Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 2 Oktober 2011

SATU LAGI KENYATAAN TIPU MELAYU




INI BUKAN SAORANG BEROK TUNGGAL




SISTEM PENDIDIKAN KITA TERBAIK – berita hairan

Najib Razak berkata, sistem pendidikan di negara ini lebih baik daripada sistem diamalkan di negara maju kerana ia memberi peluang kepada semua orang menjadi insan yang berjaya tanpa mengira kedudukan.

Sehubungan itu, Perdana Menteri berkata, di sesetengah negara maju hanya anak orang yang mempunyai kedudukan istimewa atau berkemampuan yang boleh berjaya tetapi sebaliknya jika lahir sebagai anak buruh atau tinggal di kawasan setinggan, kemungkinan untuk berjaya amat tipis sekali.

“Jika mereka hendak berjaya, mereka mestilah menjadi seorang ahli tinju yang hebat atau pemain bola keranjang yang luar biasa, baru mereka dianggap berjaya. Bagaimanapun, di negara ini, kita boleh berbangga bahawa sistem pendidikan kita memberi laluan kepada anak kita untuk menjadi orang yang berjaya dalam tempoh masa hanya satu generasi saja.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
inilah gaya dan caranya mat mongol menipu mat felda dan mat pantai dalam
mat mongol kata sistem pelajaran kita lebih baik dari sistem yang ada di luar negara
ini kenyataan bohong

buktikan pembohongan ini?

senang saja buktinya:
kenyataan sedemikian akan di ketahui sebagai bohong oleh mana mana warga yang berpendidikan dan berilmu

bila kenyataan ini tidak di sangkal oleh media
tidak di sangkal ioleh pemikir
jelas pendidikan di malaysia ini
berjaya membodohkan rakyat

rakyat yang cerdik dan berilmu
tahu bahawa sistem pendidikan dalam negara ini
telah hancur tetapi lebih baik dari sistem pendidikan di pakistan, afghanistan dan uganda

kalau kenyataan ini keluar di london atau stockholm pasti mat mongol bukan sahaja
di ketawakan malah kena kencing dari atas bangunan

hasil dari sistem pendidikan yang membodohkan warga maka kenyataan bahawa sistem pendidikan lebih baik dari negara maju dapat disuarakan dan dapat laporan media


BERITA ILMU

hadiah nobel untuk kimia tahun ini akan dihadiahkan kepada prof datuk tan seri shamsul amri dari pusat kaji selidik budaya melayu universiti kebangsaan

hadiah nobel sastera tahun ini akan dihadiahkan kepada datuk profesor diraja lagi agung tan seri unku aziz pengumpul koleksi pantun pantun melayu buku setebal 156 muka surat

hadiah nobel untuk sejarah tahun ini dikongsi oleh datuk tan seri professor khoo kay kim dan datuk tan seri paduka baginda pengiran zainal keling bukan dari india

pemenang hadiah nobel ini akan menerima anugerah dan persalinan dari raja gopal di restoran daun pisang chunek mairek di brickfeild pada bulan hadapan


NOTA:
kenyataan najib ini tidak
dilaporkan dalam akhbar china
kerana pembaca media china
tangkas dan bijak

hanya mak cik dan pak cik felda
minah kelisa dan mat rempit
yang percaya kenyataan ini


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cuba tgk anak hishamudin sekolah kat mana? International school.

yobrizab berkata...

nasi daun pisang gopal kat buntong, ipoh memang femes. rajagopal memang pelanggan tetap!

Tanpa Nama berkata...

terbaik la sangat... aku cikgu, aku tau la terbaik tu, kalau budak PMR markah 15 pun kerajaan xbagi fail, terbaik la tu. kalau dah sampai tingkatan 5 xpandai membaca lagi, terbaik la tu. kalau dah xdapt 3M tapi boleh sampai SPM, terbaik la tu..

Tanpa Nama berkata...

sudahlah jib. engkau dengan anak-anak kau belajar kat luar negara...kau nak kata sistem terbaik..podahhh pandy kutty

jawa peranakan berkata...

antara bukti bahawa sistem pendidikan malaysia adalah antara yang terbaik di dunia ialah murid dikurung di dalam sebuah bilik bagi menghalang mereka dari menduduki UPSR.. haha..

stockholm syndrome berkata...

