Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 9 Februari 2012

BILA AKU TERLIHAT GAMBAR INI




AKU TERLIHAT INI - LALU AKU TERINGAT












SIAPA SI GADIS INI?

lalu aku teringat

lalu aku ingin bertanya
siapa kah gerangan gadis ini?
di manakah istana mahligai gadis ini?


lalu aku ingin bertanya
baiknya hati gadis ini
sucinya hati gadis ini
sesuci salji di khutub utara
sesuci air tujuh petala

jika sekiranya langit runtuh
jika sekiranya hujan lebat
jika sekiranya petir berdentum
dan jai dan ezi melarikan diri

lalu aku berharap anjing anjing aku
akan bertemu dengan gadis ini

hendak hendaknya
segala anjing anjing dalam dunia ini
akan berdoa dan berdoa
agar di murahkan rezeki gadis ini

hendak hendaknya
segala unggas dalam dunia ini
akan berdoa dan bersembahyang
agar di panjangkan umur gadis ini

demi segala dewa dewa
demi segala ungas dan seranga
akan tunduk hormat pada si gadis ini

lalu aku tersedar
jika gadis ini melintas di hadapan mata
apakah aku akan mengenali si gadis ini

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jangan tengok gadis aje, bertaubatlah (biarlah bernafsu pd pompuan plak). Kubur dah dok panggil tu...

Serunai berkata...

Masih ada wanita murni begitu.. Hanya DIA lebih tahu apa yg kita tidak tahu.. :)

Man PJ berkata...

perhh..pak cik TT sudah jatuh cinta sama pompuan bermata jeli la..wakakakaka..baik zahir,slalu nya,baik la batin nya..

Malay Gentile berkata...

Masyaallah.... Tgok gambo ni teringat aku satu kisah yg berlaku waktu zaman nabi(saw) dimana seorang pelacur masuk syurga gara2 membuka kasut yg dipakainya utk memberi minum kepada anjing yg hampir2 mati kehausan di tengah2 padang pasir.

Jgn inaya anjing... depa juga makluk Allah.

Tanpa Nama berkata...

Dia nak buang nasik tak abih niaga kt pasar malam semalam tu.. Tup2 dtg plak anjing bwk geng.. Terus la beliau menjadi femes dan digilai tt yg sdh lama bergelar bohjan tua, tanpa mengetahui yg pempuan itu mgkin sudah berkahwin..

Tanpa Nama berkata...

tu lah kau TT kalau ilmu lain kau kata jangan tak baca buku jangan tak belajar nanti bodoh, tapi bab ilmu feqah tak pula kau rasa jahil. memang dalam islam apa yang gadis tu buat diharuskan, kalau terpegang pun jika kering ok, kalau basah ada khilaf, ada ulama ikut mazhab yang utama kata kena samak, ada yang tidak. tetapi semua ulamat sepakat selain dari guna untuk pemburuan, jaga harta/kebun anjing tidak boleh dibuat binatang peliharaan (pet) ini tiada khilaf. Lu dan kawan2 lu pikirlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

bohjan tua pun tak apa janji boleh pancut...
pancut tua lebih jauh...
kah...kah....kah...

dukun melayu berkata...

masih bangang rakyat malaysia ni.tak kenal mana tu quran,muqaddam,bible,bait-bait puisi...

oh yeah...berapa kerat je yang sempat membaca barnes and cains..

reputla nak tunggu malaysia bebas dar penjajahan

brem berkata...

Gadis yang baik, memberi makan anjing, membantu saudara-saudara muda kita!

oney_chan9 berkata...

Subhanallah..semoga ramai dari kita yang Muslim dapat mencontohi gadis ini.

Tanpa Nama berkata...

Bohjan tua ko jan main2 geng. Santannya pekat, klu pancut terus adik pompuan ko bunting!

kalbunUMNO berkata...

TT,
kalaulah aku takut malu dipanggil Ustaz ++++ Anjing, nescaya aku pelihara anjing dirumah aku. Namun apakan daya melayu tidak membaca.
percayalah! Alahan orang melayu pada anjing tiada kaitan dengan Islam agama aku.
Binatang paling cerdik anugerah Allah kepada manusia adalah anjing, namun hanya bangsa melayu didunia ni yang tidak memelihara anjing, bukankah melayu bangsa yang paling b...oh.

Tanpa Nama berkata...

confirm anjing-anjing tu anjing jalanan... tapi apasal tetiba cerita anjing peliharaan (pet) yang keluar...

Celik Quran berkata...

Apa Quran nyatakan pasal anjing, sila baca di
http://www.masjidtucson.org/search/search.html?q=dog

Tanpa Nama berkata...

Mmg la bohjan tua kaki pancut.. Pancut kuar air kencing je la.. Kah3.

saint berkata...

"anjing tidak boleh dibuat binatang peliharaan (pet) ini tiada khilaf. Lu dan kawan2 lu pikirlah sendiri. Hello Mangkok.Kenapa boleh bela anjing yang berburu aje?Anjing lain lain spesis tu Atok Nenek ko ke yang punya. Semua dalam dunia ni kepunyaan ALLAH untuk kesenangan manusia.Cara ko cakap ni samalah mengutuk ALLAH secara langsung sebab ALLAH yang empunya.Islam bodoh mcm ko ni patut tak wujud lagi.Aku rasa org mcm ko ni punya OTAK tersangkut kat puki mak ko masa korang dilahrikan.Ada otak pakaila bodoh. Akuje memelihara lebih 20 anjing & 30 kucing terbiar.Siap satu rumah aku biyai. Terbiar sebab spesis2 mcm ko ni yg ckp pasal ISLAM konon tapi suka2 je kasi bunuh. Islam ke? Poodah!!

Tanpa Nama berkata...

hahah gelak je TT baca komen orang yang rasa agama tu dalam tangan dia je. bukan nak tengok intipati tulisan TT.

by the way, samak dengan sortu dua perkara berbeza.

Ali berkata...

biasa la tu tulisan murid ulama Jakim yg makan tanggung berak cangkung mana ada isi dan inti pati. pusing pusing nak tunjukkan bebal dia. nak letak nama pena pun kecut telur takut dikenali ramai.