Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 2 Ogos 2011

DEWAN BAHASA DAN PETAKA



DEWAN BAHASA DAN PETAKA




nota:

tahukah anda
bahawa bangunan yang tersergam ini kosong
tahu kah anda bahawa banguan ini penuh dengan sampah sarap
tahukah anda kenapa ianya kosong?

bangunan ini kosong kerana
ada kroni bumiputera nak dapat
kontrek 256 juta ringgit buat
bangunan baru di belakang banguan lama ini

bangunan lama ini tinggal kosong
inilah dia contoh perniagaan bumiputera

bila china marah
bila india marah
mereka akan dituduh anti melayu

pukimak melayu ini pergi mampossslaaa
tak ada klerja lain menipu'
mengelat

NOTA:

kenapa bangunan kosong ini
tidak diperjuangan di parlimen
oleh yb ketuanan melayu?

NOTA:

kita tidak ada pilihan
melainkan menghumbankan gerombolan
lagi lama lagi habios harta negara



TIMBALAN MUHYIDDIN HAIRAN DAWAMA TAK BUTA DUIT SEDANGKAN JUALAN TERJAMIN- minsider

KUALA LUMPUR, 2 Ogos — Putrajaya menegaskan Dawama, syarikat konsesi mencetak dan mengedar buku dan majalah Dewan Bahasa dan Pustaka (DBP) harus bertanggungjawab ke atas segala masalah dihadapi syarikat itu termasuk isu kewangan sehingga terpaksa mengarahkan pekerjanya bercuti tanpa gaji.

Malah Putrajaya terkejut syarikat itu tidak “membuat duit” sedangkan jualan buku teks sekolah di seluruh negara menerusi Kementerian Pelajaran terjamin.

Ekoran masalah kewangan dialaminya syarikat itu gagal mencetak buku dan mengarahkan kesemua pekerja bercuti tanpa gaji mulai semalam.

“Dawama harus bertanggungjawab (atas apa yang berlaku sekarang),” kata Timbalan Menteri Pelajaran Wee Ka Siong menerusi akaun Twitter beliau hari ini, mengulas isu krisis DBP-Dawama sekarang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…MENTERI CUKONG INI BUAT BUAT TAK TAHU…. kah kah kah..

kah kah kah...SENGAJA BUAT TAK FAHAM... kah kah kah..

woit…INI LAH DINAMAKAN PERNIAGAAN BUMIPUTETRA….. kah kah kah…

kah kah kah…MACAM RAZAK BAGINDA BELI KAPAL SELAM… kah kah kah…

kah kah kah… MACAM ABU JULING DAPAT KONTREK BUAT KAPAL PERANG… kah kah kah…

kah kah kah…MACAM ADID ADAM … DAPAT KONTREK BELI SUKHOI DRAI RUSSIA… kah kah kah…

kah kah kah…MACAM RAFIDAH AZIZ JUAL AP…. kah kah kah..

woit…PERNIAGAAN BUMI INI HEBAT…. kah kah kah..

kah kah kah…KALAU DALAM KAPAL TITANIC… DAPAT KONTREK JUAL PELAMPONG PUN ..BUMIPUTERA AKAN BANKRAP…. klah kah klah..

kah kah kah… DALAM NERAKA DAPAT KONTREK JUAL AIR CONDITION PUN AKAN BANKRAP…. kah kah kah…

kah kah kah…DALAM PUSAT SERENTI.. DAPAT KONTREK JUAL GANJA PUN BANKRAP… kah kah kahh

kah kah kah… INI LAH DIA PERNIAGAAN BUMIPUTERA…. kah kah kah….

kah kah kah...YANG KAYA RAYA CUKONG...ITU PASAL MUNKEE CUKONG ITU BUAT BUAT TAK FAHAM... kah kah kah..

NOTA:

ini caranya perniagaan bumiputera:
mula mula masuk jadi ahli gerombolan
buat sibuk jadi ketua cawangan
buat sibuk

cara senang untuk dapat publisiti
katakan anwar ibrahim peliwat
jamin meloya akan buat laporan
kemudian kutuk pas
kemudian kutuk dap
kalau kutuk nik aziz lagi banyak publisiti
meloya akan buat berita
kalau boleh katakan
ambiga ini hindu

kemudian tanding dalam bahagian

jeng jeng jeng
menang atau kalah tak apa
yang mustahak lepas ini minta kontrek
dapat kontrek jual pada cukong
minta lagi kontrek
jual lagi pada cukong
akhirnya cukong ini akan bantu
untuk jadi ketua bahagian

menang pilihan raya
jadi yb
ada cukong dibelakang
minta lagi kontrek
dapat kontrek lagi besar
jual lagi pada cukong
minta kemudian jual
minta kemudian jual
kah kah kah

inilah dia perniagaan bumiputera
kah kah kah

itu pasal dawama
yang terjamin jualan pun bengkrap
kah kah kah

22 ulasan:

Penjual Aircond berkata...

klasik le ko orang punya lawak... jual air cond dalam neraka ... kah.. kah... kah...

