Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 30 Januari 2012

APA MAKNA KENYATAAN HADI




HADI MENEBAR JALA MENANGKAP APA?




NOTA:
hadi ini bukan calang orang
dia suka berburu
dia suka ke laut
ingat tak hadi selamatkan orang dari mati lermas

sekarang dia telah menjala
hadi telah tangkap ikan besar



ANWAR : HADI ASET PENTING BUAT PAKATAN – minsider

KUALA LUMPUR, 29 Jan —Anwar Ibrahim hari ini meminta Abdul Hadi Awang supaya mengubah pendiriannya untuk menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya akan datang yang mana Pakatan Rakyat (PR) yakin mereka mampu untuk memenangi.

Presiden PAS itu menyatakan pendiriannya untuk menarik diri daripada Pilihan Raya Umum Ke-13 semalam, dan menyatakan beliau memberikan peluang kepada generasi pelapis untuk membentuk parti itu.

“Saya harapkan Ustaz Hadi (gambar) akan menarik balik keputusannya itu kerana khidmatnya amat diperlukan.

“Beliau penting buat PAS dan juga Pakatan Rakyat,” jelas ketua pembangkang itu kepada The Malaysian Insiderdalam khidmat mesej teks yang dihantar oleh setiausaha akhbarnya.
Pemimpin PKR itu turut menambah, beliau akan berjumpa Hadi “dalam masa terdekat” bagi memastikan Ahli Parlimen Marang itu “kekal mengetuai kepimpinan PR.”

Abdul Hadi menjelaskan, beliau ingin berundur kerana telah menjadi wakil rakyat lebih 30 tahun walaupun rakan — rakan PR beliau termasuk, Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat, Anwar dan Lim Kit Siang termasuk Karpal Singh turut berada dalam parti untuk jangka masa yang lama.

NOTA:
ini perangai politikus yang klasik
bukan hadi saje yang buat

dulu kita siang buat
berduyun duyun yang datang
minta kit siang jangan undur

kenyataan hadi ini bukan tidak di hitung
hadi telah hitung rapi rapi
hadi ini politikus

apa yang hadi buat
dipanggil menduga pasaran – testing the market
memang hadi tak ada niat nak undur
malah jangan silap faham
kenyatan hadi ini ada badak didalam kolam

lihat suara menahan - jangan jangan jangan - makin banyak
bila banyak suara minta jangan undur
hadi telah memperkuatkan kedududkan

hadi hanya menduga pasaran

dalam dunia ketiga ini
politkus bukan mahu mengundur
malah politikus akan pasang anak
akan pasang bini
anak pasang kekasih
ini jelas dalam barisan nasional
ini jelas dalam pakatan rakyat

tetapi jaga jaga
perangai klasik ini ada bahayanya
ini telah terjadi pada khairy jamaluddin
ingat tak?
malaon ini ingin mengundur
malaon ini kata nak lari dari politik


satu suara tak ada yang menyokong
satu suara pun tak ada yang kata jangan
malaon ini cuba mencari sokongan

tertiba:
satu pelesit dari perak
menyokong malaon kj tarik diri
pelesit ini mencadangkan
budak hitam zambry ganti kj
padan muka kj bopeng muka kj
jelas menunjukkan malaon
yang bernama kj tak ada penyokong

berbalik kepada hadi
dia sedar dia bukan hebat sangat
malah mengikut kata aziz bari hadi ini adalah zzzz dalam pakatan
bayangkan jika hadi kata dia nak letak jawatan
tetiba ramai yang kata – yeah yeah yeah... mat zzzz dah celah kah kah kah

tetapi mustahil hadi tak bertanding
hadi politikuas


bila anwar kata dia diperlukan
apa maknanya?
maknanya malaysia ada lawak baru
hadi telah menjala kedudukan kah kah kah
jika anwar jadi pm – hadi nak jadi timbalan
ini maknanya kah kah kah


18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam...

kah kah kah...

nampaknya agenda pak tt dah semakin nak jelas...

kah kah kah...

yang sebelum ni cuma pukul anak sindir menantu je...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Analisis yg baik. Pandangan DSAI juga baik. Hasrat TGHH kurang baik. Andai kata analysis TT meleset Dan TGHH mmg undur diri, apa cerita berikutnya? TGHH bole kempen kemana2 bukan Setakat marang/terengganu. Baik utk pas/pr. Morale ahli pas? Masalah tu! Hancur ABU, sekali dgn DSAI, Aziz Bari Dan TT Sendiri. TGHH perlu di berikan "kedudukan" ikut pandangan TT Dan perlu di "rayu" utk terus menyumbang di parlimen Dan dun utk Rakyat,termasuklah ABU, TT Dan Aziz Bari. Ikut pandangan DSAI Dan saya. 30 tahun pengalaman Dlm politik x sama dgn pengalaman bersatira Dan berakademik. Boleh google utk cari contoh2, klu masih x paham.
Pandangan ikhlas Slair de Sdara

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah... Hebat TT.. Kah kah kah baguih dok ada TT.. Kah kah kah sudah terang lagi Bersuluh TT kah kah kah kah kah kah Tibai.. TIbai... TT kah kah mmmmm eks sapa TT?

