Isnin, 30 Januari 2012

PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB












PANDANGAN PEMBACA

slm...tuan nk tanya skit, dlm buku jingga mmg ada AUKU utk dihapuskan....tp dlm kes KUIN ni....ada ke kuasa mb nk hapuskan AUKU tu? lagi satu, pengerusi ada kuasa mutlak ke nak mcm tu, nk mcm ni?
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... at 4:46 PM

ahli akademik msuk politik untuk mengesahkan lg kekurang bijaksanaan hang tuan hamba 8.35pm woi. hang ingat semua yg dok dlm pas lani semua cerdik? semua maksum? hidup aziz bari!!!
By Apom balik on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... at 4:38 PM


kahakahkah.. azizan bukan setahun dua main politik brader.. dr zaman 60 an lg.. sekarang nie kita hentikan sebarang perbicaraan isu KUIN dan AUKU....musuh sedang mara di hadapan, tp puak2 kita masih dok bertekak lagi.. misi kita TAWAN PUTRAJAYA!!! jangan biar musuh nampak kita tengah gawat!!!
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH at 4:24 PM

AKu rasa... azizan kena turun secara sukarela dan perlahan-lahan jangan turun seara mendadak, nanti malu pulak kalu orang lain tengok saya cadangkan azizan cuba belek-belek utusan meloya. Mana tau ada kerja kosong kat united mangkok national orgisme. Klu ada kosong, bole cuba2 isi borang penyertaan.
By MAHASITUA ABU on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... at 4:15 PM

karpal singh ialah peguam bg kerajaan negeri kedah... peguam bg 5 mahasiswa kuin itu ialah Hanipa maidin dari PAS
By Insan Biasa on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12



...bodo tt akal tk de...bangang bertimbun timbun ..akal tk panjang......zahid pun dulu lu puji melambung,,,sekrng apa jadi..lu mengelupur la beb jenis tk sabar nk pancut....azizan mb bijak ...lu yg bangap tt...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Kah Kah Kah aziz bari bari..Baru masuk politik dah nak buat pukimak dia...haha tak gitu tukar tiub gay..kalau tak gay tukar tiub dah kawen..haha..ops..Kah Kah Kah..
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Org lama akal depa panjang.. Macam nyoq.. Makin tua makin banyak santannya..
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

si zizan tak ada masa untuk video ni.... dia sibuk dgn pembangunan.... sbb duit boleh masuk berjuta2... kah..kah...kah... lihat gaya dia sekarang... ikut gaya siapa? ikut rentak siapa? jual tanah TUDM sg besi... jual tanah pudu jail...
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

Terbaiklah TT, Peguam yg akan membela pelajar2 adalah Hanipa Maidin... Siapa Hanipa Maidin?.... Penasihat Undang PAS... Jgn jadi lancau macam anakkedah007@anakharam... jangan jadi cibai macan sheikhakfarisi@sheikalpukimak... lagi tak faham hisap peliaq sendiri.... memang munafik la si zizan yg mulutnya menipu hati lebih teruk dari itu... tanya mahfuz perangai sibiawak ni..... berjanji tapi mungkir... inikah ulama yg jadikan role model kepada Orang Cina dan India? kanenabo... kah...kah....kah...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Azizan turut menyifatkan Aziz “buta undang-undang” dan tidak bersikap seperti tokoh akademik. “Macam mana beliau (Aziz) suruh saya campur tangan dalam hal pentadbiran universiti? Yang kedua perkara ini sudah dibawa ke mahkamah...jadi buat apa nak bising, tunggu sahaja kes bermula. “Sekarang nak suruh saya buat macam Umno pula, semua perkara di bawah urusan KUIN...saya tidak campur tangan, biar pihak pengurusan dan pentadbiran yang buat,” katanya.

Beliau menambah: “Kalau beliau pakar perlembagaan patut tahu bila dah bawa ke mahkamah buat apa nak bising. Beliau dangkal, belajar perlembagaan tapi tidak tahu prosedur.” kah kah kah... konon nak universiti bebas campur tangan politik... bila politik tak campur tangan marah pulak... kah kah kah... manusia-manusia... kah kah kah...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

peguam bagi KUIN adalah karpal singh.. adakah karpal turut menyokong AUKU & Azizan...??? Sebenornya perbezaan pendapat ini adalah baik. Jangan kita hanya mengikut pak turut spt dalam UMNO... kalo PUSAT kata A, negeri pun ikut bontot PUSAT kata A. bagi teman, MB Kedah dah buat terbaik, nak menunjukkan bahawa di era PAKATAN RAKYAT memerintah nanti, negeri pun ada kuasa memerintah.

