Sabtu, 8 Oktober 2011

TERNOW ! TERKINI - HUTANG DAN PIUTANG




DARI FACEBOOK ZUNAR:


TERKINI: Angka sebenar hutang kerajaan pusat sekarang ialah RM437 Billion saja! Dan berbagai cukai/kenaikan harga barang akan dibuat selepas pilihanraya untuk bayar balik

Di bawah pimpinan Najib/Rosmah hutang negara naik 29% tahun ini kepada RM241,689 juta berbanding RM187,445 juta tahun 2007.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



woit...INI LAH BELANJAWABN YANG BETUL LAGI TEPAT... kah kah kah..

kah kah kah...UTANG DAN UTANG.... kah kah kah...

kah kah kah...APA ADA PASAL...SUSAH SUSAH KITA CEAK DUIT...kah kah kah..

woit..DUIT ..DUIT AKU.... NEGERI ...NEGERI AKU.... YANG BODOH AKU LAH...kah kah kah



JANGAN LUPA 8 TUNTUTAN































JANGAN LUPA AHAD INI KUANTAN



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mana pejuang islam Zulkifli nordin.geng songkok tinggi geng sanggul tinggi,.mana pekida,mana pekaksam,mana bdn btindak melayu malaysia,perak ,johor dan segala cawangan di setiap daerah.ya mari mari kita pesta demo depan parlimen..kuikui

Tanpa Nama berkata...

TT

Ingat saman ekor ? Mereka berazm untuk mengutipnya dgn bersungguh2 tahun lalu tapi tiba2 senyap. Rupa2nya nak buat pilihanraya.

Percayalah, lepas pilihanraya mereka/BN akan memburu semula saman ekor ni. Saya harap PR akan melupuskan semua saman ekor dalam menifesto pilihanrayanya nanti.

Adnan M

meLAYU berkata...

Negara kita tanggungjawab kita.
Yang bodoh org yg pangkah umPORN.
Videoklip kempen undilah tak boleh disiarkan sbb belum dpt kelulusan, WOI VIDEO SEX 3STOOGES ADA KELULUSAN KA??
Macai umngok kata kita nak jadi negara maju, hutang billion2 takde masalah sbb income kita juga multi-billion, WOI KAYA HUTANG KITA WEH.!!

Tanpa Nama berkata...

hehehe kerajaan BN pun dah mcm ZUL KULUM!!

Tanpa Nama berkata...

Bajet ini - "bajet sambil lewa" - Daim pernah kemukakan dulu dulu ...

"Bajet cerita dongeng" - tidak disentuh secara menyeluruh, hanya yang dinyatakan "PEMBERIAN untuk rakyat" - INCOME dari mana tidak disentuh seperti bajet bajet yang biasa dibentangkan ....

Daim pernah menipu cara ini - selepas bajet diluluskan - ada "BAJET SILAP MATA", kutip duit dari rakyat ... semua keperluan rakyat naik melambung ....

bukak balik sejarah "BAJET CERITA DONGENG" ini ... tahunnye aku dah lupa ... tapi sebijik macam ni ...

Unknown berkata...

BELANJAWAN 2011 DIKRITIK HEBAT...

RUJUK ENTRI INI : http://che-armad.blogspot.com/2011/10/top-searching-budgetbajet-belanjawan.html

Tanpa Nama berkata...

Berat 66.. bajet 2oi2:
Bile ckp pasal yuran sekolah dimansuhkan teringat aku kepada Pak Lah~ (-_-")... Vomit*
jef buttersound

Tanpa Nama berkata...

Hi tt dan kawan2'

Setiap kali membuka mulut, setiap itulah akan dicanangkan Rakyat didahulukan ... Sayang, walau punya penasihat yang banyak meritnya, isteri yang lebih pandai dan banyak lemaknya ... nak membantu rakyat pun terlalu banyak kelentongnya.

Kapada PM yang kami sayangi, kami tak perlu bangunan tinggi melangit, juga padang seluas mata memandang. Kami hanya perlu bersarapan majerin, guna minyak sawit, beras dan gula yang tidak berjenama. Bukan jenisan daging dan sayuran yang Dato' biasa memakannya.

Jika benar mahu menolong kami ~ rakyat, tidak perlulah berpidato panjang ~ tidak perlu berbrain-storm dan bertink-tank. Semudah yang difikirkan, kami perlukan air, letrik, bahan api, perubatan, pelajaran ... yang kami mampu-guna dan mampu bayar. Kiranya ini diambilkira ITU baru tanda rakyat didahulukan. Kami bukan nak percuma tapi fikir-fikirlah harganya, kerana semua rakyat menggunakan semua ini. Dari anak dalam kandungan ibu hingga diri menjadi tua-mati dan keliang lahad. Melayu, Cina, India, Bengali, Kadazan, Dayak berdarah putih,biru atau merah atau apa saja semuanya melalui jalan yang sama. Mengapa perlu lagi nak tanya-tanya penasihat.

LRT, Monorel dan komuter KTM itu semua di KL saja! Mengapa tidak dicuba Bas Rapid yang selalu dibanggakan itu, tak kisahlah di mana. Pagi, petang, siang ke malam, kabus atau hujan. Cubalah sendiri dan naikkilah ... agak apa rasanya ya?.

Bagi tahu penasihat, kalau setakat naik bus-yang-itu tak perlulah rioh-rioh. Buat naikkan darah rakyat dan hutang negara sahaja. Itulah sebabnya semua barang naik HARGA agaknya, dan rakyat 1-Malaysia tetap dibebankan !. Tak tahu kami hingga bila ?.

Tanpa Nama berkata...

apa kata kita buat PUKIMAK 1.0 dulu.. tuntutan PUKIMAK 1.0 ialah 1 sahaja, nyahlah ko BN dari menjadi kerajaan. Jangan balik rumah selagi tak berjaya dalam tuntutan ini..

BERSIH 2.0 ni apa lanchow brader. Berdemo 2-3 jam, pastu balik rumah. Menteri2 BN kata bodoh sungguh la.. Demo main2..

Tanpa Nama berkata...

adik beradik one america tapi depa bagus terang terang iklan hutang kat wal street berapa hutang tiap individu yang bernyawa di america berhutang tapi kat malaysia kerajaan buat hutang untuk masuk perut depa

Tanpa Nama berkata...

biarpun korang kutuk kerajaan disini berbakul-bakul..hakikatnya kami adalah golongan minoriti..saya ulang minoriti...nak tukar kerajaan sapa yg nak jadi PM...tiada yg layak dari pakatan rakyat..jahanam lagi lingkup negara kalau pakatan rakyat yg pegang kerajaan...tkasih

Tuan Beruk berkata...

Mari kasi tumbang ini kerajaan bn beruk. beruk tak usah nak memimpin. panjat pokok dah le.