Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 29 Januari 2012

KALAU SUDAH SALAH - MINTA MAAF LAAA



TERUSKAN DEMO HINGGA BERJAYA



AZIZAN SEDIA DIPECAT JIKA BERSALAH DALAM ISU KUIN - minsider

Azizan Abdul Razak menempelak pakar perlembagaan, Prof Dr Abdul Aziz Bari sambil menegaskan bersedia berdepan dengan apa jua tindakan oleh Pakatan Rakyat termasuk dipecat sekiranya bersalah.

Menteri Besar Kedah ini mengulas desakan Aziz semalam agar Pakatan Rakyat mengambil tindakan tegas terhadap beliau kerana mengambil tindakan ke atas lima mahasiswa Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggunakan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) tahun lepas.

Menyentuh soal prinsip Buku Jingga yang mahu memansuhkan AUKU, Azizan (gambar)menegaskan “Buku Jingga bukan al-Quran” yang harus dipatuhi sepanjang masa.

“Ada perkara boleh laksana dan ada perkara yang tidak boleh...kena lihat pada keadaan,” katanya kepada The Malaysian Insider.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...TAK KAN SEMUA YANG BERNAMA AZIZAN BANGANG...kah kah kah..

woit..TAK KAN TAK SEDAR.... kah kah kah..

kah kah kah...PELAJAR DAN MAHASISWA TELAH DEMO DEPAN IBU PEJABAT PAS.... kah kah kah..

kah kah kah.. MINGGU LALU AZIZAN ADA BUAT KENYTAAN TENTANG KUIN.... kah kah kah..

kah kah kah...HARI ADA LAGI SATU KENYATAAN... kah kah kah..

kah kah kah..SATU HABUK TAK ADA LAPORAN DALAM HARAKAH ATAU HARAKAH DAILY.... kah kah ka..

kah kah kah..HARAKAH DAN HARAKAH DAILY IALAH MEDIA RESMI PAS...kah kah kah

kah kah kah... APA MAKNANYA JIKA TAK ADA LAPORAN?.... kah kah kah..

kah kah kah...MAKNANYA HARAKAH TAK AMBIL POT...kah kah kah...

kah kah kah... MAKNANYA HARAKAH TIDAK PERTAHAN KANA AZIZAN.... kah kah kah..

woit...TAK KAN TAK FAHAM.... kah kah kah

nota:
bukan dipecat
awak sendiri macam hasan ali
yang mengaku sebagai pejuang islam
patut tarik diri
baru afdal cakap hal islam
kalau tidak hanya gunakan islam
untuk buat kelentong





NOTA:
apa jadi dengan tapak madarasah
di jual pada cukong?
kah kah kah


25 ulasan:

ANAKKEDAH007 berkata...

Gua Tau Lu hebat bro...
tapi lu jugak kekadang perangai lebih dari CUKONG.... kalau lu tak tau hujung pangkal isu MADRASAH SALIHIAH baik lu jangan komen... nanti nampak lu pun sengal macam puak2 yg selalu lu kondem.... tak paham bertanya... jangan dok juak dengan kepala sengal lu saja...jangan ingat lu hebat segala segi.....sudah pergi baca bagi paham serba sedikit kat sini < penjelasan madrasah salihiah >

Tanpa Nama berkata...

Bro, lu cakap betul, cuma tak tepat. Harakahdaily ada laporan tentang demo tu la... siap kritik lagi.... cuba hang tengok betul-betul kat:
www.harakahdaily.net/en

Tanpa Nama berkata...

rmwoit anak kedah,

Ini artikel KUIN & AUKU...
lu jgn jadi bangang ....
Bukan bab madrasah....

gua nak bagitau AUKU bukan terkandung dlm quran tak wajib ikut....
kalau gua kata azizan bodoh lu orang marah...
jawapan yg keluar dari mulut nampak sgt MB ni memang seorang bahalul...
kah,,,kah,,,kah,,,
bincang dulu dgn ulama yg ada sebelum buat kenyataan syaitan....
kah...kah...kah.....
dusta dalam menipu

Tanpa Nama berkata...

