Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 September 2011

MEMANG SUSAH JADI MELAYU




BELUM PAKAI MOBILE PHONE






MAIS SAHKAN KHALID SAMAD TIADA TAULIAH - meloya

SHAH ALAM 8 Sept. - Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) hari ini mengesahkan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad tidak mempunyai tauliah mengajar ataupun memberi ceramah agama di masjid dan surau seluruh negeri Selangor.

Sehubungan itu, Pengerusi MAIS, Mohamad Adzib Mohd Isa berkata, tindakan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) memanggil Khalid untuk memberi keterangan terhadap siasatan berhubung aduan bahawa beliau memberi ceramah agama tanpa tauliah di sebuah surau di Klang bulan lepas adalah sah mengikut peruntukan undang-undang sedia ada.

"YB Khalid Samad tidak boleh membuat apa-apa penyampaian agama termasuklah tazkirah, ceramah, kuliah dan apa-apa pengisian agama di masjid-masjid dan surau-surau di seluruh Selangor ekoran ketiadaan tauliah daripada MAIS,” katanya dalam satu kenyataan di sini.

Mohamad Adzib berkata, keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Tauliah MAIS pada 23 Jun lepas yang menolak rayuan Khalid berhubung penarikan tauliah beliau dibuat selaras dengan perkenan Sultan Selangor untuk tidak memberikan tauliah mengajar atau berceramah mengenai agama Islam kepada mana-mana ahli politik di masjid dan surau di Selangor.

Beliau turut mengingatkan nazir masjid dan pengerusi surau di Selangor agar tidak menjemput mana-mana ahli politik untuk memberikan ceramah, tazkirah atau khutbah berkaitan agama Islam kecuali yang mempunyai tauliah MAIS yang masih berkuat kuasa. – Tiewnama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
pekara yang paling susah di malaysia ini ialah menjadi melayu
jaga-jaga - kalau jadi melayu
tiap hari kena tipu

pekara yang paling susah di malaysia ini ialah jadi islam
islam meminta penganutnya untuk melakukan kebaikan
islam meminta penganutnya membuat kebajikan
tapi di malaysia ini
nak buat baik perlu tauliah
nak buat kebajikan perlu tauliah
nak memberi penerangan perlu tauliah

satu nak tanya
orang yang beri tauliah ini
ada number talipon bimbit tuhan ke?
selalu online dengan tuhan?

10 ulasan:

batik berkata...

HAHAHAHA LAWAK BANGANG, nak tergolek dog aku gelak. gila ka. orang nak bagi ceramah, biar la. apa yang sakit sangat. apa yang nak kena dapat OK. kena ada kelulusan la pulak. sikit punya sakit jiwa ka. oiii tu gila kuasa. dah bodek, cukup punya, dapat la sikit kuasa. guna kuasa yer. ohh syaitan sentiasa berada di sekeliling kita, ingatla.

kanan kiri mana lebih berat..

*what if God was one of us* petikan dari lagu

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah nak dapat tauliah kena dapat perkenan dari pantat benggali!!

Achik berkata...

Dr Asri juga pernah ditangkap jais kerana beri ceramah tanpa tauliah. Dr Zamri dipecat dari TV9 kerana sertai Bersih 2.0. Pemerintah jahilliah arab PASTI menyesal kerana tidak mengenakan syarat tauliah kpd Rasullah.
Sijil tauliah ni kat mana boleh beli.. berapa sekilo??

Tanpa Nama berkata...

azeez mamak dah hanginnn manjang kena maki kes kematian wartawan bernama..azeez mamak kena bertanggungjawab..azeez mamak tak boleh lepas tangan..hahaha hanginnn jer dia.padan muka

HALIMI MN berkata...

Satu waktu kelak, nak buat pengumuman dalam mesjid atau suraupun seseorang itu mesti bertauliah dari MAIS atau JAIS.

Tanpa Nama berkata...

I have something to say, but I'm going to say it to just one man - GOD

Kah,kah,kah

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punyer umat Islam... Woit.. Nabi Muhammad dan Khalifah2 Rasyidin tu ada tauliah ke mengajar dan menyebarkan Islam??? Kitab2 imam ghazali, imam shafei dan apa lanchow lagi tu, ada lesen ka pengedarannya.. tak tapis ka dulu macam finas tapis filem...

Agama Islam pun kena ada lesen jugak ka???

Sesiapa memeluk agama Islam di Malaysia, perlu ada nombor lesen yang sah.. jangan lesen terbang macam Chibai Eskay tu.. Chibai Thamby Chik sudah ada lesen ka jadi orang Islam???

Oiit orang pejabat agama??? mana pergi duit zakat??? patut la kerje pejabat agama, tapi kadhi2 dan kakitangan sumer perut boyot-boyot belaker.. haha.. ada lesen menibai duit orang ramai... lanchow la orang pejabat agama.. baik berenti kerje, melancap sajalah lagi mulia dan ringan sikik siksaan neraka daripada songlap atau melelong merata duit zakat orang ramai tu..

Tanpa Nama berkata...

Pengajur tuan rumah yg panggil bukan sesuka hati rampas microfon pergi berucap... JAIS jaga Islam atau jaga pusat

Tanpa Nama berkata...

majlis/jabatan agama besar sgt wei...nie nak bgtau, kalo mcm kat kmpg aku nie, tok sidang (dr kalangan makhluk UMNO) pun nyusahkan org nak kawen...mesti dapat perkenan dia ok lagi la, tarikh pun mesti dia berkenan mmg babi betul perangai umno...masa isu kepala babi aritu mana korang pi?

Tanpa Nama berkata...

lebih senang buat tarian tiang dari ceramah agama,tarian lentok tiang rm25 aje,sama mahal dengan 2 bungkus rokok dunhil.denda tak dak tauliah lagi mahal.oh malaysia ,malaysia,wa tak dak faham.itu dir kutty aje ada faham

gila malaysia