Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 November 2011

ISTANA LAMA AKAN DI REMBAT CUKONG?




AKAN DIREMBAT OLEH BIK MAMA?




NOTA:
istana ini tidak jauh
dari lapangan terbang tudm
lapangan terbang tudm telah
dirembat oleh bik mama?




ISTANA LAMA TUTUP SECARA RASMI
– beerita hairabn

Pintu masuk utama Istana Negara di Jalan Istana, di sini dikunci secara rasmi semalam dengan penuh istiadat menandakan perpindahan rasmi tempat bersemayam Yang di-Pertuan Agong ke Istana Negara yang baru di Jalan Duta.

Istiadat khas menurunkan bendera peribadi Yang di-Pertuan Agong dimulakan dengan perarakan masuk pengawal istana dan panji Batalion Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) dianggotai dua pegawai dan 58 anggota lain-lain pangkat diiringi pasukan pancaragam RAMD.

Bendera diturunkan tepat jam 9.25 pagi dengan penuh hormat diiringi tiupan ‘Paluan Akhir’ menandakan secara rasmi bangunan berkenaan tidak digunakan lagi dan berpindah ke Jalan Duta.

NOTA:
berita penutupan ini tersebar
tapi tak ada pula berita tentang
apa yang akan jadi kepada istana lama


senyap saja
menteri warisan pun senyap saje


desas desus didengar bahawa istana lama ini
berhampiran dengan tanah tudm
berhampiran dengan tanah taik terjulur julu
berhampiran tanah yang telah dirembat oleh bik mama?

apakah bik mama akan pindah ke sini?
ini persoalan yang sedang di tanya


kenapa TIDAK ada kenyataan yang istana lama
ini akan di jadikan museum?

atu tanah ini telah dirembat cukong?

13 ulasan:

GERAKAN MANSUHKAN FREELOADERS berkata...

Lebih baik bagi Istana itu dirembat oleh cukong. Dapat juga kerajaan pungut cukai tanah. Duit cukai itu dapat diguna untuk membantu rakyat yang miskin. Kalau tanah itu milik Rajah Gopal a.k.a. Freeloaders, sampai kiamat pun tak nak bayar cukai.

gen3 berkata...

cuba selidik siapa owner tanah istana tu..kalau tak silap, sama mcm perjanjian bodoh tanah klcc

fly berkata...

habis, nak hariah kat lu pulak?

siti harapan berkata...

buat je muzeum

Tanpa Nama berkata...

hmm.. terima kaseh la kepada rakyat yang bodooooooh.. duduk diam diri lagik.. istana pun dia kebas, inikan pulak lu punyer tanah dan rumah!!!

pergi mampos la rakyat.. ini sumer lu punyer bodoh dan duduk berdiam diri la gerombolan jadi berani..

rajagopal aka freeloader ni pun boley kowtim sama gerombolan.. sumer kuasa depa pegang.. lu mau mampos, lu tunggu.. hari rumah tanah kene amik, baru lu ada akal!

Tanpa Nama berkata...

satu lagi kerja bidaah budaya tak ada dlm budaya apa pun. tapi reta punya pasal ramai yg terpaksa jadi barua menagungkan benda yg tak agung. tanah tu buat jerat cukung gi baik, mahal cukainya kah kah

underBear berkata...

dengar kata kontraktor yg buat istana baru tu adlh kontraktor yg buat stadium runtuh tu.ah sudah...jgn runtuh dah la....sultan aku nk dok situ plak nnt..

Din Kantoi berkata...

Boleh sesiapa jawab apa yang tak kena dengan Istana lama?? apa perlunya kerajaan buat istana baru di damansara???

Semua ini projek melayu islam untuk rembat duit rakyat...tapi rakyat bodoh. Gaduh sesama sendiri tengok kulit..Rakyat melayu miskin pikirlah sikit...Aper guna jadi bumiputera?? bangla kat malaysia lagi maju pada Melayu...

Tanpa Nama berkata...

apa la tt ni. takkan takleh pikir..

istana ni ditutup sebab nak elakkan daripada penyerahan memorandum demonstrasi jalanan

kah kah kah

keriswaja berkata...

Bro TT.....adalah kenyataan istana lama akan di jadikan muzium. Tv3suku ada cakap. Tapi belum ada keputusan lagi. Yang jadi peliknya...istana baru tu perancangan nak dibina dan mula dibina bukannya masa Hj Najib nak naik haji. Dah lama dirancang. Kenapa x buat keputusan apa yg akan di buat kepada istana lama semasa keputusan istana baru akan dibina? Bukan ke membazir namanya. Kalau la kerajaan bukak istana lama tu kepada rakyat yg mengeluarkan perbelanjaan untuk seseorang yg bergelar raja duduk dengan selesa disitu...ada gak bagusnya. Sekurang2nya rakyat dpt gak merasa duduk free kat tmpt yang ditanggung oleh duit pembayar cukai. Mana2 rakyat yg duduk rmh pangsa tu dpt la merasa duk rmh best banyak barang sehari dua. Bagus gak bgnan parlimen dulu selalu bocor. Merasa gak ahli2 parlimen yang di pilih rakyat akan kesengsaraan rakyat2 yg tidak mampu untuk memperuntukkan bajet untuk atap rumah yang bocor.

playboy berkata...

Buat sarang pelacur lg baik la bro...besar tu..boleh muat beribu2 pelacur..melayu india cina siam benggali sume ada..amacam..??

Tanpa Nama berkata...

Buat sarang pelacur lg baik la bro...besar tu..boleh muat beribu2 pelacur..melayu india cina siam benggali sume ada..amacam..??

Tanpa Nama berkata...

Buat sarang pelacur lg baik la bro...besar tu..boleh muat beribu2 pelacur..melayu india cina siam benggali sume ada..amacam..??