Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 4 Januari 2012

MENERUSKAN TRADISI PERJUANGAN MAKTAB PERGURIAN SULTAN IDRIS




PENYAMBUNG SUARA RAKYAT






MAHSISWI DIPECAT BERTEKAD TERUS MENETAP DI ASRAMA - mkini

Seorang daripada pelajar yang disingkirkan daripada kolej kediaman Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) berkata, beliau akan terus menetap di asrama berkenaan sehingga notis rasmi diberikan.

Siti Nurul Piteriah Abdul Halim (kiri), yang menyertai demonstrasi mahasiswa di luar UPSI di Tanjung Malim pada 1 Jan, berkata setakat ini beliau hanya diberikan notis lisan daripada rakan-rakan kolej, yang memetik pesanan "dari pihak atasan".

"Saya masih di kolej.

"Selagi tidak ada notis (rasmi), saya akan tetap tinggal di sana. Itu adalah hak saya," kata pelajar diploma kesusasteraan Melayu hari itu.

Menurut Siti Nurul, beliau dimaklumkan untuk mengosongkan asrama kediamnya berkuat kuasa serta-merta, jam 9.30 malam, selepas dia dibebaskan pada sebelah petang hari demonstrasi berkenaan.

NOTA:
syabas!
inilah sikap terbaru anak muda
inilah sikap berani
inilah anak muda yang melanggar auku

anak muda
dunia ini akhirnya milik kamu




NOTA:
upsi dulu mpsi
dulu sitc
penuh dengan gemilang sejarah perjuangan bangsa
kamulah di upsi
mewarisi tradisi itu
salut!



12 ulasan:

lipan bara berkata...

kah kah kah harun salim bachik ngan Aflin Shauki join umno ? ... hmm bagus jugak, confirm lah umno tempat berkumpul sekelian badut kah kah kah ... dari dulu teman tak minat kat aflin sahuki ngan harun salim bachik (begitu jugak ngan ayah dia salim bachik, mak cik dia ponisah bachik - dramatis radio dahulu kala ) dan ada satu lagi bachik (ibrahim bachik kalau tak silap - ada sesiapa boleh tolong perbetulkan fakta ni ) pelawok ... pelawok .... kalau macam ni kena tukar nama umno kepada umco (united mangkuk clowns organisation) kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Biasalah masa buat tak ingat, bila dah kena halau baru nak pertahankan hak. HAK APANYA.

Jika anda berjuang kerana HAK MAKA anda juga punya cukup MARUAH dan HARGA DIRI untuk keluar dari kolej.

Pergi berkhemah di tepi jalan atau di padang universiti ... KATA BERJUANG ATAS NAMA KEBEBESAN DAN HAK.

AKU BUKAN ORANG UMNO, AKU ANAK JOHOR dan aku tidak mahu bangsa aku dibodoh - bodohkan kerana sebab politik. Aku lahir 1975, aku membesar antara JB / Singapore, aku dah lihat sendiri apa itu reformasi jalanan .... TOLONG JANGAN JADI BODOH lah, anak - anak kampus. Aku BUKAN UPAHAN UMNO / PAS / DAP / GERAKAN / PKR / PEKIDA dsbnya.

aku@JB

SHreK_MaN berkata...

boboi kene blackmail la tu....aritu kan kutuk rosmah...karekter datin maimon....mapuh2....

Tanpa Nama berkata...

Kesian tengok aku@jb melular kat sini. Lepas ni JB dah xde tanah Melayu dah, semua dijual ke Singapura. Kerana bangsa kamu dibodohkan oleh orang politik.

Heh.

Tanpa Nama berkata...

Utk Aku@JB

Kita lahir tahun yang sama. Aku bekas ahli ameno dan pernah jadi ketua pemuda cawangan pun.

Dah dia student UPSI, memang hak dia lah duduk di kolej kediaman tu. O kalau melawan kerajaan je kena keluar kolej la, mcm tu? Mcm cerita 3 Abdul la pulak. Ko faham ke apa isunya? Yang kau cerita bangsa ni buat apa? Yang tuntut adalah kebebasan bersuara bagi mahasiswa, yang PM kata nak bagi tu tp tiba2 mahasiswa UKM kena tindakan, pelajar INSANIAH kena jgk (walaupun dr kerajaan Pas Kedah), kes Abdul Aziz Bari.

