Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 22 Februari 2012

DIMANA KAU HAMZAH KASHGARI?



TIDAK ADA KHABAR BERITA










PENCERAHAN DARI PEMBACA

TT, Si Hamzah nie keluar 3 ayat..... gua dapat info ambil kat Wikipedia... rujuk kat bawah eh...

1. On your birthday, I will say that I have loved the rebel in you, that you've always been a source of inspiration to me, and that I do not like the halos of divinity around you. I shall not pray for you.

2. On your birthday, I find you wherever I turn. I will say that I have loved aspects of you, hated others, and could not understand many more.

3• On your birthday, I shall not bow to you. I shall not kiss your hand. Rather, I shall shake it as equals do, and smile at you as you smile at me. I shall speak to you as a friend, no more.
By Anonymous on HAMZAH KASHGARI DI MANA KAU SEKARANG on 2/21/12

Aq dah bace dah puisi bdk nie...mmg kurang ajar dan separuh biadap tol tulisan die! Tapi psl tu laa kite kene menegur die...kite kene ajar apew yg dibenarkan dlm agama...apew yg dilarang dlm agama...jgn ingat oleh krn die bangsa arab maka iman die mesti dah 100% kukuh...

jgn ingat oleh krn die arab maka akidah die mesti dah 100%kukuh...jgn ingat oleh krn die orang arab maka lahir-lahir jew pengetahuan die ttg agama Islam dah cukup tinggi, sempurna dan expert. Oleh sebab orang arab nie ingat diorang nie paling alim dlm bab agama Islam...

tup2 adew lak arab yg jahil dlm agama dari segi adab dgn Nabi...terus dilabel murtad, sesat, rosak akidah dan mcm2 lagi...terus jadi outcast dan wajib dihukum dgn teruk. Kene laa phm bdk arab nie pon kadang2 mcm bdk melayu kita jew perangai nyer...cuba tanya bdk2 melayu yg lepak kat tepi jalan...apakah nama empat sahabat Nabi yg utama...klu dpt jawab tiga dgn tepat pon dah cukup
baik...hahaha...rasional la cket. Kite patut nyer kene beri dia nasihat dan bimbingan...bukan yer hukuman bunuh. Bdk2 bekas ajaran sesat pon JAKIM bagi kaunseling kan???
By Anonymous on DIMANA KAU HAMZAH KASHGARI? on 2/19/12


BERTEMU DI KUANTAN AHAD INI



6 ulasan:

Juasseh Cafe berkata...

Budak cam tok sah layan, memang dah bangang, banyak benda lain dia boleh tulis apasal nak rendah rendah kan nabi pulak, lantak lah dia, hilang palo padan muko.

Tanpa Nama berkata...

Kes bodoh tak bertempat...

Jebon berkata...

AlQuran tidak menetapkan hukum kecuali hukum yang asas2, ini kerana selain hukum2 yg asas, lain2 hukum dari alQuran dibuat/diambil secara nahu/gramatikal interprete... didalam al-Quran tidak disebut orang yang murtad perlu dibunuh

Ini jelas hukum bunuh pemurtad bukan dari Quran tetapi tribunal orang Arab, ini serupa macam hukum wanita Arab yg tidak boleh memandu bukan dari Quran, zaman Nabi Siti Aisyah boleh naik unta tetapi zaman sekarang pompuan Arab tak boleh naik kereta- kah-kah-kah-kah....

Hukum bunuh orang yang murtad dibuat berdasarkan lahwal hadis, yg menyebab orang salah faham mengenai Islam dan menyangka Islam agama mafia, boleh masuk tetapi kalu nak keluar kena bunuh, macam mafia bukan??

Tanpa Nama berkata...

dah confirm ker budak ni nak kena hukum bunuh..tunggu dulu mahkamah bersidang dan jatuhkan hukuman baru lah nak komen ker ape ker... ni tak, terus cakap kena bunuh lah, aper lah...perangai korang pun sama dengan perangai gerombolan. mungkin budak ni sekarang sedang di tarbiyah oleh kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap...

apa lah lu org sume kutuk budak arab tu... masa cek Det kutuk nabi s.a.w dan hina islam serta buat lawak lagi "nak makan sup tangan gi lah kelantan" korang sume tak kutuk dan bising? sokong bagai nak rak lagi... apa la lu akai ada ka?

jebat berkata...

mamat yang komen ni pelat ke bodoh???tak boleh tulis elok²???kew, jew..

akew menyampew bacew apew yaew kew tuliswew..

kah kah kah!!!