Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Disember 2011

HASAN ALI TERUS BIKIN KACAU





KERANA HUTANG JADI BARUA






MAHFUZ ANGGAP HASAN ISYTIHAR PERANG TERHADAP PAS – mkini

Naib presiden PAS, Mahfuz Omar menganggap tindakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali mempersoalkan konsep negara kebajikan anjuran parti itu seperti mengisytiharkan perang terhadap parti Islam itu.

Mahfuz berkata, konsep negara kebajikan telah dipersetujui dalam muktamar tahunan parti itu dan oleh itu, ia tidak harus dipersoalkan sekarang.

katanya, jika Hasan mempersoalkan konsep itu sekarang, ia nampak seperti exco kerajaan Selangor itu mengisytiharkan perang terhadap PAS kerana adalah tidak wajar untuk mempersoalkan keputusan yang dibuat dalam muktamar.

Mahfuz bertanya sama ada apa yang PAS lakukan salah kerana Islam juga menganjurkan konsep negara kebajikan.

Mahfuz, bagaimanapun, tidak menggesa Hasan meninggalkan parti itu, tetapi berkata beliau (Hasan) boleh menentukan sendiri masa depannya dalam PAS.

Maka, katanya, adalah tidak perlu untuk beliau memberi apa-apa nasihat kerana Hasan yang merupakan seorang penceramah motivasi terkenal.

Tetapi, tambahnya, jika beliau dalam kedudukan Hasan, "saya akan angkat kaki".

NOTA:
semua ini adalah rancangan jahat hasan ali
dari awal lagi tukar tiub sudah timbulkan ajenda hasan ali
sekarang hasan ali mahu di tendang dari pas
ini plot yang sesdang di rancang
bila di tendang dari pas
maka malaon ini dianggap terinyanya
akan mendapat simpati

ahli pas wajib dioberi tahu
tentang hutang hasan ali

untuk pilihanraya yang akan datang
pas pak dan dap
wajib melihat dan menyelidik
bakal calon
pastikan bukan yang bermasalah
bukan yang banyak hutang
bukan yang banyak bini
bukan yang banyak cakap

kes hutang hasan ali ini satu pengajaran

NOTA:
jangan buang hasan ali ini
bagi dia mati beragan dalam pas
kah kah kah




NOTA:
jual jual agama
jual jual islam
jual jual serban
menangis baca doa
ini bukan yang baru

lihat saifool pun mengaharkan dahinya ke dinding
untuk dilihat suci dan kudus

lihat najib bersumpah
madey pun nak bersumpah
semua rekrut allah
kah kah kah



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ala...Mafodz apa bezanya dengan Hasan Ali.....kah..kah..kah.

Tanpa Nama berkata...

bagi hasan ali bertanding di Putrajaya..dan janjikan kerusi menteri jika dia menang....confirm tak menang punya...kahkahkah

Hasan Ali Penyokong Sistem Sekular UMNO/BN berkata...

spesis hasan ali ni boleh pengaruhi masyarakat malaysia yg xde internet diluar bandar seperti di felda2 felcra kg org asli pedalaman sabah sarawak....kat situ bolehla dia kencing...dgn kita yg kat bandar xde internet sorryla bos....sudahla stop the shit....semua org tahu SIAPA YG DPT LIPUTAN MELUAS DLM TV SPT TV3 RTM etc mmg sekongkol dgn BN & UMNO...kita semua tahu pemimpin pembangkang xsehaluan dgn Najib takkan dapat peluang liputan meluas mcm Hasan Ali dpt....so JGN PERCAYA HASAN ALI!

Marah Marahana berkata...

jiran aku yg keje UIA kata Aziz Bari akhirnya akur dgn keadaan yg dihadapinya lalu terpaksa letak jawatan seperti yg dikehendaki Rektor betina bodek UMNO baru dpt datuk seri tu nak, kesian Aziz Bari walaupun ramai student sokong dia tp campurtangan pihak istana+pihak pengurusan UIA barua yg berterusan menyebabkan dia sukar & tertekan utk tunaikan tanggugjawab sbg pensyarah...

aku smp terpikir kalo camni bangsat punya pihak istana, ada perlunya org Melayu pinggirkan raja2 sultan2 yg buat habis duit kerajaan jer....bila xde duit naik kos hidup sana sini rakyat yg menanggung susah org2 istana kongkek sana sini mabuk tunggang perabis duit gadai tanah dan balak...lancau!

kalau TT atau sesiapa ada artikel ttg ni elokla sebarkan kezaliman ni yg boleh berlaku pada siapa2 saja termasuk kita terutamanya yg terang2 sokong pembangkang...

salute hormat tabik utk Aziz Bari..eloklah dia masuk politik lawan dan tentang UMNOPORNO ni habis-habisan...nak ngajar tempat lain pun xguna sbb gerenti pihak istana & pentadbir u/institut kacau buat hal

Tanpa Nama berkata...

Kah kah ....Setahu aku ada baiah dlm pas so pas jgn buang hasan...

Kah kah... Kalo pas buang hasan, isu tu akan burukkan pas kah kah kah..

Kah kah... Kalo hasan kluar pas, kredibiliti dia akan jatuh kah kah ....