ini hisam masam dari dulu proksi anwar dan agen propaganda.dia ni masa jadi pelarian byk sangat mentelaah kejadian revelosi dan pejuang2x keduniaan. hisam ini antara manusia yg dah tersesat dgn pemikiran pemberontak dalam cara penulisan dan air liur. Kah..kah..kah..kalo nak tengok watak muda hisam ini kita tengok adam adli..Hisam ini adalah org yg sepatutnya org pas tak percaya.sejarah dia memang hitam semenjak mudA melalui air liur dan penulisan. kata org cakap pandailah namun nak memimpin haram buang karen jeee..kah..kah..kahh..kah.. anon tanpa nama-ikhtiar selagi bernyawa

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Isu AUKU nih bagi aku samalah seperti apabila orang lain buat salah kita nampak tapi kita buat salah tak nampak.! AUKU telah di aktakan di dalam parlimen dan belum pernah lagi di pinda utk di tarik..yg berkuasa di parlimen biasanya memerintah negara. Dalam hal ini PAS hanyalah parti yang utama didalam PR dan bukan lah sebagai pemerintah!

Walau kerajaan PAS memerintah di Kedah dan KUIN dalam negeri KEdah..ttp AUKU di kawal persekutuan..BUKAN negeri. So penyokong tetap TT yg bersikap BENGAP dan DUNGU jgn lah ikut TT kalau dia BENGAP dan DUNGU dlm hal ini! KErajaan negeri terpaksa ikut sama sepertimana isu Perlembagaan negara yg SEKULAR kerana ianya di aktakan dalam PArlimen..supaya mrk yg x mahu jadi BENGAP dan DUNGU berfikir..kenapa bukannya buak mulut, menulis komen dan menyerlahkan KEBENGAPAN dan KEDUNGUAN mrk! ada Faham!!

-kranken_kopf-

uncle berkata...

tengok muka nampak macam bodoh.
rupanya bila menulis blog lagi bodoh.
yg komen dok bantai azizan pun dok sama jadi bodoh macam tt.
jgn ikut kepala otak je wei, kata hati pun kena ikut.
pikir jangka panjang bukan jangka pendek.
utk student, jgn la jadi bangang mcm tt.
wei melayu, cina takda spm pun jadi tokey kilang.
aku memang anti auku, tapi kalo sampai tahap bangang pi ikut nasehat umno, tak kaji hujung pangkal, mmg elok la kena tindakan auku.
buku jingga tu korok. quran lu buang utk ikut jingga.
tanamkan matlamat nak jatuhkan BN utk kepentingan islam. bukannya utk mudah minum tapai macam tt.
BODO

AnakKedah007 berkata...

oi bangang gua tau laa nie cerita KUIN dan AUKu tapi lu cuba baca last sekali apa BANGANG nie tulis... gua kalau bab KUIN / AUKU nie lu nak kata AZIZAN BANGANG pon lantak laa sapa suruh dia cari penyakit tapi bab MADRASAH tu gua mau buat pencerahan laaa.... pada gua AZIZAN berjaya buat bangunan semula dari dok biaq terbengkalai 30thn itu memang hebat... bab surau tu gua serah kat mahkamah laa malas nak komen banyak2... org nak bagi PAHALA banyak kat PEWAKAF pon pakat halang nanti hangpa JAWAB laa bila tuan wakaf tu tanya PASAI APA PAHALA AKU SIKIT..??

sheikhalfarisi berkata...

malaon 29 jan 2012 11.03pg, hang ni x baca nota kaki tu ka, hang x baca habis serang org mcam kena panyakit gila babi.

hang tulis ' AUKU bukan terkandung dlm Quran x wajib ikut...'

ikut suka MB Azizan la nak ikut ke x nak. nampak sangat hang ni bodoh dr segala yg bodoh

ps kena bisik2 kalau dah bangang jgn bg tau kat org malu kat tt

Tanpa Nama berkata...

..kominis dah masuk jarum dah....
Takkan kominis boleh terpengaruh dengan murshidul am PR yang baru Prof Dr Aziz Bari. Baru 3 hari masuk politik terus pergi 'tebas' semua orang.

