Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 7 Februari 2012

NAK BOOODEK PUN SILAP





LORD MURUJIB BUAT SILAP LAGI







MOHON MAAF EJAAN TAMIL TERSILAP
- meloya

PUTRAJAYA 6 Feb. - Anggota Parlimen Putrajaya, Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini memohon maaf kepada kaum India, atas kesalahan terjemahan dan ejaan bahasa Tamil pada kain rentang 'Selamat Menyambut Thaipusam' yang digantung di beberapa lokasi di sini.

Beliau yang kesal dengan perkara itu berkata, pihaknya menggantung kain rentang tersebut dengan niat baik iaitu sebagai menghormati penganut agama Hindu yang menyambut perayaan Thaipusam.

"Niat saya adalah baik mahukan tulisan Tamil turut serta pada kain rentang itu. Jadi kita minta pekerja BN (Barisan Nasional) dan anggota MIC untuk membantu menterjemahkan dan menulis dalam bahasa Tamil.

"Nampaknya mereka tidak mahir dalam bahasa Tamil. Saya minta maaf atas perkara tersebut," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Aman Kampus Kembara Mahasiwa Bersama Masyarakat di sini.

Tengku Adnan yang juga Setiausaha Agung BN berjanji akan memastikan kesilapan serupa tidak berulang dan akan mengambil pakar bahasa untuk melakukan terjemahan pada masa akan datang.

Beliau turut mengakui kain rentang itu disiapkan dalam keadaan tergesa-gesa. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...BODEEEK SALAH... TAK BODEEK SALAH...kah kah kah..

kah kah kah...UDAH 50 TAHUN DENGAN MIC .... kah kah kah..

woit...TAK KAN TAK ADA YANG BOLEH BANTU.... kah kah kah..

kah kah kah...INI MESTI PASAL KENA SABOTAJ..... kah kah kah..

kah kah kah.... ADA ORANG MAKKAL SAKTI YANG SABOTAJ..... kah kah kah..

woit...PADAN MUKA.... kah kah kah..


8 ulasan:

matstimketum berkata...

kah,kah,kah...........pepagi lagi dah lawak! bayangkan muka kunan yang berkerut, hodohnya!

Tanpa Nama berkata...

Haram jadad punya Tengku Adnan. Putrajaya mana ada penganut Hindu yg ramai. Majoriti Melayu jadi apajadah hang gantung kain rentang. Siapa yg faham.?

-PutarJaya

Tanpa Nama berkata...

mak ai....besarnya patung najib.
jamil katek tak komen ke?
kah....kah....kah...

average joe berkata...

mungkin betul tt cakap, ini akibat sabotaj dalaman.

tapi aku nampak kesilapan UMNgOK ni sebenarnya 3 alamat lain yg tertelur (manifestasi) daripada sikap/latarbelakang UMNgOk itu sendiri...
1)"niat baik": niat asal UMNgOk buat kainrentang bagai tu mungkin baik, tapi somewhere down the line ia melencong arah jadi sesuatu yg salah - serupa jugak, niat asal parti umno asli ditubuhkan mungkin baik tahap sucimurni, tapi tahun demi tahun pemimpin demi pemimpin akhirnya halatuju parti dah dikemudi arah yang melencong, iaitu menampakkan projek itu ada & siap adalah lebih penting dari segala2nya

2)"lain kali kita gunakan pakar": ini memang sop UMNgOk dan KERA BoNgok sejak berzaman - untuk potong kos, maka kaedah yg tak sepatutnya digunapakai (potong kos mungkin supaya diri sendiri serta konco2 dapat baham bahagian yg dijimatkan), untuk menunjukkan dialah pemimpin, kata2 dan pemikiran kepalahotak dia je yg mesti diikut, takperlu tanya oranglain yg terbabit langsung dalam sesuatu isu

3."dibuat dgn tergesa2": ini pun 1lagi projek, eh sop KERA UMNgOk-BoNgok - serpa dgn 1 & 2, utk menunjukkan mereka ada buat projek dan utk menunjukkan mereka adalah pemimpin, maka bila kepalahotak dia tercetus je pikiran nak buat sesuatu (samada tujuan buatduit atau tujuan bodek) maka bingkas dia mengangkat jari2 (yg siap manicure) mengarahkan balaci2 buat sertamerta apa yg dia nak, tanpa ambil masa lebih lama utk pikir sedalam mungkin implikasi & kaedah apa mengkuk yg dia nak buat tu... pikir, buat, eh suruh buat, kena protes, tangguh... berapa kali dah dlm beberapa tahun kebelakangan kita dapat dengar haji najibabun cakap "ini belum muktamad", dan berapa kali dah tt labelkan haji najibabun sebagai flipflop... contoh terkini: sbpa

inilah dia cara KERA UMNgOk-BoNgok mentadbir dah bertahun2... tu pasal aku sangat2 sokong gerakan abu...

abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot: Selamat Tahun Baru

Tanpa Nama berkata...

don't bite the hand that feed you(tengku adnan)

ampu2 dan terus mengampu..hahaha

Tanpa Nama berkata...

Correct. Adnan ni org Acheh nama betulnya bukan Tengku tapi "Teungku",dia org dan kawan Mr.Vicent Tan.
Tq

Tanpa Nama berkata...

nk salahkn google translate lg ke? mcm dress that poke-eye ritu? kah3

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 7 Februari 2012 2:54 PTG berkata...
nk salahkn google translate lg ke? mcm dress that poke-eye ritu? kah3

apa kes tu? mcm menarik jek bunyik! cer cite cer cite!