Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 Januari 2012

CARI MAKANG - JOLOK PITIH KOK MANO










KHUTUBAH INGATKAN UMAT ISLAM TAK SERTAI HIMPUNAN 901
- mkini

Umat Islam yang menunaikan solat Jumaat di masjid-masjid sekitar Wilayah Persekutuan hari ini diberi amaran supaya tidak melakukan "kesilapan besar" dengan menghadiri demonstrasi jalanan.

Menurut khutbah Jumaat yang disediakan oleh Jabatan Kemajuan Islam (Jakim), mereka yang bersekongkol dengan penganjur demonstrasi jalanan melakukan kesalahan besar dan menzalimi umat Islam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..... KALAU SAMPAI KHUTUBAH PUN APA MAKNANYA?.... kah kah kah..

ikah kah kah...MAKNANYA 901 BERJAYA.... kah kah kah...

kah kah kah..MAKNANYA RIBUAN AKAN TURUN BERDEMO...kah kah kah....

woit... BETUL KE JAKIM INI?.... kah kah kah...

kah kah kah..TENTANG BUNUH ALTANTUYA TAK ADA PULAK BUAT FATWA.... kah kah kah..

kah kah kah...TENTANG AMBIL RASUAH TAK ADA PULAK FATWA DAN KHUTUBAH.... kah kah kah

woit... INI MACAM AGAMA BODEEEEK AJE...kah kah kah

woit... INI JUAL AGAMA CARI MAKAN.... kah kah kah





SURAT DARI PEMBACA

Jumaat tadi aku bersembahyang di Masjid di luar UM. Orang panggil masjid ini Masjid UM. Dalam khutbah Jumaatnya Khatib menasihati orang ramai agar tidak terpedaya dengan kata-kata sesetengah pihak untuk mengikuti demo dekat Mahkamah esok-esok.

Siap dengan sebutan hadis dan sebagainya. Sedih sehingga ini aku masih belum terdengar Pak Imam menyeru agar mana2 pemimpin yang terlanjur untuk bertaubat. Asyik2 rakyat sahaja yang kena, bodoh sangat ke rakyat kita ni ?.
By Anonymous on TUKAR TIUB PEMECAH BERITA - TERNOW - TERKINI! on 1/6/12

12 ulasan:

Ariffin Khomeini berkata...

mungki kau suka bca ini: http://chomeini.blogspot.com/2012/01/gott-is-tot-tuhan-telah-mati.html

albert magic berkata...

aku selalu cakap orang suka mengguakan ugama untuk tipu kaum

Tanpa Nama berkata...

haha.. rakyat tak leh "ONLINE" dengan Alloh SWT.. hanya Pak Imam dan Ulamak UMNO serta Jakim saja yang selalu bersembang tiap2 hari dengan Alloh SWT...

Sebab tu la rakyat asyik kene boddo jer ngan ulamak UMNO..tiada gunanya ada agama, tapi agama tak boleh bagi manfaat kepada manusia.. agama Islam yang begini, boleh pergi mampos.. kami tak nak agama Islam ala UMNO begini..

kami mahu semua orang boleh ONLINE dengan Allah Taala.. bukan hanya yang boleh ONLINE cuma Samy Tellllooo jer..

Pak Oncu berkata...

Jabatan Kemajuan Iblis Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang masih tak sedar bahawa agama 'Islam' yang dianuti orang Melayu di Malaysia ini lebih memihak kepada rejim yang menindas. Para imam masjid tidak ada perpektif sosio-ekonomi untuk membuat analsis perihal sesebuah rejim itu, maklum saja mereka dibayar gaji dan al-Quran pun tidak dengan jelas meminta pak imam itu menentang rejim yang mengamalkan korapsi dan tidak menegak keadilan. Pak imam berdengung dapat membaca dan memuntahkan surah/ayat al Quran dengan berlagu ala orang Arab tanpa diketahui maknanya kerana diyakini itu semua akan membawanya ke syurga yang mana nanti ramai bidadari atau air anggur mengalir tanpa hadnya.
Khubah Jumaat sejak dulu lagi akan bermula dengan 'hai manusia, bertakwalah kamu, hidup di alam duniawi ni hanya sementara, tuhanmu maha mengasihani.......' tiada ayat yang jelas dan terang yang menganjur banteraskan rasuah dan ketidakadilan, walaupun ramai penganut mengatakan semua itu dah ada dalam Quran dah! Kadang-kadang kata Karl Max ' agama itu bagaikan candu bagi minda manusia' ada kebenarannya.

Tanpa Nama berkata...

Dalam menilai org "agama" saya mmg x ambil faktor "luaran" atau Dlm BI superficial. Bandingkan Ustaz yg di jakim Dan TGNA contohnya. Apa yg ketara bezanya yg tidak superficial. Dari muda TGNA x pernah makan gaji. Apa makna makan gaji? Ada boss, Ada peraturan, dsb. Ambil pesanan Nabi saw, klu boleh jgn berhutang! Knapa begitu? Terikat, hilang kebenaran, "tersembunyi" lah kebenaran. Apa fungsi ulamak sbg warisatul anbiya? Yg terutamanya, tabligh, yakni menyampaikan firman Allah. Yg menyembunyikan firman, yakni kebenaran, batal. Sembunyi Hal rasuah, pembunuhan, batal. Maka terbatal lah fungsi. Cari Dan berguru lah drpd ulamak haraki bukan ulamak yg Ada kept Tongan duniawi. Khutbah jumaat KL terbatal dgn sendirinya.

