Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 10 Disember 2011

BUKU TUN ABDULLAH - TIDAK LAMA LAGI







TULIS LEBIH BANYAK BUKU SEJARAH BUDAYA
- meloya

KUALA LUMPUR 9 Dis. - Rakyat diseru menulis lebih banyak buku berkaitan sejarah, budaya dan warisan bagi memastikan generasi muda lebih memahami, menghargai dan berusaha mempertahankan budaya serta warisan negara.

Abdullah Ahmad Badawi berkata, penghasilan bahan-bahan, tidak kira dalam bentuk buku mahupun buku elektronik (e-book) mampu menyediakan maklumat mencukupi bagi memudahkan anak muda mendalami kebudayaan dan warisan.

"Menulis buku tentang budaya dan warisan kita bukan sahaja amat berguna, malah, ia merupakan sumbangan besar kepada negara," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... MAT NGANTOK INI HIDUP LAGI.... kah kah kah..

woit... KENAPA MAT NGANTOK INI TAK TULIS BUKU.... kah kah kah..

kah kah kah...BAYANGKAN KALAU MAT NGANTUK INI MENULIS.. MESTI HEBAT.... kah kah kah..





INI BUKU BUKU YANG AKAN DITULIS OLEH ZZZZ

1 - 10 Teknik Tidor Ketika Mesyuarat
2 - 10 Tempat Dimana - Saya Tak Tahu Boleh Digunakan
3 - Tips dan Cara Memilih Menantu
4 - Tips dan Cara Memilih Bini Baru
5 - 10 Perbuatan Bangang Jadi Ingatan Dunia

INI BUKU MEMOIR ZZZZ

1 - Saya Ditipu oleh Menantu
2 - PRU 12 Bukan Salah Saya
3 - Najib Okay Tapi Muhyiddin?
4 - Saya Bukan Tidor Saya Lelap
5 - Mahathit Muhamad ialah Anak Keling Botol

IN NA LIL LAAAAAAAAAAAAA


7 ulasan:

Lang berkata...

tajuk buku je dah buat orang mengantuk nak baca... zzzzzzz

average joe berkata...

mendalami budaya & warisan?
hellooo dolah...! meh aku lempang sekali bagi kau sedar dari tidor!
kau sembab sangat tak tau ye punca asal kenapa anakmuda menjauhi apa2 je berkait dgn budaya tradisi dan warisan???
orgmuda cakap: anything but budaya!
memanglah ada segolongan yg suka jadik penari dbkl la apa la, tapi rata2 kebanyakan orgmuda menjauh diri dari pakai batik berlenganpanjang, orgmuda takreti nak berpantun atau berperibahasa dalam perbualan sesama kawan, malah kalau dia tau peribahasa tu pun, dia buat2 taktau - apa tu, org cakap apa ye, macam apa tu... sebenarnya dia tau tapi segan nak tunjuk tau, sebab orgmuda taknak dilabel mat budaya aka mat belia aka mat boria aka mamat poyo aka mamat skema!
dan bukan zaman sekarang je malah dah berdekad fenomena ni!
puncanya taklain takbukan: UMNgOk lah!
kalau ada suarasumbang terjerit "semua nak dipolitikkan!", maknanya org tu memang takreti realpolitik, takpaham bahwa setiap aspek kehidupan kita ditentukan oleh politikus yg memerintah, daripada berapa harga petrol ke harga roti ke harga baja ke harga menyeludup dadah ke harga kereta ke harga insuran kereta ke harga cukai pendapatan ke harga persekolahan ke harga berhimpun ramai2 dan seterusnya...
dan orgmuda malu memakai bajubatik berlenganpanjang sebab politikus UMNgOk yg asalnya membuatkan pemakaian bajubatik menjadi sesuatu yg skema tahap poyo gandalima! dahlah dengan sombongbodoh berbatik kendong fail kulit tiruan pergi mesyuarat cawangan macam org maha penting, lepas tu berperut boroi dan berkacamata gelap kunun2 kacak lagi bergaya - malangnya itu cuma org2 UMNgOk syok sendiri je, sedangkan kacamata orgmuda melihatnya sebagai sesuatu yg amatsangat tidak cool, makin bertahun org UMNgOk bergaya macam tu makin meluat orgmuda nak dikaitkan dengan pemakaian bajubatik!
tambah pulak UMNgOK letak anakyatim jadi menteri bajubatik dan kapursireh, depa ingat kacamata orgmuda nampak satu usaha kitarsemula yg trendy dan cool masakini, sedangkan orgmuda nampak cumalah seekor katak tua!
haish, tak habis2 UMNgOk nih dengan skema depa yg sentiasa ketinggalan keretapi!
tak cool dan tak trendy!
anything but UMNgOK!