tidak seperti sekarang dimana KERAJAAN NEGERI BN jadi pak turut kerajaan pusat BN... jadi terimalah perbezaan pendapat ini dengan baik... Jika dengan BN, pun kita mampu berunding demi mansuh AUKU, kenapa tidak mahu berunding dengan MB Kedah yg pro-pakatan rakyat. DI ERA PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH, rakyat mahukan percanggahan pendapat yg akhirnya memberi kesan positif pada rakyat. bukan pak turut yg akhirnya membawa kesan negatif pada kita.
By Tukar tayar on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

stg kita tngok orang2 yg melantun. hahahha.... ustad azizan ni sampai penggal ni ja...payah dah qasa...
By underBear on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Ust. Azizan Abd Razak ini sebenarnya pemimpin yang agak baik, tapi kadangkala kepala angin, ego dan tak boleh ditegur. Selain dari individu PAS yang menyanjung Tun Mahathir dan status bersongkok tinggi (geng UMNO), beliau juga ingin dilihat kelainan dalam gaya kepimpinan beliau yang mahu dibezakan dengan Kelantan. Pernahkan anda lihat pemimpin PAS lain yang mengeluarkan kata-kata kasar dan menengking kepada wartawan (selalu sangat)?

Beliau adalah orangnya.... PAS sebenarnya amat terguris dengan para pemimpin mereka yang berkelakuan sebegini, cuma mereka hanya tunggu musim PRU sahaja untuk memperbetulkan keadaan dan membersihkan parti....Ingat! Presiden PAS sendiri pernah meninggalkan parti itu suatu masa dahulu dan ramai yang telah belot apabila melihat kilauan harta dan emas di hadapan mata.

Oleh itu "berkatalah benar walaupun ianya pahit", kerana Rasullulah SAW pun sentiasa berkata benar. Manusia tidak selalunya sempurna, walaupun niat asal mereka memang baik tetapi apabila diberi kuasa maka dikhianati juga akhirnya.....(Penyokong UMNO taksub kerana wang dan Utusan Sex, penyokong PAS taksub kerana cerita teramat baik Azizan oleh Harakah)
By 1Crony on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

salam... kah kah kah... peduli apa aku siapa itu peguam... yang aku nak tau... mb kedah kena saman ke tidak? kah kah kah... kalau kena saman kita tunggu ajelah keputusan mahkamah... kalau tak kena saman maknanya pak tt pak chu cheng tak pancut-pancut... kah kah kah...
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Marah sungguh penyokong MB Kedah bila melihat youtube yang dipaparkan oleh tt... heheheh..hehehe.. geli hatiku membaca komen diatas tu. Ramai yang mengatakan bahawa MB Kedah tidak patut disalahkan atau dimarah kerana beliau menyokong AUKU dikenakan keatas mahasiswa. Atas alasan kerana kita tidak tahu masaalah yang dihadapinya.

Begitu ? Telah diberitahu oleh pakar undang-undang bahawa MB Kedah boleh menarik balik hukuman yang dikenakan keatas mahasiswa itu tapi MB Kedah berkeras tidak mahu camportangan malah dia membiarkan mahkamah menyelesaikan segala masaalah bagi pihaknya, mengapa jadi begitu ? Kenapa MB Kedah mengeluarkan kenyataan Buku jingga bukan alquran, tidak perlu diikut pada pada bila-bila masa....? Memang buku jingga bukan alquran, tapi perlu diingat bahawa buku jingga adalah buku panduan membina perikatan diantara PAS, DAP dan PKR membantu rakyat melawan kezaliman pemerintahan UMNO BN.

Sokong AUKU ikut kitab mana ? Untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional yang maha hebat ketika ini adalah memerlukan kesepaktan dari semua parti PAS, DAP dan PKR berserta dengan penyokong yang tidak berparti. Tapi dalam kita berpakat untuk bersatu padu, tetiba muncul pula jembalang seperti MB Kedah mengeluarkan fatwa KUIN tetap menggunakan AUKU bagi menghukum mahasiswa yang degil ? Tidak kah itu menunjukkan bahawa MB Kedah sengaja menongkah arus sedangkan rakan-rakan yang lain sama-sama mengikut arus ?

Apakah MB Kedah sudah berpenyakit sehingga tidak boleh membezakan antara undang-undang baik dengan undang-undang jahat ? Pihak mana yang seronok mendengar kenyataan seperti itu ? Nak sokong MB Kedah bukan menjadi kesalahan, tapi sokonglah dengan akal yang waras. Jangan ikut perangai wanita UMNO Baru, laki shahrizat seleweng duit ternak lembu beli kondo pun mereka sokong sambil melompat seperti berok kena belacan.
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

Peguam yang mewakili Azizan/KUIN adalah PENGERUSI DAP KARPAL SINGH. Peguam yang mewakili 5 mahasiswa KUIN adalah Penasihat Undang-Undang PAS, Mohamad Hanipa Maidin. Maknanya bukan setakat Azizan kita wajib tibai, Karpal Singh juga wajib ditibai!
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12


hmm... karpal singh mewakili kerajaan negeri, hanipa maidin mewakili pelajar. Kasi setel kan senang. buat perabih duit je.
By TheSniper on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

PEGUAM nya sama level cam azizan la...suka pompang undang2, perjuangan pun xikut.. KARPAL SINGH!!
By ShahirRaus on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

zizan kata x perlu patuh pd buku jingga sebab ia bukan al quran,soalan utk zizan adalah,auku tu ada dalam quran ke,
By Anonymous on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12

