Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 28 Februari 2012

MAKLUMAT UNTUK PEMBACA




SIAPA DIA MAMAK TONGKANG INI


Saya berbangsa India dari Penang dan bekerja di Kuala Lumpur. Saya kenal beberapa Mamak samseng di dalam video itu. Saya boleh sahkan bahawa mereka ini bukanlah berbangsa Melayu tetapi berketurunan India macam saya, Mereka ini semuanya beragama Islam tetapi berbahasa Tamil di rumah.

Jadi menurut perlembagaan Malaysia, mereka ini bukanlah Melayu & tidak layak diiktiraf sebagai Melayu. Saya tahu sebab saya pernah melawat rumah mereka sewaktu bersekolah di Penang dulu.

Mereka ini memang samseng sejak waktu sekolah menengah lagi -suka buat kacau di dalam kelas dan suka buli budak Melayu dan budak perempuan Cina selepas sekolah. Salah seorang samseng di dalam video itu, bapa dia sangat kaya, sebab dia buka restoran jual nasi kandar dan kedai runcit.
By Budak Penang on PERSOALAN KURUN INI at 5:50 PM

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagi saya perkara pertama Pakatan Rakyat harus lakukan sekiranya dapat ambil alih Putrajaya ialah.....

Memperbetulkan/perbaiki definasi "Bangsa Melayu" dalam perlembagaan Negara... ini penting kerana ramai "Pseudo" Melayu dari melayu itu sendiri di negara ini....semua yang "Pseudo" ni sebenarnya bukan apa...boleh tukar bangsa asal dia semata mata hendak dilihat sebagai melayu...maklumlah bila dah diiktiraf melayu...senanglah dia jadi "FREE LOADER"

sedarlah....manusia boleh tukar agama..tapi bangsa boleh ka? ini semua DKK tetap india pasai DNA dia memang India laa...tapi nak mengaku Melayu for survival.... inilah dia Versi Si Tanggang Moden....aduhai...manusia....

Tanpa Nama berkata...

melayu ikan masin..

hangpa jangan ingat hangpa pandai ka? sebab ada mamak lah melayu naik...

ingat melayu nak buat kerja ka? piirah...kalau dok merende' boleh lah..

aku teringat kata2 cikgu sains melayu aku..

apa yang nak bangga sangat jadi melayu nie...

melayu..see the plant wilts..muahahhahahah

Budak Penang berkata...

Salah seorang samseng di dalam video itu bernama Mohd Faiz Mohd Rafeek, kawan baik Tan Keng Liang. Saya telah unfriend dia di Facebook kerana sikap dia yang memalukan . Ini dia Facebook si Samseng itu https://www.facebook.com/mohdfaizmohdrafeek

Tanpa Nama berkata...

Hoi mamak 9.35pg....chunit hang la...tak sedaq merempat kat negeri orang melayu...hang nak tahu tak...Melayu asal dari Kepulauan Melayu...Kalau macam hangpa...dari Benua India...kenapa nak mengaku Melayu?...Bodoh piang punya orang.
Ada satu cerita...kalau dalam syarikat...kalau ada seorang mamak...mamak tu akan jadi kaki bodek boss...kalau ada dua orang mamak...depa akan tubuh union....kalau ada tiga orang mamak...depa akan tubuh parti politik...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Mamak padukang memang cam tuuu....jom boikot kedai mamak...ajaq depa skit

Tanpa Nama berkata...

Sebab ade mamak melayu naik?? Sebagai kaum cina pun, saya rasa pedih bila kaum cina mengatakan peranan depa lebih berjasa berbanding bangsa lain, jadi saya pasti ade juga mamak yg pedih bila hang buat statement cam tu secara terbuka.... Tak salah melayu bangga akan budaya dan bangsa mereka sendiri, hanya mereka yg menipulasi itu yg salah, terutama sekali poitician politician yg pukimak... Saya alu alu juga masyarakat jangan boikot nasi kandar penang, biar mereka tau kesalahan mereka menyikut rankaian perundangan, bukan semua mamak penang patut dipersalahkan.

Tanpa Nama berkata...

sebab tu kitorang panggil ko keling,mmg patut bunuh ko dulu dpd ular, india sdri panggil ko keling sb x mengaku india. memang ko keling pundek si kitul baut peranda umat.

Tanpa Nama berkata...

aku dah tak makan nasi kandar mamak...

kalo gian nak makan nasi kandar...aku gi kat simpang masjid kubang semang....

power tu...kalah mamak punya...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Bro Isham,

ini maklumat lisan yg aku dpt semasa dlm perjalanan ke Kuantan jumaat lepas...

Kisahnya, si Ketua Pemuda Umno PP tu ada cerita tak best ttg famili dia...

Dikisahkan bahawa mak nya mati terbiar di rumah seorang diri...kematian disebabkan kerana kekurangan air dlm badan...menurut sang pencerita kisah, ketika keluarga sang pencerita menemui ibu si mamak hitam ni, mata, telinga, mulut n hidungnya keluar darah....

yg lebih sedih, jenazah si mati telah diurus oleh keluarga sang pencerita kisah...si mamak hitam ni tak peduli apa pun...

nak kacau kerajaan negeri tp ibu sendiri tak terjaga terbiar mati kekeringan dlm rumah sendiri!

wallahualam!

Tanpa Nama berkata...

Hoi Melayu Kimak Bergeje'
28 Februari 2012 10:05pg..

Kau ini bukti dalam PKR atau PAS pon ada mamat racist gila babi tahap belacan...

ko lebih racist daripada PERKASA dan PERKIDA...muahahahhahahah