Ahad, 18 September 2011

BERANI MELAWAN BERANI MENANG




INI CONTOH BERANI MELAWAN





NOTA:
ini contoh menentang isa
ini contoh anak muda yang berani
inilah anak muda membuat sejarah





MANSUH ISA: NAJIB BERANI BUAT KEPUTUSAN - meloya

Najib Razak disifatkan sebagai seorang pemimpin yang berani apabila mengumumkan keputusan untuk memansuhkan terus Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam perutusan Hari Malaysia malam semalam.

Bekas tahanan ISA, Prof. Razali Bolhi yang menyokong langkah tersebut berkata, pihaknya percaya keputusan tersebut dibuat berdasarkan kemampuan kerajaan sedia ada untuk memastikan keamanan dan keselamatan terjamin di samping sikap rakyat sudah matang serta lebih bijak.

“Saya sendiri macam tidak percaya dengan keberanian yang ditunjukkan oleh Najib apabila dalam masa yang singkat mengambil alih kepimpinan negara sudah membuat keputusan memansuhkan terus ISA.

“Sedangkan pada kaca mata saya sendiri, Barisan Nasional (BN) sendiri belum ‘sihat’ sepenuhnya termasuk di negeri asal saya, Sarawak tetapi Najibi berani terima cabaran untuk membuat perubahan,” katanya kepada Mingguan Malaysia di sini, hari ini.

Bolhi, 59, yang kini merupakan Presiden Persatuan Persaudaraan Dayak Islam (Kuching) Sarawak pernah ditahan di bawah ISA selama dua tahun di Kem Kemunting, Taiping, Perak dalam Operasi Singa pada 1987 yang dilancarkan oleh pihak berkuasa sebelum tercetusnya Operasi Lalang.

Menurut Razali, keberanian Perdana Menteri itu membuatkan orang seperti Presiden Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA), Datuk Zaid Ibrahim sendiri sanggup meminta maaf kepada beliau.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..BETUL KE MAT MONGOL INI BERANI?.... kah kah kah..

kah kah kah...PELIK TAK ADA PULAK ORANG PARTI MELONCAT MENGAMBUR GUMBIRA...kah kah kah..

kah kah kah..TAK ADA PULA AHLI GEROMBOLAN MELAUNG LAUNGKAN GUMBIRA..kah kah kah..

kah kah kah...MUNKEEE MUNKEEE PUN SENYAP DAN SEPI...kah kah kah..

kah kah kah...PARA EEEE PUN SEMUA MULUT KUNCI... kah kah kah

woit... TAPI YANG PENTING SINI BUKAN HAL BERANI ATAU TIDAK...kah kah kah..

kah kah kah...MAMAT DAYAK INI KATA ... GEROMBOLAN MASIH BELUM SEHAT LAGI.... kah kah kah..

woit...KALAU MAT MONGOL BETUL BERANI... PERGI BERSHOPPING KE PARIS ...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU BETUL BERANI... SILA UMUMKAN BERAT BADAN BIK MAMA... kah kah kah






2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Wartawan Meloya asik nak spin aje...Najib cakap lain, dia tulis lain...Najib cakap kerajan BN yang mansuhkan ISA...bukan PR(Kononnya)...habis tu GMI tu buat apa?...kan senang kalau kau tulis najib tu bangang....bagi kenyataan bodoh...Najib pun dah bagi tahu pemimpin BN...jangan buat program syok sendiri....lebih tepat lagi...Pemimpin BN banyak buat PROGRAM BODOH...sebab dia orang tahu...Ahli-ahli BN memang bodoh...senang ditipu...bagi duit RM20....meloncat-loncat gembira...siap cium tangan lagi...sedangkan tangan tu baru lepas korek cipap china doll....kahkahkah

....... berkata...

tarik balik lesen judi,arak dan kelab malam。itu baru betul berani。。selagi xtarik benda tu aku akan anggap pemimpin yg ada semuanya pondan。