Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 Disember 2011

TOLONG JANGAN SEBAR FITNAH




CINCIN BINCAT ROSMAH

satu negara heboh tentang cincin bincat rosmah
ada kata mahal
ada kata murah
ada kata besar sangat lebih besar dari bincat rosmah

tapi sebenarnya klip dibawah ini
menerangkan sejarah cincin bincat rosmah
sila tonton dan hayati


BINCAT ROSMAH BESAR CINCIN



2 ulasan:

FreeTradeZones berkata...

Salam sejahtera buat semua pembaca ruangan TT.

APABILA RAKYAT ROSAK AKHLAKNYA! SIAPAKAH YANG BERTANGGUNGJAWAB?

Abu Nu'aim menyatakan bahawa Nabi bersabda, "Dua golongan manusia yang apabila keduanya baik maka baiklah masyarakat. Tetapi, apabila keduanya rusak maka akan rusaklah masyarakat itu. Kedua golongan manusia itu adalah ulama dan penguasa". Oleh kerana itu, ulama harus berperanan dalam rangka kebaikan masyarakat, termasuk meluruskan penguasa.

(kata-kata dari ALLAH SWT yang disandarkan kepada Rasullullah saw)

Imam Al Ghazali menyatakan, “Dahulu para ulama memuhasabah dan menjaga penguasa untuk menerapkan hukum Allah Taala adalah tradisi bagi mereka. Mereka mengikhlaskan niat sehingga nasihatnya membekas dihati. Namun, sekarang terdapat penguasa yang zalim namun para ulama hanya diam. Andaikan mereka bicara, nasihat mereka pula berbeza dengan perbuatannya sehingga tidak mencapai hasil yang diharapkan. Kerosakan masyarakat itu akibat kerosakan penguasa, dan kerosakan penguasa akibat kerosakan ulama. Adapun kerosakan ulama akibat digenggam cinta harta dan jabatan. Sesiapapun yang digenggam cinta dunia nescaya tidak akan mampu menguasai kerikilnya, apalagi untuk mengingatkan para penguasa dan para pembesar” (Ihya 'Ulumuddin, juzuk 7, hal:92).

Nasihat saya - "LU PIKIR LAH SENDIRI"

Tanpa Nama berkata...

TT, Ini berita dari Nigeria, tentang Mat Itam Nigeria di Malaysia. Berita ini lebih tepat dan adil dan sesuai untuk di baca http://www.thenationonlineng.net/2011/index.php/news/30059-our-raw-deal-in-the-hands-of-malaysian-police-by-nigerian-students.html