HAHAHAHHAA KENA KENCING DARI ATAS BANGUNAN! LAWAK BANGET....

Memang orang-orang yang tak sedar saja akan percaya. Percaya dengan tipu helah kerajaan.

Kerajaan Malaysia laaaaaaah yang terbaik, bagi sistem pendidikan terbaik!

Sistem yang membodohkan anak cucu korang yang membiak macam bakteria. Semua nya dah cukup seronok ada sebijik motor, ada sebijik kelisa...

TAK SALAH mereka semua ini nak BERPUAS HATI dengan apa yang mereka ada. Satu dosa untuk saya atau sesiapa yang menghina atau mempersendakan ke'gumbiraan' mereka.

TAPI, generasi kita dah rosak. ROSAK yang terlampau.

BODOH TAK ADA UBATNYA. Berselindung di bawah agama.....taknak membaca... hmm apa lagi...

Tanpa Nama berkata...

Kalau terbaik kenapa tiap tahun hantar pelajar Malaysia ke luar negara? England? Mesir? Ireland? Russia? US?

Tanpa Nama berkata...

TT, ini memang betul satu kenyataan untuk terus nak tipu melayu.

Kalau mat monggol ni mengaku yang dia ni memang belajar kat negeri mat salleh,tentu dia tahu keadaan sebenar.Tapi sebab dia ni memang pembohong besar seperti kes jantan k3 tu,sampai ngaku tak pernah suntut Tantuya, sahlah mamat ni memang kaki kelentong.

Aku ingat dia sendiri berbohong pada diri sendiri,pergi negeri mat salleh tapi mungkin belajar atau tak belajar atau tak lulus.Sebab tu dia pun flip-flop.Tarak otak.


Sapa kata sistem Malaysia baik adalah hakikat nak terus tipu anak bangsa sendiri.DiMalaysia peperiksaan merangkumi 100% markah,tapi di negara maju peperiksaan cuma 10%,selebihnya adalah projek paper.Tak hairanlah bila di Malaysia orang lulus dengan kelas satu nak bikin sebatang jarum pun tak boleh,seperti kata PM-PM gerombolan.

dukun melayu berkata...

http://1.bp.blogspot.com/-1SzXVQQxP3s/Toe_HdwWnAI/AAAAAAAAC0U/aEVK_j6voDA/s1600/gugur+bayi.png
(latihan topikal BI tingkatan 2,PEP publisher)

pendidikan malaysia adalah yang paling amat terpugau di mandala, TERRRBAAEEEKK,TEERCAANTEEEKK,TERBAAGUUUSSS,TERRMULLIAAA,TERRWALIII

Tanpa Nama berkata...

Sorang lagi anak bangsawan yg terus terang memperbodohkan rakyat dgn tipu helah nya...sudah-sudah lah tu cucu Dato' Onn, ramai lagi org Melayu yg punya prinsip & bijaksana utk memimpin dr kamu. Jangan berangan lah. Berapa ramai anak kamu belajar kat sini? Kau pandai eksperimen anak kawan ye dgn sistem pendidikan "flip flop" kau yg mengajar menghafal je mcm burung kakak tua, mengikut telunjuk sampai tak boleh pikir...kalo ikut hati memang aku bagi terajang dia ni..

Tanpa Nama berkata...

Tipu lar terbaik di dunia.. ari tu aku tanya freshie degree didalam kelas aku mcm mana nak tambah pecahan untuk kira equivalent resistance, garu kepala dier nak jawab; kata xingat.. mcam mana nak kata best in the world??

Tanpa Nama berkata...

memang betul laa statement tu.. pendidikan di malaysia lebih baik dari pendidikan di zimbabwe, sulawesi dan vanuatu.

azmie berkata...

"10% peserta plkn buta huruf" - jlkn. mmg terrbaeekk

skupang berkata...

..'tipu tetap tipu' vs 'lawan tetap lawan'...'tipu tetap tipu' selalu menang...