Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 17 Oktober 2011

SIAPA MAHATHIR MUHAMAD INI SEBENARNYA?



YANG MANA SATU DATUK MADEY?




nota:

penjajah british telah menangkap
ramai orang india untuk dijadikan kuli
dan dibawa ke tanah melayu
apakah ini gambar datuk madey?

kalau tidak kenapa gambar ini
disimpan khas dalam arkib negara
dan ditulis rahsia?
apa rahsia itu?


nota:
terima kaseh atas
hantaran gambar ini


AZIZ BAR : KENYATAAN MAHATHIR MELUCUKAN - minsider

Profesor Dr Abdul Aziz Bari menyifatkan respons bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad semalam kononnya kenyataan beliau tentang titah Sultan Selangor dalam isu pemeriksaan Gereja Methodist Damansara Utama baru-baru ini sebagai kurang ajar adalah “agak melucukan.”

“Saya lihat pandangan itu agak melucukan... saya tidak tahu nak kata apa... tengok siapa yang bercakap,” kata Aziz dengan merujuk kepada perkembangan berkaitan dengan isu-isu istana ketika Mahathir, yang juga bekas presiden Umno.

“Saya sebenarnya tidak mahu kata apa-apa, tidak mahu beri respons mengenai kenyataan Dr Mahathir ini... kita tahu siapa beliau,” kata beliau sambil menambah, semua pihak tahu pendirian Dr Mahathir dan kandungan ucapannya semasa hendak mengkaji semula kekebalan raja-raja.

“Saya hanya sentuh mengenai kaedah tindakan sultan, dan jika kita melihat ucapan dan kenyataan semasa Dr Mahathir menjadi perdana menteri, ia menjangkaui aspek itu, beliau telah menyentuh asas institusi diraja... tengok balik kenyataan dan ucapan-ucapan beliau,” kata Aziz.

NOTA:
inilah adalah perangai manusia
yang tidak diketahui asal usul
ini adalah tanda manusia yang tidak ada jati diri

madey menyorokkan siapa keluarga disebelah ayahnya
rakyat malayasia tidak diberitahu keluarga ayahnya
ayahnya keling india?
berkulit gelap?
puteh kuning?
atau kurus slim macam rosmah mansor?

dari mana asalnya?
dari bangla?
dari kerala?
dari malayalam
dari mana?
dari rumah kebajikan mana?

siapa suku sakat madey sebelah ayah?
adakah puteh molek macam reeezal?
adalah sawo matang macam azeez?

semua ini penting dari kajian psikoanalisis
sosok yang tak di ketahui asal usulnya
amat bahaya?

akan menyalak mengikut suasana
jika di peranchis nenadek macam ini akan mengakui peranchis
jika di dubai akan mengakui arab
jika di china akan mengakui china

di tanah melayu ini
akan mengaku melayu
malah lebih melayu dati melayu
hinggakan dapat menipu melayu

dalam kitab sejarah melayu ada dua watak
seperti ini telah muncul 600 tahun dahulu
keling kitul
dan keling mendeliar

anak anak muda wajib membaca kembali sejarah ini
dan melihat peranan yang dimainkan oleh kitul dan mendeliar



ADA PERSAMAAN DENGAN BGAMBAR DI ATAS?

TENGOK!







10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro gambar yg kiri sekali..kahkahkah

Ikanbilis berkata...

T364 :-D

Tanpa Nama berkata...

madey mudah sgt lupa.. skarang kluar kenyataan,tapi makan tuan.. mujur makcik felda tak baca tstar.. tak kaluuuuu... beraja la madey d hati warga feldaaaa...niiii...isa samad bila nk tanam woiii????

Tanpa Nama berkata...

Tengok gambar ni, ada rupa mahathir tak? mesti ada iras, hahaha


http://4.bp.blogspot.com/_3ka3OAb1gDs/TFUGsK8oC4I/AAAAAAAAIrM/KiVxiUemB8E/s320/km-mathew-orginal-1.jpg

http://www.newsreporter.in/wp-content/uploads/2011/06/kerala-implements-uid-scheme-300x239.jpg

SHAMM berkata...

Mudah mudahan Dr Madey panjang umur seperti doa Allahyarham Ust Fadil Noor.. Kita nak lihat macamna kesudahannya..

Arie_73 berkata...

aku rasa T366 la bapak madey...!!

Siam Mari berkata...

Adik beradik belah madey ada gelap ada cerah. Ada satu yg gelap...owner Agate Duty free Shop. Ada yg cerah...owner satu restoran daun pisang kat section 14 PJ.

Si Kitul dan Raja Mandeliar patut bangga ada jugak keturunan depa yg berjaya jadi mamak bendahara.

Tanpa Nama berkata...

Patut la melayu umno skrg ni dah banyak bertukar warna dan cakap pun berbelit belit puncanya dari dialah yaa....hehehee.

Tanpa Nama berkata...

BRO ISHAM,

GAMBAR PALING KIRI...KOMFEM SEBIJIK SERUPA MAHATDIR....AYO YO KADAVALEEEY!

SORENGEY??

Tanpa Nama berkata...

siapa anda TT jika dibandingkan dgn Tun M... mcm langit dgn bumi... siapa pun Tun M dia negarawan yg banyak menyumbang kpd pembangunan Msia.. siapa anda hishamudin Rais?? mmg ramai manusia yg dilahirkan begini.. pandai bercakap dan mengkritik jer.. tapi haprak...