Tanpa Nama berkata...

X BOLEH BLAH LA LAWAK LU BRO. KAH KAH KAH.. BEBAL SUNGGUH BUMIPUTERA NI YE BILA DAPAT KONTREK KERAJAAN.
YANG DAH TERANG2 UNTUNG PON BOLEH RUGI.

Tanpa Nama berkata...

Bidalan sahaja tu... untuk membedal dan melibas pembela-pembela cukong.

Jual buku teks pun bangkrap... geli perut aku... jual buku teks boleh bankrap... main lagi sub-sub dalam projek kerajaan... kan dah lesap. Siapa yang susah... pekerja Melayu juga... sebab apa... sebab parti melayu jugak... Melayu bukan tak reti berniaga... tapi kerajaan selalu silap beri tender pada seorang Melayu yang bukan perniaga. Selalu beri pada jurujual yang suka makan duit komisyen sebab tu jadi macam tu.

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahha...

patutlah bahasa melayu lingkup, hilang nilai estetika, hilang seni daulahnya...

yang muncul;
-bahasa sms: pkimak,baB,gi2
-bahasa cendol: i rasa u tau lah..
-bahasa kangkong: Nekra,E-ekonomi fuckla,
-bahasa EEE AAA: keeta ini adalah peejuang ketuaanan meelayu...panteeklah...kotee hitam!

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

ini bukan ilmu semiotik tp hal benar2 berlaku...

aku balik umah mak aku semalam, sempatlah mak aku bercerita kisah ribut berlaku semasa najib dtg PD nak join tauliah tentera-polis kt Si Rusa....

aku ingat main2 punya cerita..tp mak aku n adik aku siap pergi pd saja nak jln2...sepanjang jalan keluar dr hiway PD-Sbn kt kem tentera tu byklah pokok yg tumbang...

bapak aku siap cakap...kau tengoklah kuasa Allah nak tunjuk..sape yg dtg-Najib, Hishamuddin & Zahid....tiga2 ni akan tumbang pru-13 ni!

huh..bapak aku punya bacaan lg kencang! dan aku terus menyakini nya...insyallah!

negeri sembilan dlm tangan PR next pru-13!

Tanpa Nama berkata...

patutlah buku kerja tahun 3 budak-budak sekolah aku semuanya tak sampai. kompeni dah bangkrap nampaknya. Bila tanya cakap buku salah hantar sekolah lain. Kimakkkk punya kompeni..

Tanpa Nama berkata...

woi admin!!!!! kau ni melayu ke bangsa lain hah???? jika kau bangsa melayu,sememangnya kau ni bangsa melayu yang terkutuk!!!!!! kenapa lar kau mengutuk bangsa kau sendiri???? tidak kah kau terfikir dan bermunasabah???? jika lau kau bangsa lain,ingatlah bahawa kau hanyalah bangsa yang menumpang di bumi yang nyata ini!!!!!!!! sedar-sedar lar diri tu hanya menumpang!!!!!!

laskarfajar berkata...

Pengundi baru: Pagi tadi PR, petang ini warganegara - Malaysiakini.
Saya nak komen pasal tajuk berita Malaysiakini hari ini. Saya ada kenal satu orang mat indon yang dapat kp merah. Dia cerita tiap kali sebelum pilihanraya, RELA akan datang kerumahnya awal2 dan bagitahu pegawai emigresen akan datang kerumahnya sekian-kian tarikh. Ini untuk memastikan pada tarikh tersebut s imat indon ni ada dirumah. Selalunya pegawai emigresen ini akan datang sebelah malam. Jadi bila pegawai emigresen ni sampai rumah, maka akan bertukarlah tugas mamat ni daripada pegawai kerajaan kepada tukang kempen BN....

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
benar sekali tektik umnoputera berniaga.jual kontrak ambik untung atas angin.puncanya dari mamak madey pandik kutty yang perkenalkan penswastaan.swasta bermakna kroni,swasta bermakna monopoli dan monopoli juga kroni.sebab itu geng umno rasa negara ni mak bapak dia punya.la ni rakyat dah sedar dan umno nak mampos.marilah kita berdoa berkat ramadhan jauhi orang melayu islam dari dajjal umno dan sekutunya.sama dengan beli cincin 24juta gila ke apa ! ameen

ttmm

freeman berkata...

dapat kontrek jual ganja kat pusat serenti pun bankrap! HAHA. terbaik punya bidalan!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,
Sapa tu yg mengamuk tak tentu psl tu...? Siap suruh 'munasabah' diri.. Ngko ni apahal mamat??? Ngko ni mesti pencacai UMngok ni, malu la woii..!!! Puak2 ngko tu yg patut muhasabah diri, sedar dan bangun dri tido...Otak ngko tu dah beku agaknya, dah tak boleh fikir, mata ngko tu dah jadi mata ikan kering, bangang sebangang bangangnya.. Klu ngko nak terus jadi bangang, ngko jgn masuk sini, pegi berambus!!!

Tanpa Nama berkata...

anon 7:04pm, ni melayu sokong membabi buta...dah jelas-jelas meniaga bankrap pun tak boleh usik, takkan nak puji pulak ...bodoh!!!!, cuba ko kerja kat tempat tu...tiba-tiba kena cuti tanpa gaji awal-awal ramadhan tak tau sampai bila..

Cob Nobbler berkata...

Tanpa Nama 7:04 emo. Nak marah pun tak payah la sampai banyak tanda seru. Bazir space.

Nak comment pasal dia punya menumpang, dia punya ketuanan Melayu tu, buang masa.

Orang bodoh ni jangan dilayan nanti jadi bodoh.

Khairul Kamarudin berkata...

Salam tuan blogger,

Saya tidak bersetuju dengan

Perumpamaan dalam neraka jual aircond ...,

Saya faham maksud tuan, tapi untuk mengelakkan jadi permainan dan bahan ketawa pada perkara itu, saya memohon dan menasihatkan tuan agar remove bahagian tersebut.

Neraka Allah itu sangat panas dan azab. tiada yang dapat menandinginya atau mengurangkan kepanasannya. Apatah dengan menjual aircond.

Selamat berpuasa

sekian

piut ngah layor berkata...

anon 7:04 berkata
jika lau kau bangsa lain,ingatlah bahawa kau hanyalah bangsa yang menumpang di bumi yang nyata ini!!!!!!!!

ko ni yahudi zionis ke?bangsa ko je layak duk kat bumi ni?

Tanpa Nama berkata...

Yap abang khairul atas saya ni benar. Sama benarnya mcm komen Ku Seman wartawan Utusan. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 2 Ogos 2011 7:04 PM

Apa ada pada bangsa jika bangsa itu sendiri meroskkan bangsa dan bahasa. Kuat sungguh asobiah kamu

Tanpa Nama berkata...

Khairul poyo lah ko ni

serenity9260 berkata...

aku rase macam nak rembat pulak muhyiddin ni.ah sudah,kurang pahala puasa aku ni

1.10 Kawasan Jenayah Pembunuhan Terbiar Yang Terkenal Di Dunia
2.Bila Datuk Bandar Marah Orang Parking Kereta Tak Betul(Video)
3.Helmet Daripada 4 iPad(Video)

Tanpa Nama berkata...

En Khairul Kamaruddin, sini tempat kami buat lawak gila babi.. apa2 lawak boleh saja dilayan sampai level kambing sekalipun..

En Khairul Kamaruddin nak lawak macam pembaris, pegi dengar ceramah umno atau duduk dalam masjid saja..

Skrg pun, ustat2 PAS buat lawak dalam masjid pun, dah sampai level TT daa.. flexible la sikik.. jangan jumud sangat.. asyik2 nak potong stim la ko ni.. melancap punyer melancap, elok2 nak terpancut, buleh pegi amik air semayang la ko ni.. mcm pompuan punyer jadi pembaris kayu..

Tanpa Nama berkata...

bro TT,

bab taktik gerombolan dapat kontrek ni aku setuju sangat.

Mula2 masuk ahli UMNO....lepas tu ulang alik putrajaya cari projek nego, jual pada cukong.

Bila tak dapat, melalak !!
Harrier, Alphard, Brabus, BMW, Cayenne...semua dah nak kena tarik bro. Mcmana tak melalak.

budak kampung online berkata...

KHABARNYA MPH AKAN BELI DAWAMA. SYED ALBUKHARI DAH CUCUK MAMAK MAHATHIR. JOB DBP MEMANG LEBAT MASYUKK.

OVERHEAD DAWAMA RM1 JUTA PER MONTH. KO BOLEH AGAK DBP BAGI KE DAWAMA BERAPA PULOH JUTA RM..