Kah kah...so biar hasan yg kluar sendiri kah kah....

Kah kah.... Biar hasan yg langgar baiah dia sendiri kah kah....

Kah kah..dia takut langgar baiah sbb takut dimkn baiah kah kah...

Kah kah... Aku boleh ganti ko x TT dlm meramal sesuatu kah kah...

Tanpa Nama berkata...

biar dia mati beragan dalam PAS!

let him rotten on the bench!

let him rotten on the bench!

biar dia sendiri yang keluar!

biar dia sendiri yang bikin onar!

dia memekak-mekak tu adalah yang die nak tu...

songkok dah itam kan?

Tanpa Nama berkata...

macam zul kulum pon manyak otang..

Ana Abdullah berkata...

Salam sejahtera buat saudaraku TT

Punca Kerosakan Masyarakat
Hendak membaiki dan membaikpulih masyarakat Islam yang telah rosak, kena dikaji sumber penyakit, bila bermulanya dan siapa pencetusnya. Masalah yang terjadi pada manusia pada hari ini adalah berpunca daripada manusia itu sendiri. Ini telah diperjelaskan oleh Allah s.w.t di dalam Al-Quran, maksudnya: “Telah terjadi kerosakan di darat dan lautan berpunca dari perbuatan tangan manusia.” (Ar-Rum:41)

Dalam ayat lain, Allah berfirman:

“Dan apa sahaja musibah yang menimpa kamu, maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri.” (As-Syuura:30)

Mari sama-sama kita mengkaji punca kerosakan tersebut. Di sini, ada 2 sebab terbesar bagaimana kerosakan oleh manusia ini boleh terjadi.

Sebab pertama, ialah kerana 2 golongan penting dan berpengaruh di tengah masyarakat sudah rosak iaitu ulamak dan pemimpin. Ini telah berlaku dan tepatlah sepertimana yang disabdakan oleh Rasulullah s.a.w. “Ada dua golongan manusia apabila mereka baik, baiklah masyarakat, tetapi apabila rosak, maka rosaklah masyarakat. Mereka ialah ulamak dan pemimpin.” Di sini fahamlah kita, bila masyarakat itu rosak, puncanya bukan dari masyarakat secara umum, tetapi menjurus kepada kerosakan 2 golongan. Itulah dia ulamak dan pemimpin.

Golongan yang pertama adalah ulamak. Bila ulamak sudah rosak, oleh kerana dia adalah contoh, maka rosaklah rakyat. Ulamak ibarat benteng masyarakat. Bila benteng rebah, masyarakat ikut rebah. Yang kedua, adalah pemimpin. Pemimpin itu ada berbagai-bagai peringkat. Samda bertaraf negara, bertaraf bangsa, bertaraf etnik, bertaraf jemaah atau bertaraf puak, pokoknya dia pemimpin. Pemimpin itu adalah bayangan masyarakat. Pemimpin adalah orang yang disegani dan berpengaruh di kalangan masyarakat. Apabila ia rosak, mudah sahaja masyarakat rosak. Bila pemimpin semua peringkat sudah rosak, maka rosaklah masyarakat.

Sebab kedua mengapa berlakunya kerosakan masyarakat adalah kerana umat Islam ini sudah cinta dunia dan takut mati untuk Tuhan. Bila cinta dunia, ertinya tidak cinta Tuhan. Bila cinta dunia juga bermakna tidak takut Tuhan. Bila tidak cinta Tuhan dan tidak takut Tuhan, ertinya jati diri umat Islam sudah roboh. Jadilah hati umat Islam itu terdedah kepada berbagai-bagai kejahatan. Bila begitu keadaannya, musuh seperti Yahudi ambil peluang. Maka Yahudi masukkan berbagai perkara negatif seperti bahan-bahan lucah, bahan-bahan yang boleh merosakkan akhlak, perkara-perkara yang boleh menyuburkan nafsu jahat. Yahudi buat begitu kerana mereka ambil peluang di waktu mana jati diri umat Islam sudah roboh disebabkan tidak cinta Tuhan dan tidak takut Tuhan.

Semoga kita semua mendapat rahmat dari ALLAH SWT hendaknya.

1Crony berkata...

Dari dahulu lagi Bro TT dah tulis berbuih-buih pun tapi masih ramai yang tidak faham yang Ah Sang anak Ah Lee tu:
1) Gila nak jadi MB Selangor
2) Gila glamour (dia saja yang bijak)
3) Belajar dan mengaji dengan wang UMNO
4) Skuad Perpaduan PAS-UMNO
5) Musang berbulu ayam
6) Muka tak lawa (munafik)
7) Muka tali barut Jepun
8) Banyak hutang bank
9) Ingat boleh cari makan dalam PAS mcm dalam UMNO.
10) Sesuai dalam politik cari makan
11) Bercakap air liur bersembur-sembur, tapi tong kosong.

Tanpa Nama berkata...

orang politik kalau tak condong ke sosialis akam condong ke kapitalis....biarkan hasan ali nak jadi apa! yang lain-lain macamana? f**k U orang politik. tueeeeiii! merosak kan orang jer!