Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 22 Disember 2011

SATU SURAT JUJUR DAI PEMBACA















RASA HATI SEORANG PEMBACA

Sebagai seorang berbangsa India saya rasa amat malu dengan perbuatan orang-orang INDIA dlm UMNO. Gelaran Keling diberi kepada orang India sebenarnya ialah kerana pada zaman raja raja dulu negeri India digelar Kalingga. Orang dari sana dipanggil orang kaling. Lama lama kaling jadi keling. Walaupun begitu dalam peredaran masa 'keling' telah jadi gelaran untuk india yang beragama Islam.

Saya juga perlu mengingatkan disini bahawa kebanyankkan orang india yang berkasta PARIAH tidak berpuas hati dengan sistem kasta Hindu dan menganut agama Islam. Walaupun bertukar agama, mamak yang berdarah Pariah tetap pariah dan demikianlah perbuatan mereka di bumi Malaysia ini.

Apabila buku Interlok diterbit kaum India di Malaysia marah dan sedih sebab Kami bukannya berkasta pariah. Semua pariah telahpun diberi status bumiputera dan diberi jawatan dalam Umno. Jadi tidak salah kaum mamak yang tamak ini yang tidak mahu mengaku diri mereka India dipanggil KELING.

Maka kita patut maklumkan kepada DBP tentang maksud baru ungkapan Keling ialah "pura pura jadi Melayu " dan mula membuat ayat seperti Ridhuan Tee cuba mengelingkan dirinya ataupun Khir Toyo telah dikelingkan dan diberi jawatan Menteri besar Selangor.
By Aku bukan Keling on AWAS! JAGA JAGA DAN BERWASPADA on 12/21/11



INI TUNTUTAN KITA



6 ulasan:

Che Armad berkata...

Buat pilihan bijak untuk melanggan siaran TV...

Satellite TV vs. Internet TV... NJOI Astro vs. HyppTV Unifi...


Rujuk Entri ini:
http://che-armad.blogspot.com/2011/12/versus-satellite-tv-vs-internet-tv-njoi.html

aku sayang malaysia berkata...

tu dia, orang india pun dah naik meluat dgn kaum-kaum mamak yg malu nak ngaku depa tu india dan pura-pura jadi melayu.pastu terlebih melayu plak dari org melayu.dahla bangsa sendiri yg ramai lg hidup susah kt estet dan ladang tu depa takmau tolong, depa 'kencing' plak org melayu. 'perangai cam kelin' kata org utara

Sauk Pauk berkata...

aku setuju dgn idea, pendapat dan cadangan mamat ni...SALUTE TABIK utk dia yg berani bagi komen dgn jujur...cuma nak tambah ayat: Ramai org melayu & asli telah tertipu dengan Mahathir yg disangka tidak keling tetapi sebenarnya keling lalu dilantik jadi Perdana Menteri pada zaman 1980an. Majulah Melayu bersama Mahathir keling! <---- ok x?

Tanpa Nama berkata...

jujur ker?

susah nak ketengahkan jujur dah skarang ni, kalau nak pertemukan mereka biar cakap dari hati ke hati, tapi tak kisah, yang tu kaum india, yang kaum melayu tapi ala-ala bukan melayu apa cer, nak aku cerita bab kesultanan melayu jgak ker?

Sediah, melayu porak poranda kerana ada sekumpulan melayu yang menjadi pengkhianat dan gigih berusaha memecahkan melayu demi mencapai matlamat peribadi... sungguh sedih!

Fahmi Ismail berkata...

Apa-apapun, Jumpa Ular, Jumpa Keling..ketok kepala Zul Nordeng dulu...ABU !!

Tanpa Nama berkata...

suka cakap bohong, cakap belit2, menipu,mengampu,x reti hormat, muka tebal,berlagak, lupa diri, malu guna bahasa senditi....kecoh,dll...



aku pinjam kata2 tt..
kita bukan benci warna kulit mereka...tapi perangai buruk mereka.

jujur?

maaf ler...
nk ingatkan jer..nk ikut ikut ler....kalau nama nya india, separuh india(da jadi islam ker,kristain ker, dll ker) berhati2........

ada yg baik tapi mrk telah terlindung disebalik yang tidak baik...

mmg org puteh yang bawa mrk ke Tanah melayu....jadikan bumi melayu ada pelabagai bangsa...sekarang tambah pula dengan awang hitam...

mampukah kita menafikan ketentuan Allah..ada sbb kenapa ketentuan nya sebegini...

org Islam,
kalau anda ditanya apa yang paling anda bangga dalam hidup di dunia ini....

kaya,cantik,berkuasa,terkenal,bolehcakap b. Inggeris?

berbanggalah kerana dilahirkan Islam....x kira apa bangsa anda...
anuti islam betul2...

jangan berperangai keling...