Walaupun aku juga bkn ahli bg parti2 PR (sama mcm kau) tetapi aku adalah pekida tetapi aku pegang pada prinsip "yang benar tetap benar, yang salah tetap salah". Ketaatan mutlak kita sbg seorang Islam kpd Allah & Rasul, yang lain2 tu tengok keadaan. Yang baik aku sokong, yang jahat aku tentang, x kira la apa isu pun. Inilah Amar (bkn amal, kalau amal senang) makruf, Nahi munkar. Amar makruf nahi munkar adalah aspek hablumminnas. Wajib kita buat.

Joe30@Pahang

Tanpa Nama berkata...

لاحول ولا قوة الا بالله

" boboi kene blackmail la tu....aritu kan kutuk rosmah...karekter datin maimon....mapuh2...."

kah...kah...kah...

Si Boboi 'spontan' melatah mempermainkan RM dlm final Maharaja Lawak Mega..tiba2 membersih diri dengan masuk UMporNO.
Adam Adli 'spontan' melatah menurunkan bendera PM6 ketika unjukrasa mahukan 'freedom'..tidak rela minta maaf pada sesiapa.

Si Boboi yang lawok bodoi..

- Pang5 Ludah Tui...Tui..

Tanpa Nama berkata...

لاحول ولا قوة الا بالله

" boboi kene blackmail la tu....aritu kan kutuk rosmah...karekter datin maimon....mapuh2...."

kah...kah...kah...

Si Boboi 'spontan' melatah mempermainkan RM dlm final Maharaja Lawak Mega..tiba2 membersih diri dengan masuk UMporNO.
Adam Adli 'spontan' melatah menurunkan bendera PM6 ketika unjukrasa mahukan 'freedom'..tidak rela minta maaf pada sesiapa.

Si Boboi yang lawok bodoi..

- Pang5 Ludah Tui...Tui..

Tanpa Nama berkata...

dik, kau stay je kat hostel tu. kami izinkan. hoatel tu buat guna duit kami yang bayar cukai. duit itu milik kamu juga. umno mana ada duit, chanselor pun xda duit. yg ada duit adalah negara, ianya kepunyaan rakyat, dari rakyat krpada rakyat. freeloader n umno semuanya sapu duit rakyat. jgn dengar cakap org johor yg bongkak, bawak slow atas highway guna lane kanan pakai plate J. ingat pesan kami, segala duit yg kononnya bn/umno bagi adalah kepunyaan rakyat.

aku@jb : aku dulu pun kena buang dari hostel kat U, tapi aku selamber je stay kat hostel tu. xpayah nak heboh2 reformasi jalanan, aku sarankan ko usaha je halau pendatang haram yg lintas sempadan udara negara setiap hari. kalau turun jb cukup menyampah bila khatib baca khutbah masa tu la berok2 singapork terbang kasi bising. org johor suka kot dengar bunyi jet asing.

Tanpa Nama berkata...

aku@JB,
Aku BUKAN UPAHAN UMNO / PAS / DAP / GERAKAN / PKR / PEKIDA dsbnya.
Aku cybertrooper upahan je. KAH KAH KAH.

Tanpa Nama berkata...

aku@jb ,
Aku BUKAN UPAHAN UMNO / PAS / DAP / GERAKAN / PKR / PEKIDA dsbnya. Aku cybertrooper upahan je. KAH KAH KAH.

Tanpa Nama berkata...

Hoi aku@JB,

Kau jangan bising-bising kat sini. JB cukup banyak penagih dadah dan gangster, pencuri, penyamun. Entah-entah kau pun antaranya. Aku orang Johor aku taulah. Aku lebih rela ada reformasi jalanan. Ia baik untuk kesihatan sebenarnya. Jalan kaki ramai-ramai, lari ramai-ramai. Boleh keluar peluh. Dari duduk rumah tengok raja lawak "Datin Maimon". Gemukkan badan macam babi.

Aku37@Kluang

Tanpa Nama berkata...

SEBAB KERABAT JB LA MARUAH BANGSA TERKINJE-KINJE JUAL TEMASIK. SEKARANG CUBA JILAT LA BUMI ITU KALAU BOLEH.
kalau dah banggang jgn bersuara, hantuk kepala kat jamban lagi baik!!!