Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 25 Disember 2011

BERGUMBIRALAH BILA PENCERAHAN SAMPAI




KEGUMBIRRAN ANAK SEMUA BANGSA





PENCERAHAN DARI PEMBACA


ko memang tak kan mengaku murtad.. tp cara kelakuan dah murtad. Tu la suh solat malas ngaji tak mau. Apa lu ingat tau smua benda lu org hebat la. Kenapa tak baca Tafsir Quran,sejarah nabi Muahamad, sejarah sahabat org2 soleh??? malas?? tak minat?? poraah Iman tu dalam hati diterjemah oleh perlakuan. Syurga itu benar neraka itu benar.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

Apa pnya banggang kadang2 pemikiran manusia..sedeh
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

tt nih bukan semayang punye orang.. tak yah lah susah2 nak terang kan pada dia.. kalu semayang punye org tak tulis nye dia macam nih..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

...terrrrrrrserlah kejahilan lu tt..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11



...wehhhh bro tt kalu tk mengaji agama jngn bagi tau dekat org,,duduk diam2....nampak sangat jahil
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

samdullll la luuu...macm mahaded la lu ..pndai cite agama tpi hampehhhhhhhhhhh
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11

My cock is much bigger than yours, My cock can walk right through the door With a feeling so pure... It's got you screaming back for more. Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar.

My shit stinks much better than yours, My shit stinks right down through the floor. With a feeling so pure, It's got you coming back for more. Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial.

We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Cool, in denial We're the cruel regulators smoking Cigaro cigaro cigar Can't you see that I love my cock? Can't you see that you love my cock? Can't you see that we love my cock? We're the regulators that de-regulate We're the animators that de-animate We're the propagators of all genocide Burning through the world's resources, then we turn and hide Were See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11



alahai...Tanpa Nama 24 Disember 2011 8:25 PTG. Mana aku kata org islam takut santa claus. tengok betui2...aku kata orang2 alim yg tak tipu tak dosa... hang mana punya? apasal hang sakit padahal bukan kamu ni? aku sambung org islam yang mana cakap betul yang mana cakap tipu? Aku pun tak tau. itupasal aku tanya bro.... belum tau nak PTUI aku ni apasal? Ada ke aku kata politikus mana? Ini nak bantai PKR la DAP la UMNO la....aduh! bangang betui...lagi aku konfus ni! sapa benar sapa tipu...PTUI depa!
By Anonymous on KANTOI MANTOI - KAH KAH KAH on 12/25/11

Why and when the Christian Church selected DEC-25 for Jesus' birthday? The actual birthday of Jesus was forgotten by the early Christian movement. Various groups at the time celebrated his birth on JAN-6, APR-21, MAY-1 and on other days. By the 4th century, the church selected the approximate time of the winter solstice as the date to recognize Jesus' birth. They picked up this date from Pagan sources. As luck would have it, the autumn equinox about SEP-21 might have been a more accurate choice.

About the reason for the season: the winter solstice: The winter solstice occurs about DEC-21 each year. It is the day of the year when the night is longest and the daytime shortest. It was a time of high anxiety throughout the Northern Hemisphere. For the previous six months, the daylight hours had been progressively shortening and the noonday Sun had been progressively lower in the sky. There was a fear that the Sun would continue this trend, that the cold season might continue forever, See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/25/11


aramak... kalau ikut kajian ilmiah, dan bukti2 logikal ketika Nabi Isa Alaihissalaam dilahirkan... mmg tak logik 25 Disember... sbb time tu para penternak dan biri2 dia orang semua tengah kat luar... so tak lojik la musim sejuk time tu. lepas tu pulak, kalau tak silap pendengaran saya, 25 dis ni dirembat oleh Paul dari harijadi Heracles dan Mithras... dan dijadikan tarikh lahir Nabi Isa...

... So, rasa2 kot2 penulis blog buleh kaji lagi pasal benda ni sebelum buat penulisan? Bukan saya marah, just suruh buat kajian dulu. kot2 jumpa fakta2 yg lagi benar? saya sendiri pon dok lajar ni
By Sudara Jawa on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

TT, sila tanya pada semua pembaca, zul nordin, harussani dan hasan ali : kecoh2 pasal aqikah, pasal kristianisasi tapi gembira yg amat tiap2 tahun 25dec cuti seluruh malaysia. majoriti ke penganut kristian kat malaysia nie sehingga negara mengiktiraf perayaan kristian kena cuti seluruh negara. nie asik2 semua kecoh org tu murtad, org nie tak da aqidah.

