Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Disember 2011

BERITA MAK DATIN DAN PAK DATIK




MAK DATIN INI KAH?





NOTA:
lihat dan fahami lah bagaimana
media di malaysia melapor berita

sila baca berita :
kes lembu shahrizat
ada datuk yang terlibat
datuk ini telah ditangkap

gambar datuk ini ada tapi di kaburkan
nama datuk tak ada ada
tapi di panggil datuk
selalu kita baca berita macam ini

ada datuk kecurian
ada datuk kena rompak
datuk kahwin artis
datuk ini jadi nama generik

kesian datuk datuk ini terhina
pastilah ramai yang akan ditanya
kamu kah datuk yang jual lembu shahrizat itu?

satu negara tertanya-tanya
datuk yang mana satu?
kah kah kah

tapi kali ini mungkin media tak bosan dengan berita datuk
maka timbul pula berita datin

sila baca berita datin langkawi ini:

maka satu negara akan tertanya tanya
mak datin mana?
mak datin rosmah ke?
mak datin tiara jakelina ke?
mak datin siti nurhaliza ke?

kah kah kah
kah kah kah
hanya tukar tiub tahu jawapannya
suruk punya suruk berita sudah bocor
risik punya risik tt sudah tahu

mak datin yang ditangkap dilangkawi
ialah isteri kepada datuk yang sedang kena tahan reman
kah kah kah
ketika datuk lembu ini dalam lokap
mak datin ini telah pergi ke langkawi
kah kah kah

ini bukan fitnah
ini cara membaca berita di malaysia
satu datuk dalam lokap
satu datin bebas cari batang
kah kah kah

MAK DATIN INI DI TANGKAP?





DATIN MUDA BERSERONOK DI HOTEL KENA TANGKAP
– berita hairan

LANGKAWI: Seorang Datin muda dicekup berkhalwat dengan pasangannya yang juga ahli perniagaan di sebuah bilik hotel empat bintang di Kuala Teriang, di sini, awal pagi kelmarin.

Wanita berusia 25 tahun itu dicekup sepasukan penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Langkawi (PADAL) kira-kira jam 1.30 pagi selepas menerima aduan orang awam mengenai perlakuan sumbang pasangan berkenaan.

Difahamkan, wanita yang mempunyai seorang anak perempuan berusia tiga tahun itu dikatakan datang ke Langkawi semata-mata mahu ‘berseronok’ dengan pasangannya yang berusia 30-an itu, selepas suaminya berstatus Datuk dikatakan bertugas di luar kawasan.

Sumber PADAL berkata, sepasukan anggotanya terus ke lokasi sebaik menerima aduan dan memeriksa sebuah bilik di hotel itu yang disyaki disewa pasangan terbabit.

"Selepas mengetuk pintu dan memberi salam, seorang lelaki yang berbaju tidur membuka pintu dan terkejut melihat kehadiran anggota penguatkuasa sebelum membenarkan mereka masuk untuk membuat pemeriksaan. Hasil pemeriksaan menemui seorang wanita yang berbaju T sedang berbaring di atas sofa dan pasangan itu mengaku hanya kenalan biasa menyebabkan mereka ditahan untuk siasatan lanjut.

“Berdasarkan soal siasat, wanita itu mendakwa datang ke pulau ini hanya untuk berseronok dengan lelaki berusia 30-an itu tanpa pengetahuan suaminya yang juga ahli perniagaan berstatus Datuk di Kuala Lumpur,” katanya, di sini, semalam.

Beliau berkata, wanita berkenaan turut mendakwa tidak mempunyai perasaan cinta terhadap pasangannya itu sebaliknya hanya untuk berseronok ketika suaminya keluar bertugas di luar kawasan.

“Pasangan itu turut mengakui sudah dua malam menyewa di hotel itu dan datang dari Kuala Lumpur untuk tidur bersama walaupun masing-masing mendakwa tidak mempunyai perasaan. Disebabkan mereka gagal menunjukkan bukti mempunyai hubungan mahram atau suami isteri, kita terpaksa menahan mereka kerana disyaki berkhalwat.

“Anggota penguat kuasa turut menemui dua botol minuman keras dalam bilik hotel itu dan sedang menjalankan siasatan lanjut berhubung bukti penemuan berkenaan,” katanya.

