soal fatwa... sekarang ia jelas membuat perkara merosakkan atau tidak mendatangkan manfaat, ia dilarang Islam dan saya fikir ini satu perkara tidak harus dilakukan.

“Jadi, saya menasihatkan umat Islam khususnya dan bukan Islam supaya menjaga keamanan yang kita nikmati hari ini, sekali gus menjadi negara contoh oleh dunia luar,” katanya.


NOTA:
ini ayat yang dipakai:

lala di kum kun tum tak malu
ambilon hi duit ton rakyat bun
in naaa tipu won
la la da ko da
la la tipu won

wawa duiton banyak ron
wal duiton minyak ron
wal tipu won

na na kabil nai ilah hom
kum tom bersihron
wal spr ton wal tipu kun

kon kon kon
tak malu on
kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Konsert yang melalaikan berpesta itu boleh pulak.. Double standard la ulamak neh..

orang bukan nak bergaduh nak suarakan bantahan cara aman.. cam pebarisan maulud nabi salah ke?

Agong nak terima ke idak tu dia punya pasal la..

Khun Pana aka johanssm berkata...

Lagi bherita Anti BERSIH 2.0

Perkosa akan tutop Jamban kalao BERSIH 2.0 di adakan.

Biar siapa pon tak boleh pergi Jamban untok berak.
Biar semua jadi macham saifool.

http://www.malaysiakini.com/news/168605

*Ini masa untok Mat sembat janji buatkan Jambantan bahru

ayamtido berkata...

“Sesungguhnya jiranku menyakitiku”. Sabda Nabi s.a.w: “Keluarkan baranganmu dan letakkannya di jalan”. Maka lelaki itu mengambil barangannya dan letak di jalan. Lalu, setiap orang yang melintas bertanya: “apa yang berlaku kepadamu?”. Dia menjawab: “Jiranku menyakitiku”. Maka mereka berkata: “Ya Allah laknatilah dia, Ya Allah hinalah dia”. Dengan sebab itu, jirannya berkata: “Kembalilah ke rumahmu, aku tidak akan sakitimu lagi”. (Riwayat al-Bazzar dan al-Hakim dalam al-Mustadrak. Ahmad Syakir menilainya sebagai sahih).

Tanpa Nama berkata...

hadis sahih mana, ayat alQuran mana yg ckp haram sertai demo secara aman? main cakap je Islam haramkan sertai demo, sapa2 pun boleh buat.

James Iha berkata...

Kahkahakahh..betoi la bro TT. Khatib kt majid berhampiran ofis aku pon cakap seolah2 jgn join Bersih. Tapi aku yg cerdik sikit ni faham la maksud dia termasukla bebrapa jemaah yg dok sebelah aku. AKu tengok mamat khatib ni muda lg. Rasa nak penampar dia pon ada jugak lepas sembahyang jumaat sbb baca guna teks tapi sbb Nabi mengajar umatnya erti sabar, jadi aku maafkan khatib tersbt..jkahkahakh.

Tanpa Nama berkata...

laa..awat lambat sangat keluaq fatwa ni. kalu tak boleh juga nasihat sedara kita kat tunisia, mesir supaya jangan berdemo. kesian depa...tak pasai2 dah buat dosa jatuh kan pemimpin yg korup.

Tanpa Nama berkata...

“Perhimpunan ini (BERSIH) bukan soal fatwa... sekarang ia jelas membuat perkara merosakkan atau tidak mendatangkan manfaat, ia dilarang Islam dan saya fikir ini satu perkara tidak harus dilakukan. "

Tuan yg berkata... kalau setakat "saya fikir" humban ajelah pendapat ni dlm tong taik... skrg ni org semua dah pandai...

Ulama itu pewaris nabi!! berkata...

sedih aku .. hanya untuk survival potitik .. tok2 mufti nie bersuara.. ini membuatkan aku meluat dengan mufti di malaysia nih .. baik aku dengar cakap ustaz ngajor quran tepi rumah aku ..

wahai tok mufti .. 1 soalan mengapakah engkau tak berbunyi sehinggalah jamil khir bahrom di 2010 kata sujud kat tugu tak boleh ?.. adakah peranan ko tulis fatwa sahaja?..

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah... Lu Siot la TT... Nak terkeluar baca 'ayat' lu...

Tanpa Nama berkata...

Aduih, nampaknya berjuta-juta rakyat Timur Tengah bukan lagi Islam nampaknye lah?

Tanpa Nama berkata...

inilah antara sebab ramai anak muda malas nak dengar khutbah, ada yang sampai tertidur, ada yang lepas khutbah baru datang. Sebabnya, khatib tidak jujur pada diri sendiri, terlalu mengikut teks sampai orang jadi bosan..ini lah akhir zaman.

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik kerajaan umngok tak boleh haramkan 9 julai 2011. Kalau tidak, kerajaan umngok mesti keluar kalendar dimana 9 julai tidak wujud. Tarikh dari 8 julai, esok terus 10 julai...

Tanpa Nama berkata...

ularmak UMNgOk keluar fatwa:
kalau bersih2, persetubuhan tu haram!

kahkahkahkah UMNgOk BoNgok!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY