Jumaat, 12 Ogos 2011

PERCUBAAN MENIPU ORANG RAMAI



INI PUN TAK PAKAI



nota:
bila polis berhemah
nak baling topi keledar
pada malaon yang tak pakai
topi keledar ini?


POLIS BUKA KERTAS SIASATAN REMAJA DIBALING TOPI KELEDAR
- berita hairan

ALOR SETAR: Polis membuka kertas siasatan bagi kes membabitkan seorang remaja lelaki, Muhammad Solihin Che Kassim, 14, yang dikatakan koma selepas dibaling topi keledar anggota polis yang sedang melakukan rondaan di FELCRA Lubuk Sireh, Perlis kira-kira 9.40 malam Sabtu lalu.

Pemangku Ketua Polis Perlis, Superintendan Mohd Nashir Ya, berkata pihaknya menerima tiga laporan iaitu masing-masing yang dibuat oleh bapa mangsa, Che Kassim Darus, 41, anggota polis yang terbabit dan juga bahagian trafik.

"Kami akan mengambil keterangan dua anggota polis yang bertugas dan saksi yang berada di tempat kejadian. Apabila mangsa sedar sepenuhnya dan sudah boleh beri keterangan, kami akan mengambil keterangannya.

"Kami akan meneliti semua keterangan yang dibuat dan jika ada anggota bertindak di luar bidang kuasa, mereka akan dikenakan tindakan. Itu semua bergantung kepada hasil siasatan," katanya selepas melawat Muhammad Solohin di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, hari ini.

Lawatan itu turut disertai oleh pegawai kanan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perlis dan wakil Persatuan Pegawai Pangkat Rendah Kontinjen Perlis.

Mohd Nashir berkata, berdasarkan laporan anggota polis terbabit, kejadian itu berlaku apabila dua anggota polis berkenaan yang sedang melakukan rondaan di kawasan itu mendapati mangsa bersama seorang rakannya menunggang motosikal (secara berasingan) tanpa memakai topi keledar.

"Kedua-dua motosikal yang ditunggangi oleh mangsa dan rakannya dalam keadaan laju dan apabila sampai di tempat kejadian, mangsa dikatakan terlanggar topi keledar yang dipegang oleh seorang anggota polis yang berada di situ menyebabkan dia hilang kawalan dan terbabas," katanya.

Beliau berkata, selepas kejadian, mangsa yang sudah tidak bersekolah itu masih dalam keadaan sedar dan boleh bercakap.

Kes itu, katanya, mengikut Seksyen 338 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan.

Semalam, akhbar melaporkan seorang remaja lelaki berada dalam keadaan koma di ICU HSB selepas dikatakan dibaling topi keleder oleh anggota polis yang sedang membuat rondaan di FELDA Lubuk Sireh, Chuping, Perlis kerana tidak memakai topi keledar. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI LAH POLIS BERHEMAH.... kah kah kah..

kah kah kah...HANYA BALING TOPI KELEDAR.... kah kah kah...

kah kah kah...SAPA KENA ANAK MAUT.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU TAK BERHEMAH MACAM MANA AGAKNYA.... kah kah kah...

kah kah kah...MESTI BALING BOM.... kah kah kah..

NOTA:

lihat cerita polis ini berubah pulak
kah kah kah
kali ini bukan kena baling topi keledar
rupa rupanya tergelincir
kah kah kah

cerita ini macam pernah dengar
kah kah kah


woit...INI SAMA MACAM CERITA MAT SABU.... kah kah kah..

kah kah kah....DI LANGGAR KERETA POLIS.... kah kah kah..

kah kah kah.....LEPAS YU POLIS YANG BERHEMAH KATA MOTO MAT SABU TERGELINCIR.... kah kah kah..

apa punya tuuuuuuur.... kah kah kah

SIAPA MALAON INI?

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

adakah kalau didapti bersalah kerana tidak memakai topi keledar boleh membawa hukuman bunuh?,
kalau sekadar denda dua tiga ratus tak munasabah polis boleh melepaskan geram sehingga mengancam nyawa saspek.

Tanpa Nama berkata...

2 malaysia

1 for the rich

1 for the poor..

Awan Network berkata...

jangan gelak banyak2 sangat..hehe..tue la kan..waallahu a'lam..sapa malaoon kat atas tue?

Entri Terhangat!! :
Video Kenakan Kawan..LAWAK GILER!!
Preview - Libas

Tanpa Nama berkata...

Kata Prof. Kangkung polis malaysia lebih berkhemah dari Polis London.Kalau Kangkung tetap kangkung. Bodoh punya Prof. Habis duit rakyat saja hantar kau belajar tinggi-tinggi. Kalau otak ketuanan melayu tetap otak ketuanan melayu.Otak lumpur.
sudah hampir seribu rakyat malaysia mati di dalam tahanan polis Malaysia.Rakyat London seorang saja mati,rakyatnya bangun menuntut bela. Buka macam kamu prof. Kangkung. Satu dan seribu pun tak tau beza.
Tu yang Malikul naik motosikal tak pakai helmet kenapa tak tangkap dan saman dia. Ingat negara ni bapak dia punya ka?Kamu si kangkung boleh lagi kata polis malaysia berhemah. Kau betul-betul celaka punya manusia ,tak ade kepala hotak.

Tanpa Nama berkata...

Mangsa telah cuba menyerang polis dengan sebilah parang menyebabkan pihak polis terpaksa bertindak balas. Sebagai polis berhemah, mereka hanya membaling topi keledar sahaja dan tidak melepaskan tembakan.

Markum goung berkata...

apa bodoh punya prof.....buat ulasan pakai pakai lubang bontot..Kat london orang awam buat kacau bilau dan polis berkawal...TETAPI KAT MALAYSIA...POLIS MENGGANAS PADA ORANG AWAM YANG BERKUMPUL TANPA ADA SENJATA...ITU BEZANYA POLIS LONDON DENGAN POLIS MALAYSIA. "KALAU POLIS MALAYSIA TERASA HENDAK BERLAKU SEPERTI KAT LONDON...SELALULAH MENGGANAS DENGAN ORANG AWAM...PASTI AKAN DAPAT HABUANNYA...TERUTAMA FRU (anak luar nikah)

Markum goung berkata...

apa bodoh punya prof.....buat ulasan pakai pakai lubang bontot..Kat london orang awam buat kacau bilau dan polis berkawal...TETAPI KAT MALAYSIA...POLIS MENGGANAS PADA ORANG AWAM YANG BERKUMPUL TANPA ADA SENJATA...ITU BEZANYA POLIS LONDON DENGAN POLIS MALAYSIA. "KALAU POLIS MALAYSIA TERASA HENDAK BERLAKU SEPERTI KAT LONDON...SELALULAH MENGGANAS DENGAN ORANG AWAM...PASTI AKAN DAPAT HABUANNYA...TERUTAMA FRU (anak luar nikah)

piut ngah layor berkata...

polis...oh polis...anak kawan aku naik motor berdua dalam kampong tak pakai helmet,malam dalam kul 8 lebih, ada 1 polis ni naik motor kejar budak tu lalu dia tendang sampai terjatuh,anak kawan aku terkena bucu longkang lalu meninggal...apa cerita gini?budak2 tu baru umor 16 belum kenal erti hidup lagi.