Sempoi...Hanipa Maidin (PAS) mewakili mahasiswa KUIN vs Karpal Singh (Mewakili kerajaan negeri Kedah) !
By Fahmi Ismail on KENAPA AUKU DAN PANDANGAN AZIZAN PERLU DI MANSUH... on 1/30/12


TT ni PKR ka?PAS ka?DAP ka?hahahha....yg dok melenting apa...suma pon nak jd cam umno gk.suma pon nak jd cam makcik felda jgk.bangkang skit,woi!hg nk PKR ha.dah tu bla dok blah PKR,bangkang skit,woi!hg ni p UMNO plak ka. jgn jd gila babi....sedaq la sama ht konon dok sokong ustad azizan... -kalau ikot aziz bari,btoi pa dia ckp isu ni termktub dlm buku jingga. p/s:aku taktau la sapa naik lpas ni mmg takleh wat silap langsung la.tatau la....
By underBear on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12


ok - yang tak suka isham kutuk azizan boleh berambus - kalau sekarang masa perintah negeri dah guna auku - mesti lepas ni dah perintah negara guna isa jugak untuk diamkan seteru - macam celaka!
By komunis on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

kahkahkah..lu silap tebar jala ka bro...aku tau la hang ni jenis liberal soialis + anarkis yg suka hentam politikus...tapi aku perhatikan lu sudah ter'over' sampai lu punya pemikiran sudah dianggap kena badi Utusan Meloya..Isu dgn si Azizan aku rasa rama pembaca TT tak nak ambil pot dan yg lebih penting, ramai yg hantam lu balik..
By James Iha on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12

Bravo TT, Cool dude.... Tanyalah Mahfuz perangai azizan si munafik tu.....
By Anonymous on KLIP INI UNTUK AZIZAN MB KEDAH on 1/30/12



7 ulasan:

AUP (Anti USUSTAT PALAT) berkata...

ABU....Asai Bukan USUSTATTTT

ABU...AJIJAN BARUA UMNONOK

Pak Ad berkata...

1. weh hangpa semua, hangpa dok kalut apa dgn peguam.karpal singh pawe(power), hanipa pun pawe.dua dua geng pakatan. apa kata peguam x pyh lawan. karpal kena nasihat azizan supaya dia tak guna auku. pakai peraturan kuin sudah la. mai aku jd peguam la mcmni.ayoyo..yg 5 kuin tu kaji dan bincang perabih dgn pentadbiran kuin. janji jgn pakai auku. faham? 2. Ni yg hangpa anonymous2 dok komen2 ni.ada mulut mcm pelaq.jakun pun ada. jakun sbb apa?sbb azizan kena tibai.memang padan dgn dia la kena tibai. Tukar Tayar,aku rs hg kena pebetui skit fahaman hg. auku tu akta persekutuan. bkn akta yg digubal oleh krjaan ngri.klu hg kata azizan tak ikut mcm perangai umno,hg kena check balik. betoi ka dia mcm hg kata?ka dia lg teruk dr umno?kahkah

Tinta Hitam berkata...

Sesiapa yg menuduh MB Kedah tu rasuah eloklah pergi chek sendiri gaya hidup dia,akaun bank dia serta segala harta benda dia dan anak isteri dia.Eloklah jgn tuduh sembarangan tanpa bukti.UMNO pun tak tuduh dia begitu.Lagi satu pasal surau AsSalihiah tu.Surau tu dah bkan kadi surau lagi dah tapi adalah jadi kedai ajen insurans.Ruang sembahyang hanya kecil shj dan jarang digunakan.Dgn pembangunan kompleks perniagaan berkenaan surau itu akan berfungsi sebagai surau semula..BUkan kah itu lbh baik.Pengambilan tanah surau tu bkn mcm UMNO remba ttanah melayu.Tiada pun wang taukh yg masuk pd mana mana kocek pimpinan PAS.Kalu ada yg menudu begitu sila beri detail.Saya yakin UMNO amat berterima kasih dgn maklumat berkenaan..

Awang Mad Hasan berkata...

Selamat tinggal TT & Gerombolan Marxis. selamat berjuang bersama mereka yg facis dan umporno. missi terakhir aku baca blog hang. baru sikit masalah hangpa dah hilang pedoman... bab undang2 je bukan projek juta2...Selamat menghadapi PRU13 dengan gaya, peal n angan2 gerombolan bari2 hangpa... AKU TETAP SOKONG PAS n MB DSAR

Tanpa Nama berkata...

Azizan tu dah tua sgt dah.. Org tua2 ni lagi susah kalu di lawan.. Elok dia kasi kt org yg muda sket la jd mb.. Dia p main golf n tanam padi sudah la..

Pak Ad berkata...

Tinta Hitam,isunya ialah tanah surau tu tak patut dijual atau ditukar milik tp azizan dh benarkn ditukar milik. yg tu kami tak setuju.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah...

udah seghopa gerombolan...

kah kah kah...