PAK DATIN INI DIKENALI





IDENTITI DATUK NFC MULA DE KETAHUI – mkini

Seorang usahawan berusia 45 tahun yang ditahan polis, dilaporkan berhubung siasatan ke atas skandal National Feedlot Corporation, dipercayai memiliki beberapa syarikat.

Antaranya, satu syarikat pengangkutan yang pada satu ketika pernah mempromosi perusahaan itu melalui iklan di saluran televisyen nasional.

Syarikat yang dikatakan mempunyai modal berbayar RM200,000 itu juga didakwa menyediakan perkhidmatan untuk bayaran bil dan juga cukai jalan melalui rangkaiannya di seluruh negeri.

Usahawan yang didakwa bergelar 'Datuk' itu turut memiliki syarikat limosin yang menyediakan perkhidmatan di sekitar Kuala Lumpur.

Selain perkhidmatan pengangkutan biasa, profil syarikat berkenaan turut mendakwa menyediakan perkhidmatan limosin dilengkapi pengawal peribadi untuk pelanggan VVIP.

Profil itu juga mendakwa lelaki tersebut berpengalaman dalam menguruskan projek pemasaran berskala besar, antaranya bernilai lebih RM1.5 bilion.





8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA semua

"khayam jika air anggur itu menyoronokan kamu, nikmatilah
jika kamu bersama kekasih, nikmatilah
akhirnya dunia ini berakhir jua
nikmatilah hidup ini seolah kamu dalam syurga"

datuk datin memang tengah menjalankan ibadat.... :-) sapa betul? sapa tipu?...kite PTUI depa

Oii.....saya bukan murtad!

Tanpa Nama berkata...

Penipu.
Nampak mcm kes NFC nak diselesaikan serupa caranya mcm kes Altantuya. Mereka cari org lain ( org kecil yg terlibat ) untuk dijadikan kambing hitam. Org besar/politik yg terlibat dilindungi utk jaga nama UMNO.

Adnan M

ABU berkata...

wah mantap ni.tengok kening dgn batang hidung pun dah tau ni anak mamu suka berseronok sampai seminggu. siap 2 botol wine nak biar kuat le tu. laki masuk lokap bini cari. ...... ni jenis cokong kapitalis yg dipuja puja ulama azhar kita...hehe...

Tanpa Nama berkata...

ABU.. Ni bkan anak mamu tp anak melayu la. Datin ni umur awal 30an. Kena tkap kat hotel sheraton ( 5 bntang bkn 4). No bilik 1016. Kena tkap ngan laki org juga melayu. Yg sdih kena denda 2k ja. Mmg xberbaloi.

kak rosmah ku sayang berkata...

kalau kata hotel di Kuala Teriang di Langawi tu selalunya Langkawi lagoon milik MK land...tp kalau 4 star tu ada satu lagi hotel iaitu Sheraton Langkawi....selalunya jab Agama mana boleh rush masuk dlm hotel...tp ni mesti ada perancangan rapi ni sbb tu MAIK (maj agm Islam Kedah)boleh masuk kaw hotel tangkap org...nanti p tanya member hotel..sapa yg kenaaaaaa...hhahaha

Tanpa Nama berkata...

Datuk Sham Tom Ismail / Datuk Sham Ismail Tom

mcm tom and jerry la pulak..

selamatkan dosa2 datuk salleh...

Tanpa Nama berkata...

F&B Director Royal Chulan lah tu . . .
Suami orang lak tu. Bini kerja Royal Bintang KL .
Apa hal buat dgn anak buah kerja sama, bini orang. Laknat Nya . . .

Tanpa Nama berkata...

Mmg tak brbaloi. Depa dok di honeymoon suite cek ooi. . . Laki to mmg mamak. Pompuan to 25 tahun aje anak satu. Depa keja di Royal Chulan Kola Lumpok. F&B dirrctor cek ooi. Best dah dua kali main anak buah sendiri di hotel tu. Pompuan buat sales. Jual apa tak tau lah. . Asyik overnight aje. Buat sales sampai mlm2. Hujung miggu. Wal hal dok di hotel dgn F&B director. Hotel mgt tau tapi semua terlibat. Hush hush. . .