Tanpa Nama berkata...

ulamak kat malaysia ibarat keldai. memang berguna keldai ni sbb boleh bwk banyak barang. tapi lagi banyak bersuara lagi orang benci sebab bunyinya buruk. sama la macam ulamak, ilmu dalam otaknya berkoyan2, tapi takde perlaksanaan. umpama cakap tak serupa bikin. bila bersuara orang terus benci. kah kah kah

Mahasitua ABU berkata...

aku rasa la....

elok jugak kalu azizan masuk umno.
dia boleh jaga bahagian penguatkuasaan auku. Bagi dia satu pejabat dan bagi dia Menteri Auku Kebangsaan.

kalu tak nak masuk umno, mintak dia pecat diri sendiri secara sukarela. Lepas tu dia boleh tubuhkan Kelab Melalak Pihak Ketiga. Mat Asan bole jadi presden dan azizan bole jadi naib presden.

Itu pendapat peribadi aku la...
tak kan bagi pendapat peribadi pun salah.

Mahasiswa menyokong ABU

Tanpa Nama berkata...

Dalam satu laporan Azizan ada kata,dia bertanggung-jawab hanya kepada Presiden PAS,Hadi Awang.Presiden tu siapa yang lantik?Kerusi Presiden PAS bukan hak milik Hadi Awang.Sebagai seorang MB dia bertanggung-jawab kepada seluruh rakyat Kedah dan sebagai ahli PAS dibertanggung-jawab kepada seluruh ahli PAS bukan Presiden seorang aje.Kata mengaji tinggi tapi soal asas ni pun tak faham.Inilah masaalahnya kalau terlalu ego,lupa soal-soal asas.Sama macam Hassan Ali,kerana kepunan kerusi MB Selangor,terus jadi sasau.

James Iha berkata...

kahkahkah....bagi aku isu AUKU di KUIN tu isu remeh..yg penting isu projek terbengkalai sampai naik itam tiang dan menyemak mata di Alor Setar, MB Azizan dpt settle. Org luaq tu tak perlula nk tunjuk pandai ajaq si Azizan mcm mana nak tadbir negeri.. Yg dok hentam dia tu kalu hangpa org luaq, tak payah la nak kondem2 si Azizan ni. Dlm Quran pon depa boleh ambik sikit2..inikan pula buku jingga..Si Aziz Bari ni mentang2 nk jd calon..kira nak hentam keliling...kahkahkah

lanau bulu berkata...

woi.aku pn org kedah.tak habih2 hgpa kata org bangang bodo piang.dh mmg dlm dunia ni ada org bangang.nk buat mcmna. azizan tu sama mcm hasan ali.biaq dia ikut hasan ali tp lps PRU nnti la gnti org lain jd mb. azizan ni mengarut la.klu kedah dpt kt umngok balik,sapa punya pasai?sendre mau ingat la. yg hangpa dok pertahan azizan dpt pahala ka?dia banding buku jingga dgn quran.mcmni statemen sorg mb yg dipangge ustat?lebai kampung lg baguih.. woi org pas kedah yg backing azizan,dlm quran ada tuhan sruh pertahan azizan?nama azizan pun takda dlm quran.piirah..auku ada dlm quran?ada?mana ada!klu takda awt hg nk pkai auku?

Tanpa Nama berkata...

woit anakkedah dan sheikh yang memang bahalul,

kalau PR dalam perbincangan Buku Jingga dah ada kata sepakat hormatilah keputusan....
MB azizan macam bangsat munafik...kaki kencing... timbul seorang lagi ulama lancau....
malu kepada orang cina janji tapi mungkir....
apa jenis orang cam itu?
MUNAFIK........
Kelam kabut nak buat pembangunan semua akal masuk poket...
dasar perjuangan sialan...

Tanpa Nama berkata...

woit sheikh lancau,

kalau nak memerintah negeri ikut suka dia lebih bela 10 pelacur duduk dalam pejabat lepas tu balun puas2.....
kalau rakyat tanya suruh mat zizan jwab ikut suka aku....
jgn sokong bawah rebah....
dasar pemerintah kapitalis....
patut dia mampos ketika buat pembedahan jantong.....
lagi ada memalukan islam je.....

