Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 2 Januari 2012

DEMONSTRASI TELAH MENJADI BUDAYA KITA




KENAPA SIKIT SANGAT YANG TURUN?









GABUNGAN 11 NGO berhimpun secara aman sebelum menyerahkan laporan bagi membantah Kempen Bebaskan Anwar 901 di IPD Kluang, Johor, semalam.


11 NGO TURUN BERDEMO

syabas kerana sudah pandai berdemo
ada 11 ngo turun berdemo
kalau di kira dalam gambar ini ada 26 orang sedang berdeo
syabas!

untuk berlaku adil kita anggap seorang tukang ambil gambar - jadi 27
seorang lagi pergi tandas - jadi 28
seorang lagi sedang buat pangilan - jadi 29
seorang lagi tak pakai stokin tak mahu bergambar - jadi 30

ertinya ada 30 orang untuk 11 ngo

kepala bana apa 11 ngo ada ahli 30 orang
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

rumah china doll di brickfiled
lebih dari 30 orang
kah kah kah

woit
lihat gambar dibawa
itu baru dipangil demo

mari datang 901 ini
tengok cara buat demo
kah kah kah



INI CONTOH BERDEMONSTRASI







LAGI TENTANGAN KEMPEN BEBASKAN ANWAR 901
- meloya

JOHOR BAHRU 1 Jan. - Kempen Bebaskan Anwar 901 terus mendapat tentangan pelbagai pihak termasuk di negeri ini yang mana kebanyakan daripada mereka menyifatkan ia sebagai taktik Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk melepaskan diri dengan menyalahkan kerajaan atas segala perkara yang tidak menyebelahi beliau.

Ketua Penerangan Majlis Penyelaras Gabungan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) Melayu Johor (Gabung), Abdullah Md. Yusof meminta semua rakyat negeri ini agar tidak menyahut seruan menyertai demonstrasi jalanan tersebut kerana ia sama seperti perhimpunan Bersih 2.0 yang menimbulkan keadaan huru-hara.

"Sebenarnya ramai orang sudah bosan dengan sebarang perkara berkaitan Anwar, ini adalah antara helah untuk kononnya kekal relevan dalam politik.

"Kempen Bebas Anwar 901 ini sudah tentu menuduh sistem kehakiman tidak adil jika Anwar didapati bersalah oleh mahkamah, tetapi bersorak jika pemimpin pembangkang itu dibebaskan.

"Syukur ramai rakyat kita yang matang dan tidak terpengaruh dengan ajakan ke jalanan seperti ini. Akan tetapi polis dan pihak berkuasa perlu mengambil tindakan segera bagi mengatasi segelintir golongan yang cuba membuat onar, jangan bila mereka dah berhimpun baru bertindak," katanya.

BELAJAR DARI SINI




15 ulasan:

SEMERAH berkata...

Bodoh punya statement.
Mat Sabu dtg ke Kg Parit No. 3, org yg dtg dengar ceramah bang mat lebih ramai dpd org yg dtg ke majlis muhyiddin yassin kat pt tengah. nampak sgt umngok dah tak dipedulikan rakyat. Tukor ajelah pemerintah korang. 54tahun nengok gambor dacing aje...boring.

Tanpa Nama berkata...

mamat 30 ekor tu macam itik saja.. kalo ko tabur duit selin kat tar tu, demi Allah.. dia akan menyudu duit selin tu macam orang lapar..

mereka2 ini tahu, hayat untuk mereka hidup aman telahpun mencapai hari kiamat.. tak lama lagi, mereka2 ini akan masuk penjara...

jika tak berjaya mempenjarakan anwar, sudah tentu mereka2 ini akan ke penjara..

Tanpa Nama berkata...

Hisham hisham... ko ni dah merapu meroyan sangat ni pehal? Dah banyak sangat ke ko telan air kencing cina DAP tuh? Atau ko hari hari jilat pantat busuk nyonya nyonya gelebeh DAP? Patutlah dah ant sangat kat Pemerintahan Melayu dan Islam... apa daaa ko nihh... taubat lah cepat2 jangan lama2 esok muka ko pun jadik lebih ke rupa khinzir.. sekarang nih pun dah ada ciri-ciri rupa khinzir... tak caya tengok cermin.

Tanpa Nama berkata...

Isu utama yang sedang dihadapi oleh mahasiswa UPSI ialah graduan UPSI tiada tempat untuk mengajar.

