Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 24 Disember 2011

KANTOI MANTOI - KAH KAH KAH








BUKAN SAYA JUMPA PEMIMPIN UMNO TAPI MUSTAFA ALI JAWAB HASAN ALI - minsider


Hasan Ali menafikan sekeras-kerasnya dakwaan dibuat Setiausaha Agung PAS Mustafa Ali bahawa beliau ada mengadakan pertemuan dengan beberapa pihak yang dikaitkan dengan Umno.

Menurut Hasan, bekas pesuruhjaya PAS Selangor dakwaan yang dilemparkan terhadap dirinya merupakan fitnah dan palsu.

Beliau juga melahirkan rasa kesal kerana dakwaan itu dibuat oleh setiausaha agung kepada parti yang berteraskan Islam.

“Saya menafikan sekeras-kerasnya mengenai pertemuan saya dengan mereka (Umno) sama ada pimpinan Umno peringkat bawahan, pertengahan atau atasan seperti yang dinyatakan (Mustafa).

“Sekali lagi Mustafa Ali terperangkap dengan prasangka buruk dan api fitnah sesama Muslim. Sebagai setiausaha agung sebuah parti yang berteraskan Islam, tuduhan-tuduhan liar dan serkap jarang seperti itu tidak selayaknya keluar dari mulut seorang setiausaha agung yang berwibawa,” katanya pada sidang media di kediamannya di sini.

Mustafa sebelum ini mendakwa beliau mempunyai bukti untuk mengaitkan Hasan dengan agenda Umno.

Mustapha a berkata ia merujuk kepada satu pertemuan antara Hasan, bekas timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa dan tiga individu lain di sebuah hotel di ibu negara pada bulan Ramadan lepas.

Dalam sidang media itu, Hasan yang juga Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam, Adat-Adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor mendedahkan individu yang kerap mengadakan pertemuan dengan pemimpin Umno adalah Mustafa.

“Malah terdapat permohonan daripada setiausaha agung sendiri untuk bertemu dengan seorang pemimpin tertinggi Umno yang sehingga kini setakat saya maklum belum dapat diadakan,” katanya.

Enggan mengulas lanjut mengenai pendedahan itu, Hasan berkata kepimpinan tertinggi PAS sepatutnya menjalankan siasatan mengenai perkara itu.

“Saya hendak berhenti setakat itu seperti mana Mustafa a Ali berhenti dari menuduh saya bertemu dengan pemimpin Umno di Hotel Meridien dan ‘stop-short’ di situ.

“Kalau misalnya, nak tanya lebih lanjut, saya pulangkan kepada pimpinan (PAS) untuk buat siasatan lanjut. Kalau nak siasat pertemuan saya, siasatan sama juga harus dilakukan kepada pertemuan setiausaha agung dan pemimpin Umno,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...KANTOI MANTOI.... kah kah kah...

kah kah kah.... MUSTAPHA ALI KANTOI.... kah kah kah..

kah kah kah.... MULA MULA MEREKA INI SATU GENG.... kah kah kah...

kah kah kah..... BUAT ROMPAKAN SAMA SAMA.... klah kah kah...

kah kah kah....KEMUDIAN GENG PECAH... kah kah kah..

kah kah kah....SEKARANG SEMUA RAHSIA TERBARAI.... kah kah kah

NOTA:
jangan tuduh tukar tiub buat fitnah
sila tanya warga pas
ramai yang tahu
tentang peranan hasan ali
tentang peranan mustapha ali

taik kering
jangan bungkus dalam stokin




nota:
untuk anak anak muda
berwaspadalah bila melihat
bila mendengar
orang berseban
orang berketayap
orang berjubah

yang berbuih buih mulut bercakap hal agama
yang berbuih buih mulut bercakap hal syurag dan neraka
yang berbuih buih mulut bercakap hal dosa dan pahala

kalau dalam politik
ini hanya mengolah persetujuan
untuk mendapat kuasa
politik ialah kuasa

kuasa untuk mengawal dan mengagih harta
secara adil
atau
kuasa untuk merembat harta untuk anak bini dan kroni

kes hasan ali ini
wajib dijadikan ingatan
wajib dijadikan pelajaran




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT MENYAMBUT MAULUDDUL RASUL NABI ISA semua

org2 alim tak tipu tak dosa tapi pandai takut santa claus. org islam sebenar tapi sapa benar? sapa tipu?...kite PTUI depa!

hehe!

Tanpa Nama berkata...

halo bro..lu tipu lagi teruk...mana ada orang islam takut santa claus? ptui sama lu...lu ingat sambut maulidur rasul nabi isa sama puak tiga tuhan lu punya iman sudah naik ka? bodoh punya species...apa pasal kaitkan orang pakai serban penipu? lu ingat hasan ali pakai serban ka? lu ingat mustapa ali pakai serban ka? lu ingat semua orang cakap politik islam penipu ka? lu tengok parti mana penipu besar? PKR ramai penipu...DAP ramai penipu...UMNO ramai penipu...parti sekular memang ramai penipu...parti komunis lagi haprak...

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

U R SUPERB!

KEEP IT UP AND TAKE CARE!

MERRY CHRISTMAS!

Tanpa Nama berkata...

Kerap aku tengok mereka yang berketayap dan berjanggut ni terlalu berkira dengan duit , kalau orang lain mereka cakap kedekut tapi kat diri sendiri dikata berjimat.

Tanpa Nama berkata...

alahai...Tanpa Nama 24 Disember 2011 8:25 PTG.
Mana aku kata org islam takut santa claus. tengok betui2...aku kata orang2 alim yg tak tipu tak dosa...
hang mana punya? apasal hang sakit padahal bukan kamu ni?
aku sambung org islam yang mana cakap betul yang mana cakap tipu? Aku pun tak tau. itupasal aku tanya bro.... belum tau nak PTUI aku ni apasal?
Ada ke aku kata politikus mana? Ini nak bantai PKR la DAP la UMNO la....aduh! bangang betui...lagi aku konfus ni! sapa benar sapa tipu...PTUI depa!

Tanpa Nama berkata...

memang betul kebanyakan melayu berkata Melayu memang bodoh ...

Tanpa Nama berkata...

satu lagi yang pakai ketayap bawak kereta.. kalau boleh jalan raya dia yang empunyer.. berzikir punyer pasal, dialah yang memiliki segala lesen.. sudah baca doa, bawak laju2 membabi buta pun tak apa.. Allah akan jaga nyawa dia atas jalan..

kepala butoh la pakai kopiah bawak kereta tak berhemah langsung.. kalau pelan (perlahan gila babi) pulak , macam keling bercinta, sambil kelebek tungau kat burit/butir pelir dalam kereta..

memang poyolah!!!! poodddah...cait.. pakai ketayap, jadi poyo dan bahan ketawa orang.. nak ikut sunnah, buat la cara nak ikut sunnah.. jangan jadi bahan kutukan orang ramai setelah kita membolot dan memonopoli kebenaran..

Tanpa Nama berkata...

kalau 2 atau 3 batang jari kaki tu dah busuk, baik kita antar kat doktor supaya jari kaki tu kasi potong. Kalau jari kaki yang dah busuk ni tak kasi potong, takut nanti busuk merebak satu badan.

Baik rugi 2 atau 3 batang jari kaki daripada satu badan busuk. (Tak rugi pun kalau jari kaki yang dah busuk tu kita kasi potong)