Tanpa Nama berkata...

woit james iha,

projek boleh bertambah pulus dalam akaun cepatlah si zizan bagi arahan...
kah...kah...kah....
mat dunia juga zizan ni...

Tanpa Nama berkata...

Azizan memang bongkak

Tanpa Nama berkata...

dalam hal surau lama tu cuba hangpa pi kat masjid jln 222.pj.tanya anak mufti kedah tu apa cerita sebenar. amboi kalau ceramah politik bukan main lg.tapi nak dengar kuliah mcm2 alasan.kalau tak tau kena tanya.jgn ikut hentam saja.kta kejar pahala. jgn pula kita pikul dosa.jgn jd org yang berlagak pandai,tapi kurang cerdik rupanya.makin banyak tulis,makin terserlah kelemahannya.

Tanpa Nama berkata...

Suka aku baca komen2 puak2 PAS/PKR ni....terserlah kebodohan korang bila bergaduh.....sorry aku saje je jenguk blog ni...nak tengok kualiti debat korang...rupa2 semua tahap sampah sarap...baik aku masuk blog papagomo...baru bernas...keh keh keh...

Tanpa Nama berkata...

Tahniah buat TT hasil dr penulisan blog tuan..ramai diantara sudah berani keluar dr garisan ketakutan..ramai yg sudah berani utk menerima pencerahan...cthnya setiap komen2 diatas..aku suka perbincangan spt ini..salah tetap salah..betul tetap btul..cuma cara penyelesaiannya harus diperhalusi..Tahniah TT gua salute lu.. bukan sbb Azizan support AUKU bukan sbb KUIn atau mahasiswa..tp sbb dh semakin ramai berani utk VOICE OUT..pakai serban 24jam pun..nafsu dlm jiwa tetap ade sbb kite ni manusia..but how people around us react about thing..tu yg paling penting...!! gua percaya dlm UMNO xde yg mcmni..ape pemimpin ckp semue betul walaupun salah..janji poket masuk duit..ahahaha ABU..!!

Tanpa Nama berkata...

salam...

kah kah kah...

pak tt kata "KALAU SUDAH SALAH - MINTA MAAF LAAA"...

pak tt punya salah bila nak minta maap daa...

kah kah kah...

Pro_Pembaharuan berkata...

papagomo bangang... ade ke die cakap bernas blog papagomo tu? ya tuhan...

beh ape gua tengok puas PKR vs PAS? kurang2 kitorang bole debate... kitorang bole voice out kan kitorang punya opinion sendiri tanpa pandangan massa...

korang UMNO pundek, ada ke bernas ikut utusan? lansung kaero!

tak abih2 lagi ustaz azizan pukimak ni?

itu tanpa nama 29 Januari 2012 10:48 PG, woi bodoh... ape bende URL lu bagi tu? tu english section... lu cakap pasal demo... TT cakap pasal jawapan/citer Usetax zizan 2 kali minggu lepas punye citer tak masuk dalam harakah... apa ke bangang?

sheikh al farisi memang dari dulu bangang lagi... tak heran!

James Iha... pungkoq hang... kalo orang kedah buat taik, boleh? orang lain buat taik, tak boleh? pungkoq hang!

James Iha, kalo dia buat taik, satu negara effect camna?

kalo dia buat taik, ketara lah dia munapik, camna?

lu itu pun tak bole pikir ker?

Kita jelas, woi! MAHKAMAH ARI TU PUN DAH CAKAP, AUKU TAK BOLE PAKAI LA!

perlembagaan negara konon, jubor, pelajar UNISEL dan KUIZ kat Selangor, tak de pun kene AUKU walaupun against kerajaan Selangor!

Itu AKTA BUDI LA BANGANG! tak kira la perlembagaan negara ke tidak...

BANGANG tak sudah-sudah

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...

pak tt ni habis-habis dengan cerita lawak madrasah 100 tahun yang baru 4 tahunnya...

kah kah kah...

kipaslah lagi...

kah kah kah...

kata pak tt "KALAU SUDAH SALAH - MINTA MAAF LAAA"...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...

awat pak tt...

pak chu cheng tak pancut-pancut lagi ka...

kah kah kah...