Cara penyelesaiannya ialah melakukan conversion ijazah Sarjana Muda Pendidikan kepada ijazah Sarjana Muda Sains/Kejuruteraan/Sains Komputer/Pentadbiran Perniagaan/Ekonomi dengan PGCE yang mempunyai nilai mata kredit untuk ijazah sarjana (perlu ditambah setahun atau setahun setengah lagi) supaya graduan UPSI lebih mempunyai nilai komersil.

Apabila ini dilakukan, peristiwa UPSI pasti tidak akan berlaku lagi

Tanpa Nama berkata...

halo hisham dey...lu TURUN LA BUAT DEMO...JANGAN CAKAP JE DEY...JANGAN DOK MENGASAH PUNAI LU....DAH TUA DAH...DEY...TAK YAH MELANCAP LAGI...PEGI TURUN DEMO LAH DEY....JANGAN POYO...PATUT BAGI GELARAN HELO PALING POYO IALAH HISHAMUDDIN RAIS...TUKAR TIUB...KAH.KAH..KAH...

Tanpa Nama berkata...

untuk pengetahuan semua , isham ini hanya pandai aa uu aa uu sahaja . melebong memang hebat , tapi habuk pun tarak . bercakap soal demokrasi bagai nak rak , tapi bila tiba masanya , batang konek pun tak nampak . pundek la lu isham !

gua tau lu tua nak mampus da . tapi turun la weyh . jangan poyo sangat asik nak pegang mikropon je . huha sana huha sini . pastu , orang lain yang demo . kepala bana apa ! lu buat apa weyh isham ?

terus terang , makin lama gua naik nyampah . terus terang , gua dah tak teransang dengan blog lu ni isham ! butoh laaaa !

konon cakap orang supaya jangan takut dengan polis . lawan ! lu apa bikin ? menyuruk dalam kulit kepala bana ke ?

Tanpa Nama berkata...

1.raja petra pun tak turun berdemo ka bhai!!
2.kena bayaq berpuluh juta oleh umno ke bhaii!!

Tanpa Nama berkata...

Tambah lagi sorang tengah kira duit zakat utk 2012,nama dirahsiakan,bengong punya menteri,umnogok kalu 10 org dia kata 10000,pastu tukang siar tv al musyrikin dok pun tv 3/4,

Tanpa Nama berkata...

Teacher :
Hey, Abdullah Md. Yusof , please count satu hingga seratus(1-100)
in english

Yusof :
Okeh, tea-che.

Teacher :
You can start now.

Yusof :
one , two, three,...... eighteen, nineteen,...err.... eh... err...


Teacher :
Go on boy...!?

Yusof :
err.... eh... err...
eighteen, nineteen,...err.... eh... ten-ten, ten-ten one(21), ten-ten two,...... ten-ten nine(29), err... er... ten-ten-ten(30)....err...err...

Teacher :
Are you sure ten-ten itu 'duapuluh' ?

Yusof :
Ya, tea-che saya yakin.Ini ajaran dari cikgu MAMAK KUTTY a/l Kerala lah...

Teacher :
Then 'seratus' in english ?

Yusof :
er....eh...er....
ten-ten-ten-ten-ten-ten-ten-ten-ten-ten(100).

Kah...kah..............kah....

Kah...kah..............kah....

Kah...kah..............kah....


"-------------------------.
Syabas kerana sudah pandai kira-kira ada 11 ngo turun berdemo.

KUMPULAN lagi besar dan kuat dari BERSIH lah...Syabas!

"

Kah...kah..............kah....

Kah...kah..............kah....

Kah...kah..............kah....

Ariffin Khomeini berkata...

Demonstrasi sebenar datang dari hati yang ingin memberontak buka kerana berbayar

http://chomeini.blogspot.com/2012/01/gott-is-tot-tuhan-telah-mati.html

amenomusibat berkata...

Kah kah kah lawak sungguh la bro kui kui kui... puii

Tanpa Nama berkata...

Student UPSI pecahkan klinik dan paksa doktor buat rawatan - Metro.

Betul ke??

Tanpa Nama berkata...

sejak bila kempen 901 nie tukar nama ke Kempen Bebaskan Anwar 901? bangang punya umno dan ngo2 umno...

gabot berkata...

pasti kan 901 ade gambar tt kat tengah demo tu ok!

Tanpa Nama berkata...

2012 tahun naga bangkit buat demo