Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 25 Januari 2012

RAKYAT KUREENG CAHAYA MATAHARI




GEMOK HODOH DAN PENDEK





MELAYU PERLU BANGKIT , BERSATU
- meloya

PULAU PINANG 24 Jan. - Perpecahan orang Melayu di negeri ini menyebabkan ada yang tidak melaksanakan kewajipan secara bersama-sama sebagai umat Islam kerana perbezaan pendapat dan fahaman politik.

Pengasas Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga), Sabarudin Ahmad berkata, walaupun perkara itu sukar untuk diterima, namun hakikatnya ia berlaku di negeri itu.

"Apa yang saya katakan ini mungkin mengejutkan. Di sebuah masjid di Permatang Pauh, satu kumpulan yang fahaman politiknya berbeza tidak menunaikan solat di situ dan begitulah sebaliknya.

"Begitu juga di Balik Pulau, ketika sambutan Hari Raya Aidiladha, umat Islam tidak bersama-sama melakukan ibadat korban kerana perbezaan politik," katanya.

Mengulas lanjut Sabarudin berkata, disebabkan pertelingkahan secara terbuka dan serius itu, ia telah membuka peluang kepada pihak lain untuk mengambil kesempatan termasuk mempersoalkan sejarah dan asal usul kaum itu.

"Sehubungan itu, saya mewakili Pertiga menyeru orang Melayu khususnya di negeri ini supaya hentikan pertelingkahan. Sedarlah bahawa kita kini sudah menjadi minoriti.

"Jika dalam keadaan ini kita masih mahu berpecah-belah, apa lagi yang boleh kita banggakan dan wariskan kepada anak cucu nanti," katanya.

Sementara itu, Pengerusi Persatuan Kebajikan Insan Mulia (PKIM), Aminah Abdullah berkata, sudah sampai masanya orang Melayu di negeri ini menilai kembali sokongan mereka kepada pihak tertentu.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...ADA LAGI SERUAN BERSATU INI?.... kah kah kah..

kah kah kah...INGAT DAH ABIS.... kah kah kah..

woit..BERSATU INI UNTUK APA?.... kah kah ka...

kah kah ka.. SIAPA SERANG MALAYSIA?... kah kah kah..

kah kah kah....KALAU BERSATU TIBAI BIK MAMA...MEMANG COOOL.... kah kah kah..

kah kah kah..BAGI BIK MAMA KUREEENG 50 KILO... kah kah kah...

kah kah kah...INI KERANA BANYAK RAKYAT KOMPLAIN TENTANG BIK MAMA.... kah kah kah..

kah kah kah..BILA BIK MAMA BERHAMPIRAN...OXYGEN MAKIN KURRENG....kah kah kah

kah kah akh...BILA BIK MAMA ADA...MATAHARI TERLINDUNG.... SUSAH NAK KE SAWAH.... kah kah akh....




20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sedar juga penyangak ni.....melayu umngok dah jadi minoriti....

Tanpa Nama berkata...

tuhh macam2 persatuan..ape ker bersatu nyer..

Juasseh Cafe berkata...

Bersatu konon, untuk apa, untuk kasi orang lain senang lenang, boleh shopping puas puas, pi perabih duit rakyat buat projek lembu mega.

pakcik macam2 ada berkata...

Bro TT

banyaknya persatuan pelik-pelik kat 1Malaysia ni???

ada Majlis Ayahanda..Persatuan Insan Mulia..PERKOSA, PUKIDA, PUKIMA..ntahlaa

bingung pakcik nak.

Tanpa Nama berkata...

Salam Tanpa Nama 9:59...

Benarkah mereka penyangak?