TT sarankan pakai kondom, habis kena kondem. masing2 yg islam Allah dah larang zina, buat jugak, pastu pi buang anak celah tong sampah...babi yang tak nikah pun sayang anak. bila org bagi pandangan jgn la melenting mcm la kau lebih Islam berbanding org lain. belum lagi kena hujahan org yg cakap "aku tua 3tahun dari Allah". sebab tu manusia makin tinggalkan islam. duit zakat entah ke mana, di beri pada fakir pun ciput gile.

last2 bantuan dari kristian lagi besar. malu la sikit. nabi dulu xda pun kad pengenalan, xda pun status agama dalam kad, tapi zaman tu la islam paling unggul. xtindas atau hina agama lain. zaman sekaarng terutama See more...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



aku xnak komen pasal betul atau tak statement si TT. tapi aku masih tercari2 jawapan, kenapa setiap tahun 25 dec malaysia akan cuti. yg aku tahu perayaan akan dapat cuti bila majoriti rakyat anuti ataupun perayaan bagi bangsa.

malahan ada sesetengah perayaan akan dapat cuti mengikut negeri, bukan ikut negara. tapi negara malaysia yang islam ini, dari dulu kini dan selamanya akan bercuti pada hari natal.

cuti apa agama pun jasad tu akan gembira. tapi heboh bab akidah. sedangkan tak kaji adakah Kristian itu majoriti sejak dulu di malaysia? hasan ali dan harussani yg bising2 pasal kristianisasi pun tak penah nak tanya gomen kenapa aku bercuti pada hari krismas. butoh la korang
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

lembu punya susu sapi dapat nama, shahrizat punya lembu NFC dapat nama, Jesus punya hari, santa klaus dapat nama....
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

the best TROLL at the end of the 2011 from TT.....tekan la keyboard korang tu sampai lebam komen kat sini...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

TT- mereka yg kondem ini mcm pendeta bani israel..mereka sahaj betul dan nabi zakaria yg salah! Gua dah tunjuk bhw perayaan krismas ni takde kaitan dgn mithras..diorang ni semua fikir hanya tahu nk murtadkan org.

Kita tak mahu sama sebagai kristian tetapi Nabi Isa milik kita dan dia masih hidup.tak salah kita nak mengembirakan hati Baginda yg hidup. Nabi Isa adlh Nabi Allah,kekasih Allah,menyintai allah turut harus menyintai rasul.. Salam maulidur rasul isa..rasul allah!
By shah on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

ilmu..jika dirasakan sudah tinggi, tanpa petunjuk..mereka akan berkelahi, mereka merasakan diri benar dan tahu, tapi semakin mereka menulis semakin kejahilan kelihatan,, yg mereka ceritakan hanyalah kisah2 dari anggapan salah sahaja tetapi di hiasai dgn rasa kebenaran..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



ilmu..jika dirasakan sudah tinggi, tanpa petunjuk..mereka akan berkelahi, mereka merasakan diri benar dan tahu, tapi semakin mereka menulis semakin kejahilan kelihatan,, yg mereka ceritakan hanyalah kisah2 dari anggapan salah sahaja tetapi di hiasai dgn rasa kebenaran..
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

free thinker/mason...
By lo on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

Mmg takde salahnya pun...cuma cara penyampaian ko nih mcm org tak berakal...tak melambangkan Islam sejati...kalau dah sosialis, free thinker tak perlu la nak ajar org Islam lain...janggal sgt bunyi nyer...
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

walaupun sy berbangsa melayu tp sy mmg tak miss sambut krismas dan berkunjung ke perkampungan orang2 iban setiap tahun.tak salah kalo kita ucap merry krismas tp sy tetap tak caya ini lah hari kelahiran nabi isa sbb sy lbh percayakan fakta beranding tradisi.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

God Jul! HAPPY CHRISTMAS, ISHAM.... Great & bountiful new year to you too........ During this festive mood, it's best to just celebrate rather than getting "some" people involved. It's harder than it seems... Imagine someone trying to change you, to be like them. The same with you trying to open their minds and be more ...like you..
By cafe' lorong on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11

sorry bro, gua tak sokong lu kali ni. berpegang pada kerpcayaan. lu ada kepercayaan lu, gua ada kepercayaan gua.
By Anonymous on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA on 12/24/11



12 ulasan:

shahren berkata...

