Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 September 2011

KALAU INI BERTUAH - APA RUPANYA YANG TAK BERTUAH!




MALAYSIA NEGARA BEDRTUAH KE?






MALAYSIA BERTUAH MILIKI PEMIMPIN BERWAWASAN, MAMPU URUS NEGARA DENGAN BAIK : MUKHRIZ
– berita hairan

SINTOK: Malaysia bertuah kerana mempunyai pemimpin berwawasan dan berpandangan jauh serta peka dengan keperluan rakyat dan berjaya mengurus negara dengan baik, kata Mukhriz Mahathir.

Katanya, ciri-ciri dan sikap yang dimiliki pemimpin negara juga menyebabkan Malaysia dihormati.
.
"Sebab itu kita masih perlukan pemimpin yang boleh mengurus, bukan pemimpin yang hanya pandai berceramah. Ceramah baik tetapi masalah tidak boleh selesai dan kerja tidak berjalan sekiranya asyik berceramah.

"Kadang-kadang kita pergi dengar ceramah untuk tenangkan jiwa tapi yang dapat ialah caci maki dan kata-mengata," kata Mukhriz..

Beliau berkata, adalah tidak benar untuk mengatakan sesiapa saja yang menjadi kerajaan akan mencapai kejayaan yang sama seperti dikecapi sekarang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH...


woit...UCAPAN INI DI BUAT DI SINTOK?.... kah kah kah...

kah kah kah... APA LAGI NAK CAKAP..... kah kah kah...

kah kah kah.... PEMIMPIN MALAYSIA ADA WAWASAN......kah kah kah..

kah kah kah...DENGAN BERWAWASAN NEGARA SUDAH MUFLIS... kah kah kah..

kah kah kah... DENGAN BERWAWASAN RASUAH SANA SINI...kah kah kah..

kah kah kah... DENGAN BERWAWASAN RAKYAT MATI KENA TEMBAK POLIS SELALU.... kah kah kah

kah kah kah..BAYANGKAN NEGARA LAIN YANG PEMIMPIN TAK ADA WAWASAN.... kah kah kah...

woit..DENGAN YANG ADA WAWASAN... HIDUP PENUH DENGAN KEZALIMAN... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU TAK ADA WAWASAN ...MACAM MANA AGAKNYA?.... kah kah kah



MALAM INI DI DEWAN CHINA






13 ulasan:

Nostalgia abkk berkata...

Anak mamak ni memang bertuah sudah kaya raya dan sekarang bekuasa pula.Hanya bapak dia saja dan UMNO yang pandai memerintah serta mengurus negara dan orang lain semua bodoh.
Masuk bakul dan angkat sendiri...pppiiirrraaahhhh

mek berkata...

mi no stadi sintok

kah kah kah

botol berkata...

Uni sains pulau pinang ada nak menerima anak PM minggu depan. sumber berkata, dia nak datang. saya tak pasti.tapi tarikh dah ada.

tapi semua nak betulkan anak beranak. sama saja, laknat2 ni semua. yang pandy kutty nak betulkan anak-anaknya.

yang badak berendam & si isteri nak jugak benda sama.......tunggu, mesti ada dengar desas desus.......

Tanpa Nama berkata...

en. mukriz, cuba bagitahu kami, manusia mana dalam dunia nie yg xda wawasan? pak hang buat wawasan 2020, tu wawasan dia. PR pun ada wawasan, nak perkenalkan korang semua pemimpin BN dgn penjara.

bigfish berkata...

mangkuk nih ingat kepala dia botak tu dh cerdik sangat lah. poodahh!

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

Negara ini bertuah?

What a joke!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Teringat masa kecik-kecik dulu...kalau kita buat nakal atau jahat sikit...bila mak kita marah, dia akan cakap....BERTUAH PUNYA ANAK....so...kita dapat pemimpin yang jahat...kaki rasuah, kaki rogol,kaki pau...kita marahkan depa kenalah kata...BERTUAH PUNYA PEMIMPIN..jadi...betullah apa yang sibotak tu cakap....BERTUAH MALAYSIA DAPAT PEMIMPIN YANG RASUAH....kahkahkah

Md Indera Jr berkata...

Bertuah sebab diperintah oleh bapak dia yg Paria segala Pariah.Poodah chitt.khak ptuii.

Tanpa Nama berkata...

otak dia sama saja dengan otak kat kepala pelir dia.. madey kutty tu naik, abih kaum kerabat dia jadi jutawan.. bukan setakat anak2 dia saja ada kilang arak dan macam2 projek mega lagi..

sebelah rumah aku, dekat mesjid alor setar.. ada rumah anak sedara dia.. entah berapa kete ferarri dia ada..takat bmw tu, bukan kelas dia.. tapi mesjid punyelah dekat, tak sampai 50 meter.. haram tak pernah datang pun.. chibai betul punyer orang..

Tanpa Nama berkata...

aku haramkan anak cucu aku belajar atau berurusan dengan sintok ni.. bodoh punyer universiti..

Abu Safwan berkata...

"Beliau berkata, adalah tidak benar untuk mengatakan sesiapa saja yang menjadi kerajaan akan mencapai kejayaan yang sama seperti dikecapi sekarang." - memang betoi kenyataan ni, Insya ALLAH bila PR yg menjadi kerajaan, kejayaan yg LEBIH lagi akan dikecapi......heh!heh!

Rakyat M'sia berkata...

Yg aku tau mangkok ni nak puji si madey kutty tu. Maklumlah pelingkup harta negara. Kalau aku memerintahpun berkali ganda lagi bagus dr dia sebab aku ni bukan kaki rasuah, aku dulukan rakyat ini dulukan kroni.Klu banding ngan singapura pun teruk Tanah Melayu ni walaupun tak ada apa kat Singapore tu. Kat M'sia ni macam2 sumber alam tapi sebab kaki kelington yg jaga musnah habis harta rakyat.

Tanpa Nama berkata...

KEPALA BuuuuuttttttttttuuuuuuH