Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 September 2011

MENGAPA NAJIB DAN SUAMI WAJIB JADI SAKSI




SEMUA RANCANGAN BIK MAMA





FITNAH 11: NAJIB , ROSAMAH SAKSI RELEVAn : ANWAR – keadilan daily

Pasukan Peguam i Anwar Ibrahim menegaskan Perdana Menteri, Najib Razak dan isterinya merupakan saksi relevan dalam kes fitnah yang dihadapi Ketua Pembangkang itu.

Perkara itu dinyatakan dalam afidavit balas yang dikemukakan terhadap permohonan Najib dan i Rosmah Mansor, yang mahu mengenepikan sepina supaya mereka hadir sebagai saksi di mahkamah.

Anwar berkata, beliau mahu Najib memberi penjelasan tentang pertemuannya dengan pengadu dalam kes itu, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 24 Jun 2008.

Saiful membuat laporan polis dia diliwat Anwar empat hari selepas pertemuan tersebut. Ketua Umum KEADILAN itu berkata, Rosmah turut memberi kenyataan saksi kepada pegawai polis yang bertanggungjawab dalam siasatan kes berkenaan iaitu DSP Jude Pereira.

Permohonan Najib dan Rosmah untuk mengenepikan sepina supaya hadir sebagai saksi pembelaan berkenaan akan didengar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur jam 9 pagi esok.

“Datuk Seri Najib ada mengatakan bahawa ‘keluarkan sepina, saya akan datang,” kata Anwar kepada pemberita di luar mahkamah petang ini.

Bagaimana pun kata Anwar, beliau kecewa dengan sikap Najib kerana tidak menunaikan janjinya.
Sementara itu, peguam Anwar Sankara Nair berkata, pihaknya berpendapat kehadiran kedua-dua individu itu ke mahkamah adalah penting.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



ANWAR : MENGAPA NAJIB , ROSMAH MESTI JADI SAKSI ? mkini

Anwar Ibrahim hari ini memfailkan afidavit jawapan berhubung permohonan Perdana Menteri dan isterinya untuk mengketepikan sepina yang disampaikan kepada mereka supaya tampil sebagai saksi pembelaan dalam perbicaraan kes liwat.

Dalam dokumen yang ditandatanganinya petang ini di hadapan pesuruhjaya sumpah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Anwar berkata, Najib Razak dan Rosmah Mansor diperlukan untuk membantu kes berkenaan.

Ini dikaitkan dengan maklumat yang dibekalkan oleh bekas pembantu Najib, Datuk Khairil Annas Jusoh, ketika diwawancara oleh peguam Anwar semasa proses merakamkan kenyataan daripada saksi-saksi yang berpotensi.

Khairil Annas telah mengesahkan bahawa dia membawa pengadu kes liwat itu, Mohd Saiful Bukhari Azlan untuk bertemu dengan Najib, yang ketika itu adalah timbalan perdana menteri.

“Saya seterusnya menyatakan bahawa saya telah dinasihatkan oleh peguam-peguam saya, nasihat yang saya percayai adalahtepat dan benar, bahawa Datuk Khairil Annas Jusoh telahpun memaklumkan kepada mereka di dalam temuramah tersebut bahawa beliau telahpun membawa pengadu berhumpa dengan pemohon paad 26 Jun 2008 untuk lebih kurang sejam di kediaman pemohon.



“Oleh yang demikian, saya percaya terdapat banyak lagi perkara yang telahpun dibincangkan antara pemohon dan pengadu tersebut semasa pertemuan tersebut yang saya yakin adalah relevan dan materrial kepada pembelaan saya,” katanya dalam afidavit itu.

Menurut Anwar lagi, Najib pada mulanya menafikan bertemu dengan Saiful tetapi kemudian menukar pengakuan dan berkata Saiful telah memohon bantuan bagi mendapatkan biasiswa.

Justeru, peguamnya mahu mendapatkan penjelasan lanjut.

Tambahnya lagi, semasa wawancara pada 12 Ogos lalu, Najib dan Rosmah tidak bekerjasama dalam memberikan kenyataan kepada peguamnya.

Anwar, berkata beliau mempunyai hak di sisi undang-undang untuk memanggil saksi dan sehubungan itu mengarahkan peguamnya untuk mensepina Najib dan isterinya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... KENAPA TAK NAK DATANG JADI SAKSI?..... kah kah kah..

kah kah kah...ANAK ANAK MUDA DAN PELAJARV SEMUA TUNGGU.... kah kah kah...

kah kah kah...NAK TAHU MACAM MANA NAK MINTAK BIASISWA....kah kah kah...

kah kah kah.. YANG PALING INGIN NAK TAHU IALAH PELAJAR YANG GAGAL... kah kah kah...

kah kah kah....NAK TAHU MACAM MANA NAK JADI PILOT....kah kah kah




PELANCARAN BERSIH MALAM ESOK


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

borang nak amik kat mana???

Tanpa Nama berkata...

Nak borang? Ambik celah kopek bik mama..hahaha!!! Tak pun, cuba korek jubur Saiful, mungkin ada kat situ.. kalau tak jumpa gak, cuba cari bawah kelengkang Bik Mama, kat situ mesti ada, sebab kaunter pertanyaannya memang kat situ..kah kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...ANAK ANAK MUDA DAN PELAJARV SEMUA TUNGGU.... kah kah kah...
kah kah kah...NAK TAHU MACAM MANA NAK MINTAK BIASISWA....kah kah kah...
kah kah kah.. YANG PALING INGIN NAK TAHU IALAH PELAJAR YANG GAGAL... kah kah kah...


salahsorang antara (pelajar) yg sedang tertunggu2 nak tau, tak lain tak bukan, ialah:
abang mad sabu, pencetus "sabuisme"!
kan apek pulaupinang tu cakap mad sabu fail sejarah, perlu belajar lagi, boleh dapat biasiswa
kahkahkah

najibabun cip penyamun bos dia ni pulak kaki kelentong siang2buta:
1.cakap kera naikkan cukai tapi bila syarikat telco nak masukkan cukai perkhidmatan 6% dalam bil pelanggan, dia kelentong kata tak tau apa2 dan kunun2 jadi hero rakyat bila suruh telco jgn buat
2.cakap bersih 2.0 boleh berhimpun dalam stadium boleh melalak sampai pagi tapi bila dipohon kebenaran berhimpun dlm stadium, tak bagi
3.cakap kalau kena subpoena ke mahkamah dia dan laki akan hadir, tapi ni mengelak

paling terkini dia cakap mansuhkan isa dan beberapa akta zalim lain... kemungkinan besar jugak nanti bila tiba masa, dia kelentong baekkk punya lagi satu round!

mangkukhayun punya UMNgOk-BoNgok!

-average joe-
klakka-la.blogspot.com