Tanpa Nama berkata...

Khutbah jumaat bulan lalu di kg saya. khatib 'baca' khutbahnya berintrokan baca ayat suci ttg larangan zina. Tetapi sayangnya huraian syarahnya 98 % berkaitan pengharaman dan gejala liwat antaranya " kalau anak2 kita yang lelaki rapat sesama lelaki, yg pompuan rapan sangat sesama pompuan pun kena berhati2 takut berlaku maksiat liwat atau lesbian'. Dicerita ttg kaum nabi Lut a.s dan bala dari Allah, dikisahkan juga gejala seks songsang itu di barat......waduh. Hingga aku terpikir, imam @ khatib ni lain macam aje....dia baca teks majlis agama tu... macam ganti Utusan Meloya n TV3suku je...
Apa kena dgn imam nih.....kalau ya ada pengamal seks demikian pun aku rasa mereka tak solat jumaat pun!

-kombet vikmoro

Tanpa Nama berkata...

aku rasa tok2 katib ini skadar mmbaca khutbah dan x ambik pot pun dgn khutbahnya...sbb sblah mlmnyer wajah tok2 katib ini,siap dgn ank bini akan muncul dicramah Pakatan Rakyat...

khakahkahlah....

Tanpa Nama berkata...

betullah tu..tapi demo untuk spesis poyo? macam mana? anuar sudah terkeluar dari geng cool...tak caya tanya TT!!! Sapa yang demo untuk anuar = demo untuk spesis poyo!!!

SAPA NAK JADI POYO BERDEMOLAH UNTUK NUAR POYO!!!!!! KAH..KAH..KAH..TAK CAYA TANYA HISAMUDDIN RAIS!!!! KAH..KAH...KAH...

rasa kalbu berkata...

Orang alim itu adalah orang-orang yang berilmu dan beriman, beriman itu belum tentu lagi alim dan berilmu'....... Kerana beriman itu masih ada lagi ruang ruang kelalaian yang boleh ditembusi kepada mereka........

pendekar satu jurus berkata...

tanya fathul bari,ulama umno,knp masuk gerombolan?sebab nk me'salafi' gerombolan ke?sebab nk selamat diri dr kena ISA ke(sebab dicop wahabi)?knp asri tak msuk gerombolan walaupun dia 'salafi' mcm engkau?fathul bari lah ulama yg mencanang hadith nabi yg menyuruh umat islam patuh kpd pemerintah walaupun pemerintah itu menzalimi rakyat.maknanya klu pemerintah tu rompak rmh engkau,rogol ank dara engkau,raba telo engkau,engkau kena tunduk taat setia.. sehingga sudah ada manusia melayu-islam yg mengklaim jika pemerintah bunuh keluarganya,dia akn tetap taat tak melawan TAPI fathul bari tidak pula mencanangkan hadith nabi yg menyuruh rakyat MENGHALANG segala kezaliman yg berlaku depan mata!! sebelum nabi wafat dlm khutbah widak,khutbah perpisahan,nabi dh gazet bhwa MARUAH,HARTA dan NYAWA telah diharamkan dari sesiapapun menceroboh,mengganggu gugat!maknanya haram kita ganggu maruah dan nyawa org lain sebarangan!engkau belajar smp phd tp mcm org tak pernah belajar hadis.knp?sebab engkau gerombolan. bertaubatlah wahai ulama AMNOWIYUN! -Ulama gerombolan. org sebeginilah yg mengajar hadis kpd rejim2 saddam,mubarak dll.patutla syaitan2 tu selamba je potong telinga rakyatnya,tembak rakyatnya..sbb ada ulama cerdik pandai yg ajar hadis taat pemerintah je tp tak ajr hadis larang kezaliman! punoh..baca hadis baca jg.baca sains politik pn kena baca..dlm sains politik kata taat kpd NEGARA bkn taat kpd kerajaan yg memerintah...faham?

abdullah bin bahari berkata...

alim bermaksud mengetahui, jd pasti berilmu. ulamak pula bermaksud ilmu yg lebih d ketahui berbanding alim td. dan ape yg penting, tidak semestinye alim ulamak itu beriman. beriman hanye kpd enam perkara dan setiap satunye punyai tafsirnye tersendiri. jd, amat penting utk kita seperti yg d sarankn dlm islam iaitu berilmu, beramal (secara ehsan) utk mengejar keimanan. muhasabah antara elemen yg penting dlm istiqomah beriman. kata saidina ali r.a ' perjlnan taqwa itu umpama berjln di jln yg penuh duri'. maka keimanan yg sebenar akn terbit di hati.