jangan biar diri anda diselubungi kelentong

jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 4

Tanpa Nama berkata...

Long berkata ...... no: 6 - Tips cara2 nak meraba bahu wanita yg terdedah (yg pakai sleeve-less dress la mcm Michelle Yeoh tu) - tengok lah cara bagaimana dgn serentak (cara spontan) tangan kanan dgn tangan kiri sama2 menjalankan peranan - satu meraba bahu licin si Michelle Yeoh - satu lagi buat2 tunjuk kononnya respon kat member (kaki meraba gak lah tu)- apa punya bodoh punya perlakuan - lena lalai lali laeh - loleh betoi si Lolah tu - laeh .... laeh memanjang - tengok muka dah tau dah .... HAPRAK sungguh - betoi mcm mana Mahathir kata - GHOPLAH GHAPLAH semua cukup si DOLLAH BODOWI TU ......Najib sebagai PM 10 kali lebih baik drp si Bodowi kaki ngantuk tu ....

Sam Kai Cheong berkata...

TT tulis blog, kalau blog dibukukan memang suwei,
mana tak suwei? semua yg kena kutuk jadi suwei.
Memang suwei kalau larikan diri jauh2 kah kah kah.

Jangan lah bagi Tun Dollah suwei.
Kesianlah kat dia.

Macamana Tun Dollah tak lelap?
Bini dia sakit cancer dia sedey, malam2 kena jaga bini, TT apa tau.

Tak cukup tu menantu dok kacau nak kaut projek.

Anwar pulak tak habis2 kacau nak jadi PM. Nasib baik dia baik hati Anwar bebas zaman dia.

PAS pulak dok kutuk pasal hadhari, nak jawab pun sampai tertidor.

Reporter pun selalu ambik gambar dia tidor, sedey tau, ko mana sedey, ko boleh kah kah kah saja.

Tak cukup tu Tun Madey tak habis2 dok cungkey jubog. Menggelupog la kawan tu.

Nasib baik dia bijak sikit, kasi cancel jambatan bengkok, punyala hangin Tun Madey sampai terkentut ikut hidung. Korang sukala gelak kah kah kah.

Lepas tu bini dia meninggal dunia. Tak sedey ka? Mana ada sedey, korang kutuk dia tak ada bini.

Menggelupog dia tak ada bini, habis dia pegang sana sini, korang sebarkan gambar yang dia tu gatal, jahat sungguh.

Dia kahwin baru, korang mengata pulak, bini hadhari tak pakai tudong. Apara dok perleceh orang.

Akhirnya dia bersara, bini pon dah pakai tudong. Khairy pon melopong. Madey pun habis modal, mana tak 20 tahun jadi PM baru dapat Tun, Tun Dollah jadi PM satu penggal dah dapat Tun, apa susah2, dah rezki dia.

Sekarang Tun Dollah selalu tidor cepat sebab ada bini baru.

Yang tak ada bini TT, pasal tu dok beragan kadang2 ketawa sorang2 kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

lu punyer idea di kepala memang macam sila la TT... patut la ramai peminat TT kemaruk tak baca TT sehari pun tak boleh..

psst.. amoi kuching ko tak try ka.. amoi miri pun ok.. balun jer..

Tanpa Nama berkata...

kah3...bro.. lu ni memang cilaka bikin perut gua sakit pagi2 ni kah3...pandai pilih tajuk dan kena tepat dgn orangnya kah3...best bro...!

Pokeh Busu berkata...

Sian dia, jangan la kata dia lagi...zzzzzzzzzz