Tanpa Nama berkata...

nak behenti, teruskan je lah. bagilah org muda naik pulak.bila dia berhenti habislah kroni2 dia.

Tanpa Nama berkata...

Waduh..waduh..

Sekali nak diperkatakan, Hadi Awang seorang ahlul politikus yg berorganisasi dgn PAS...ini sebab kuasa...bukan sebab dah lama jd wakil rakyat-ini ayat wayang politik.

aku setuju dgn bro Isham...ini test market...test market utk membodek jawatan politik kerajaan setelah menang....ini cubaan politik...

Kalau nak undur diri, kenyataan biar berani keras muktamad..."saya tidak akan bertanding lagi, muktamad walaupun parti memberi laluan kpd saya!".....baru betul!

Selamat mengencing rakyat biasa!

TheSniper berkata...

Yg terbaik Hadi, Anwar, Nik Aziz, Kit Siang umum tak mau apa2 jawatan dalam pentadbiran kalau PR berkuasa. Otomatik segala rotan, akar, tali yang melilit kaki diorang akan mati meragan. Langkah ke Putrajaya akan lebih cemerlang tanpa halangan dalaman.

langsuyor berkata...

Secara beradab saya nyatakan bahawa pandangan saudara terhadap TGHH ini tidak tepat dan tersasar.

Tanpa Nama berkata...

kalau TGHH nk kn jawatan and pangkat dh lama dia tk duk umah kampung dia tu walaupun semasa and selepas jd MB....

Tanpa Nama berkata...

gilo apo?

Tanpa Nama berkata...

ayoyo...
sempoi article ini....
semua dah tahu geng kerajaang perpaduang....
munafik belaka....
buka pintu belakang.....
hadi, hassang, nasrudin...
bukan itu je timbul lagi seorang.. zizan.....munafik
google apa itu munafik?
kah...kah....kah....

Tanpa Nama berkata...

Hati-hati pas dan dap..pkr adalah exUmno..wujud parti dari perasaan kecewa..Kah Kah Kah..tak gitu ...lepas tu buat terer semacam..macam pakatan ni depa yg punya..Kah Kah..Kah...

Tanpa Nama berkata...

..tersasar jauh ..main agak2 je lu tt...perasan bijak...dan perasan pandai..

anwar ibrahim junior berkata...

letak lah jawatan tu hadi oii.bkn hadi sj,azizan,haron taib,nasha dan yg sejenis dgnnya kena letak jawatan.pergi mengajar kitab kt surau. bagi laluan kt mat sabu & kwn2 dia.

Tanpa Nama berkata...

salam tanpa nama 30 Januari 2012 3:01 PTG...

hang jangan bagitau kat pak tt...

nanti macam-macam pulak yang dia tau...

kita gelakkan aje dah le...

biarkan dia pak chu cheng tak pancut-pancut...

kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

TGHH boleh berundur dari menjadi MP dan ADUN.
Yang penting mereka yang bakal ganti beliau berupaya menang kelak.
Jangan gah bercakap minta Hadi undur macam Aziz Bari. Sebab yang tentunya kalau Aziz Bari bertanding di Sabak Bernam confirm dia akan bungkus.
Jawa Sabak Bernam belum bersedia terima orang macam Aziz Bari.
dia boleh menang kalau DAP letak dia jadi calon di Bukit Bintang atau Puchong.
Sanggupkah DAP letak orang Melayu jadi calon di kawasan Cina? Ganti Teresa Kok atau anak Karpal Singh?
Atau Ronnie Liu dan jadi Exco dari DAP nanti?

Melayu Muda berkata...

aku anti perpaduang juga tp biar hadi tanding 1 kerusi dun atau parlimen. biar dia ada masa utk parti dan boleh rehat sikit.

Tanpa Nama berkata...

menjala geng perpaduang baru ke?
kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

tinggalkan untuk orang muda....