Wahai Pendeta2 Bani Israeil:
Kalau kalian pandai,suka murtadkan org: Ajarkan kami tarikh kelahiran Nabi Isa AS!
Sesungguhnya,dia adalah pemimpin yg ditunggu bersama dengan Imam Mahdi Yg Mulia.
Ohh..lupa,sambut Maulud pun Bidaah! Porah! Serupa Pendeta Bani Israel La lu orang..
Nabi Isa masih lagi hidup dan dia bukan lu punya adik mahu kasi dirinya diperlekehkan..
Dia adalah Rasul Allah yg masih lagi hidup.Sepatutnya baginda dimuliakan dan didarjatkan seperti mana selayaknya akan status Baginda!
Kalian ni ilmu hebat sangatkah sampai nak anggap kalian hebat sehingga kami takleh nak raikan kemuliaan Baginda.
Kalau pandai sangat, korang yg alim ni nyatakan tarikh kelahiran nabi Isa As agar kami semua blh bergembira..

Jebon berkata...

Merry Chistmas TT... kah-kah-kah-kah...

bagi mereka yang poyo sila baca artikel ini (klik)
....

Tanpa Nama berkata...

Semoga Tuhan memberi pencerahan kepda Abg Isham sebelum ajal sampai...amin...

Santa Toyo berkata...

bro santa klause datang umah ko tk malam tadi?? kah kah kah.. berapa kotak kondom dia bg ko... ko kan good old boy.. wahahahahahahah

AnakSemuaBangsa berkata...

HAKIKATNYA..SIAPAKAH YG BERANI MENGAKU ATAU YAKIN YG DIRINYA ADALAH SATU DRPD 73 GOLONGAN YG TIDAK DIMASUKKAN KEDALAM NERAKA..

P/s ~so..siapelah gua utk menhukum seseorg..

AnakSemuaBangsa berkata...

HAKIKATNYA SIAPAKAH YG BERANI MENGAKU ATAU YAKIN YG DIRINYA ADALAH SATU DRPD 73 GOLONGAN YG TIDAK DIMASUKKAN KEDALAM NERAKA..

p/s ~so..siapelah gua utk mnhukum & menilai seseorg..

Tanpa Nama berkata...

kalau perbuatan tu tak ada dlm quran (cth bg duit raya)pandai pulak sebut tak de dlm quran,,,segala suruhanyya camne pulak,tak nak ikut kez??

Tanpa Nama berkata...

kah..kah...kah..tak usah le nak temberang...lu...cite Nabi Muhammad saw pun tak habis...apa pasal nak besarkan cita Nabi Isa as? Halo bro...bila lu sebut pengikut Nabi Muhd macam-macam lu label....tapi apa pasal tak hentam puak yang satu lagi ni...????
orang pakai serban lu hentam...orang bagi zakat lu hentam...orang cakap pasal islam lu hentam........
Kalau mahu freedom of xpression...lu peduli apa hal-hal itu?
Apa lu selalu kasi ingat:
1. pakai kondom - kasi tibai minah jangan sampai perut kembung.
2. minum anggur....
Ini budaya apa?
Itu KONDOM MAHU KASI KAPITALIS UNTUNG MENIMBUN DO!!! SENANG PUNYA BUSINESS....
LU MAHU KASI MELAYU HANCUS KA?

Tanpa Nama berkata...

Poorah..dei...lu kalau mahu tunjuk bagus sambut hari lahir....kasi sambut semua lahir nabi-nabi le...baru cool...(tarikh lahir tak tahu? Kasi hantam )...
First sambut hari lahir Nabi ADAM...JANGAN LUPA NI BAPAK LU TAHAP AWAL....
APA PASAL LAK SIBUK BEBENOR DENGAN X-MAS? PERLEKEH? MEMANG PERLEKEH LAH PUAK-PUAK YANG SEMBAH NABI ISA..ITU YANG SEBENARNYA MEMPERLEKEHKAN NABI ISA...
BOLOH PUNYA OLANG...MAHU TUNJUK COOL TAPI BOLOH ...OTAK LETAK KAT KAKI..KAH..KAH...KAH..
GUA TUNGGU LU SAMBUT BIRTHDAY SEMUA NABI-NABI..

KALAU TIDAK SAMALAH LU DENGAN PUAK SEMBAH NABI ISA...SESAMA MEMPERLEKEHKAN NABI ISA AS....

Tanpa Nama berkata...

Kan agama tu semua candu? Betul tak TT? Maka TT suka Pesta candu! Oops! Jgn lupa bawa kondom. Merah utk raikan bersama TT!

mat cerah berkata...

Rukun iman adalah percaya kpd rasul termasuk nabi isa. siapa yg kutuk nabi isa maknanya tak beriman dan murtad. padan muka kau.

Tanpa Nama berkata...

YANG MEMPERBODOHKAN NABI ISA IALAH PUAK YANG MENYEMBAHNYA...ITULAH YANG SESAT...KAH..KAH...