Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 September 2011

HOLYWOOD ADA CHARLES BRONSON - KITA ADA MAT SABU




MAT BRONSON






MOHAMAD SABU DIDAKWA , BEBAS DENGAN JAMINAN RM15,000 – harakah daily

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu didakwa di bawah Kanun Keseksaan di Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini ekoran ucapannya mengenai Bukit Kepong.
Beliau dituduh mengikut Seksyen 505 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan khianat awam.

Pihak pendakwa meminta Mohamad dibebaskan dengan jaminan RM50,000 tetapi selepas dibantah peguam Mohamed Hanipa Maiden, mahkamah membebaskan Mohamad dengan jaminan RM15,000 sehingga perbicaraan.

Hakim Ikmal Hisham Ahmad Tajuddin menetapkan 27 Oktober ini sebutan semula kes sementara perbicaraan diadakan pada 5 hingga 9 Disember depan.

Selain Hanipa, Mohamad turut diwakili peguam Amiruddin Zulkifli manakala pihak pendakwaan terdiri daripada Mohd Hanafiah Zakaria, Ishak Mohd Yusof dan Suhaimi Ibrahim.

Jika bersalah Mohamad menghadapi kemungkinan dipenjarakan sehingga dua tahun, atau didenda atau kedua-duanya sekali.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


nota:
di holywood kita ada charles bronson
hero yang melawan kezaliman dan menegak keadilan
di malaysia kita ada mat sabu
menentang kezaliman dan menegak keadilan


charles bronson hanya berlakun
mat sabu bangun melawan

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jamin sampai RM15K? takkan Mat Sabu berisko lari ke luar negeri? Ada logik ka DPP minta jaminan RM50k? ini satu contoh salah guna proses kehakiman untuk menganiaya musuh politik.

sri hartamas

Tuk Ketuo berkata...

Salam

Bro ese cumo nak menyampaikan salam seseorang yang dah lamo mintak ese sampaikan pado Bro, hamba Allah ni pernah menjago bro maso kecik2 dulu maso omak bro bertugas mengajar di Kg Tapak itu sajo

Tanpa Nama berkata...

Bravo Abg Mat!!!!
Bayangkan 50K utk jaminan hanya kerana satu kenyataan. Bukan merogol atau membunuh atau mencuri duit rakyat.
Bayangkan UMNO curi duit rakyat tak pernah kena jamin sampai begitu tinggi.
Bongkarkan segala penipuan UMNO dalam mahkamah!
Jgn biarkan org mcm Mamak Maddey terus menipua rakyat Malaysia.

ComOt berkata...

cayalah! muka pun nak seiras! mat sabu all the best!

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,
Bronson is all time favorite actor and Md Sabu is one of the favorite outspoken leader....two great character of east and west

sethuraman

Tanpa Nama berkata...

KEH..KEH..KEH...CITE BODO...

komradrie berkata...

coooooool !

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

What a comparison!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kalau pemimpin PR yang kata "Malaysia xpernah dijajah" atau "Sultan yang panggil British ke Tanah Melayu" berapa ribu repot polis dibuat agaknya?

Hamidi Fizie Bin Ahmad berkata...

yang aku heran...kerana kes sejarah,diorang nak dakwa mat sabu dimahkamah,apa kebangangnya..bila tau cerita sejarah xleh jadi eviden..dia twist mat sabu fitnah polis..hahaha..memang kambing court malaysia

Tanpa Nama berkata...

aiya...xhabis2 guna mahkamah untuk buli lawan

Filem Sambungan Titanic

pena marhaen berkata...

Misai pun dah sama...Syabas saya ucapkan kepada YB Mat Sabu di atas perjuangan anda, hinggakan ada yang panas punggung..

Tanpa Nama berkata...

satu kenyataan yang sejukkkk
very coooool statement

Tanpa Nama berkata...

mmg hebat la mat sabu...kl komunis yg serang bukit kepong tu menang n memerintah msti skarng ni ko dh jd PM ke, itupun kl xkena halau keluar dari tanah melayu la...
kenapa la nk hebatkn komunis yang berjuang untuk motherland china derang
campur lg dgn perempuan n kanak2 yg terbunuh masa tu, apakah ini perjuangan yang disokong Mat Sabu?

Tanpa Nama berkata...

mat sabu hero la...

Tanpa Nama berkata...

kroni2 si penipu......umno

Tanpa Nama berkata...

hakim kroni umno

blog ni canggih gak....

http://gerai3abdul.blogspot.com/