Ke tuduhan serkap jarang...

kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Salam pakcik macam2 ada 11:45 pg...

apa yang nak dibingungkan setakat banyak persatuan pelik-pelik...

saya lagi bingung bila tengok banyak tuduhan serkap jarang kat ruangan ulasan blog ni...

mari kita ketawakan...

kah kah kah.

kusut berkata...

bersatu pd malam jumaat jek kah kah kah woit tak cukup ke slogan 1malaya kah kah kah nmpak sngat 1malaya dah msuk bontot sayfool kah kah kah

melintang patah berkata...

masa ada kuasa tak fikir nak bersatu...yang dok fikir nak sapu, malam sapu, siang sapu, pagi sapu, petang pun sapu, halal sapu, haram sapu.......dah puas sapu nak ajak bersatu....kenapa melayu perlu bersatu?...untuk sokong supaya hampa terus sapu....ppiirrrahhhhhhh....

HALIMI MN berkata...

Bersatu kalau semua masuk PER3 kot, maksud saudara kita ni.

Tanpa Nama berkata...

Bersatu teguh bercerai roboh

bersatu sokong ABU
jatuhkan yang dah nak jatuh

serenity9260 berkata...

hahahahaha,aku nk kureeeengkan bik mama smpai 20

Antara Kerja Yang Manusia Mungkin Tak Sanggup Nak Buat(7 Gambar)

Tanpa Nama berkata...

kenapa melayu kene bersatu dalam UMNGOK jer...kenapa tak suruh bersatu dalam PKR ke..PAS ker..bangang nyer pukitiga..!!!

pakcik macam2 ada berkata...

salam anak Tanpa Nama 12:03 & 12:18pm

apa yang TT komen tu betul la..

SIAPA yang nak serang Malaysia????
SIAPA yang nak serang melayu???

yang kena serang orang UMNOBN?
yang kena serang orang Melayu yang jual bangsanya sendiri
part yang paling best lagi nak...EEE yang lebih Melayu dari Melayu...dah lama dah jual negara ni..

mari kita sama-sama ketawa nak
KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

pehhhh.....selambak tetek....

nyot nyot nyot!!!! kenyang!!!!

Tanpa Nama berkata...

setuju untuk bersatu...Mari kita bersatu bukak balik kes MEMALI!!!

Tanpa Nama berkata...

mari BERSATU lawan RASUAH!
mari BERSATU lawan FITNAH!
mari BERSATU lawan KEZALIMAN!
mari BERSATU lawan PECAH AMANAH!
mari BERSATU lawan PERKAUMAN!
mari BERSATU lawan GEROMBOLAN PEROMPAK PENYANGAK LANUN!!!
mari BERSATU untuk ABU

Pro_Pembaharuan berkata...

Tanpa Nama berkata...
25 Januari 2012 12:03 PTG

mari kita ketawakan... diorang ajak kita bersatu, pastu kata kita memacam, pastu kata kita pulak yang buat serkap jarang? yg puak dia duk tayang kat tv n surat khabar ari-ari tak fikir, sini pun nak dimonopoli gak?

baca ini baik-baik, PERGI MAMPUS SAMA KO NGAN UMNO KO!

kambeng berkata...

wakakakaka awie jd paduka ayahanda pertiga..adoii suma nak jd ayahanda...apa jd perkasa? pekida??? sejak umno jd huru hara..melayu dah gilaaa...

bapak rosemah berkata...

TTR 901 is Time To Rally 901 lh

Tanpa Nama berkata...

mamak ni orang panggil Din Mami..
sibuk nak jadik ayahanda..last2 buat gerombolan sendiri nama Pertiga.
Masa launch dulu siap panggil awie dengan farid kamil dan lantik depa jadi ayahanda..lepas man kidal pulak.

Din Mami ni masa pekida kaki pow bisnesman..sesama melayu pun dia pow..last2 kena sound dengan pak long burung baru dia sedaq dia dah silap pow sesama pekida.

masjid di permatang pauh tu memang ada masjid PAS dan masjid umno..kalu hari jumaat, masjid PAS tu sampai ke jalanraya jemaah solat walaupun cikai je masjidnya..tapi masjid umno...sedih.