Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 25 Disember 2011

BERAT MATA MEMANDANG - BERAT LAGI PEHA MENAMPUNG




HARAPAN UNTUK BERJALAN







DARI FACEBOK RONASINA KARTUNIS:


ada 1 grup datang ke rumah kami jumaat lepas menyumbang cek Rm3k.bila aku tanya dari mana mereka tahu Hope2Walk mereka kata ada pengumuman di gereja mereka tentang kami dan dimohon agar membantu kami.ternyata ehsan melangkaui batas agama



BERAT LAGI PEHA MENAMPUNG





10 ulasan:

Mohamad Dzulffiqar berkata...

This is reality!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

aderlah bangang andai kate ade y menyatekan to sbgai 1 tekyik dayah christian. trimas kerana membantu, klau harapkan kerajaan tgu kerajaan bertukar bru la dpt.

Tanpa Nama berkata...

safee sali pon dtg mlawat...
bantuan tidak ada mngenal batas agama... itu yg kita mahukan.. jgn nnt kuar berita,anjing bg mkn babi hukumnya haram...kahkahkah. ptuih umngook...!
-ptrjya-

Tanpa Nama berkata...

yang sebelah kiri tu safee sali ker?mcm muka safee jer..

mat cerah berkata...

Nak harap duit zakat atau duit masjid jgn harap la. baik tok lebai atau tok mufti rembat masuk akaun peribadi dia.kalau tanya kenapa tak beri dia cakap tak isi borang. baik jamil khir bayar peguam peribadi dia.muahaha....ulama bengong.

Tanpa Nama berkata...

Promosi terbaik tu
Tepok lah dada pikir pikirkan lah
Salah satu cara mengolah persetujuan.

mamee berkata...

Mufti duk goyang kaki sambil isap rokok ke? JAIS, JAWI, JAIP, JAIK dll mana g? xkan nk g serbu gereja jer? g la wat program ke masjid2... ke kg.... tgk kejahilan jd kn ilmuan,....

Tanpa Nama berkata...

thats all about love..

Mana zakat? berkata...

MANA ZAKAT yg kita bayar tu???patutnya dana duit tu bole bantu....MAIWP, Baitulmal, JAIS, JAWI, JAKIM... where are you all?

Satu lagi, patutnya masjid2 yg dibiayai kerajaan dan dana duit zakat amalkan dasar buka pintu pagar (tutup kunci ruang solat utama jer...ruang yg lain termasuk kemudahan watercooler, tandas, bilik mandi, ruang luas kasi buka kepada org2 susah, Xberumah, xmampu sewa rumah & tido merata kat bawah jambatan kaki lima etc....kat Klang Valley kan bnyk golongan susah camtu...GUNAKAN DUIT ZAKAT BANYAK2 TU BANTU ORG SUSAH MACAM tu sambil BERDAKWAH...hari2 bagi mkn bubur lambuk pun xpe....ini sampai pihak gereja, tokong dan kuil yg kutip diorg kasi tempat berlindung dan bantu bagi makan....mmgla lama2 diorg tu akan menganut selain islam....

sekali lagi aku nak jerit..."BODOH PUNYA UMNO DAN BN...MANA DANA DUIT ZAKAT????....duit zakat bnyk pegi buat bangunan buat ape???...bangang...

Tanpa Nama berkata...

hats off TT. You should be the next PM. Kena jadi manusia dahulu sebelum jadi apa apa. Betultak?? You hebat. True Muslim...