Selasa, 21 Februari 2012

SEMUA ANAK MUDA JANGAN LUPA DATANG ESOK













DEMO ANTI ISREAL ESOK JAM 5 PELABUHAN KLANG WESTPORT - harakah daily

KUALA LUMPUR, 21 Feb: Kelab Anwar Ibrahim (AIC) mendokong dasar satu bantahan aman anjuran Jingga 13 dengan dokongan AMK, Pemuda PAS dan Kesatuan Pekerja North Port berikutan kemasukan kapal ZIM Europa kepunyaan Israel dan menyeru rakyat Malaysia untuk sama-sama berhimpun di hadapan pagar Westport, Pelabuhan Klang pada 22 Februari (esok), jam 5.00 petang.

“Bantahan ini adalah solidariti rakyat Malaysia terhadap kezaliman yang ditunjukkan Yahudi Israel dan penyokongnya termasuklah kerajaan Umno Barisan Nasional kepada rakyat Palestin,” kata setiausahanya, Nor Mazli Muhammad dalam satu kenyataan.

Katanya, AIC merasa simpati dengan kesengsaraan yang dihadapi oleh rakyat Palestin dengan peperangan fizikal dan mental yang dilancarkan oleh rejim Israel.

Tambahnya, keadaan diburukkan lagi dengan pencabulan pendirian Kerajaan Malaysia dengan membenarkan kapal-kapal kargo dari Israel berlabuh di pelabuhan negara kita.

Menurutnya, Malaysia mengamalkan diplomasi serantau tetapi dengan tegas tidak mempunyai hubungan perdagangan atau diplomatik dengan negara haram Israel.

Walau bagaimanapun, AIC mendapati tindakan kapal kargo Israel berlabuh di Pelabuhan Klang sebagai tamparan hebat buat rakyat Malaysia yang percaya Kerajaan Malaysia menolak sepenuhnya hubungan dengan Israel.

“Tindakan ini secara tidak langsung menggambarkan bahawa kerajaan pimpinan Najib Razak mengiktiraf kerajaan haram Israel,” ujarnya lagi.

Katanya, polisi yang selama ini dilaungkan kerajaan Malaysia adalah satu penipuan kepada dunia dan rakyat Malaysia khususnya.

“Kita menentang sekeras-kerasnya tindakan kapal kargo Israel berlabuh di pelabuhan negara kerana akan membawa kepada satu perubahan kepercayaan terhadap ketegasan negara melawan regim Israel,” ujarnya




AHAD PAGI DEMO DI KUANTAN



10 ulasan:

Bigfish berkata...

undur undur undur UMNO
hancur hancur hancur BN munafik
kita campak umno-bn dalam longkang!

Tanpa Nama berkata...

Kalau tt turun gua mesti turun...yeeehaaaa...

Tanpa Nama berkata...

oit t.t. mintak pencerahan pasal berita nih, cmne diorg tau penjenayah tersilap org?:

GOMBAK: Tiga lelaki terselamat daripada maut walaupun dihujani tembakan bertubi-tubi daripada tiga lelaki bertopeng yang menyerang mereka kerana menyangka mangsa adalah individu yang disasarkan dalam kejadian di Apartmen Gardenia Court, Taman Sri Gombak, malam kelmarin....

rujukan : http://www.hmetro.com.my/articles/Bidikan17peluru/Article

Tanpa Nama berkata...

kesian anuwar nanti. kene lagi pergi buat road show mintak maaf kat israel.

Pekerja Intel Penang berkata...

Ini satu demo yang teramat bangang Encik Isham oiii!!!! Siapa yang anjurkan?

Saya dulu pernah bekerja di Pelabuhan Klang. Kapal Israel selalu datang ke sini mengangkut barang-barang dan salah satu barang yang terutama ialah Intel processor. CPU komputer jenama Intel ini semuanya buatan Israel. Kalau kapal ini berlabuh di pelabuhan Singapura, bukankah komputer akan menjadi lebih mahal?

Kita semua mesti ingat di Pulau Pinang ada salah sebuah kilang Intel yang terbesar di dunia dan Intel CPU direka di Israel. Saya bimbang jika demo anti-Yahudi dan anti-Israel sebegini jika dibiarkan berterusan, maka ramai yang akan hilang kerja, termasuk saya, jika Intel membuat keputusan untuk menutup kilangnya di Penang.

Saya dulu bekerja dengan Dell, syarikat yang dimiliki oleh Michael Dell, seorang Yahudi Amerika. Sekarang kilang Dell Penang sudah tutup dan Dell buka kilang baru di China. Ramai yang hilang kerja, termasuk saya.

Jadi saya harap kerajaan Pakatan Rakyat pakai otak dan berfikir dahulu sebelum berdemo. Buat apa kita nak sibuk pasal orang Palestin sedangkan ramai orang Penan di Sarawak dianiayai lebih teruk dari orang Palestin oleh kerajaan Barisan Nasional.

Tanpa Nama berkata...

TT, berita ternow!Logo JATI milih Ahsan Ali jual agama adalah logo SETAN! Kah..Kah..Kah.Itulah lain kali jangan rekrut Tuhan!Kah..Kah..Kah..


http://artbackwash.blogspot.com/2008/05/satans-logo.html

http://semutmalaysia.blogspot.com/2012/02/pelancaran-jalur-tiga-logo-jati-macam.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SemutDanPapanKekunci+%28semut+dan+papan+kekunci%29

Ingat Israel Ingat ABU berkata...

satu puak sokong kewujudan israel,
tapi heboh menentang perdagangan dengan israel.

satu puak lagi heboh menentang kewujudan israel, tapi menyokong dan melakukan perdagangan dengan israel.

satu kerana kuasa
satu kerana harta
satu 2 X 5
satu 5 X 2
dua-dua sama

jef buttersound berkata...

Bro tadi aku lepak minum air dengan kawan aku dekat kedai, for your information kampung aku sungai ular antare kampung yang paling terdekat dengan kilang lynas tak smpai 5km.

tapi yang poyolnya kampung aku nie mcm buat2 tak tau jew pasal kilang nie maklumlah jkkk org kuat umno penah sekali muhyiddin dtg kmpung aku semua pak2 ustad, ketua kmpung dtg membodek siap masuk tv3 suku lagi. pak ustad nie jugak manusia yang poyol nak halng anak muda smbut valentine day bagi aku Yang tak moh smbut valentine day teruskn jewlah, bukn kena pakse smbut.. yang takmoh smbut pahtu cakap ape yang tak betol nie berat66 nie.. salah satu dalil yang dia bagi ialah st valentine nie manusia yg telah memurtadkn berjuta2 muslim.St Valentine tiada kena mengena dengan Islam sebab St Valentine mati pada tahun 269 (from wiki). Islam came out 341 years later ( Muhammad saw menerima wahyu pada 610).Apatah lagi, ada orang kaitkan Valentine’s Day dengan kejatuhan kerajaan Khalifah di Cordoba. Khalifah Cordoba ditubuhkan pada tahun 756 dan jatuh pada tahun 1031.

itu bukan masalahnya bro, skang nie lynas pon dah pandai membodek bro! mase aku lepak tadi tiba2 kawan aku cakap bnyk makcik2,nenek2 kampung aku termasuk nenek dia dpat pergi percutian ke melaka yang ditaja oleh Lynas! kahkahkahakahakahakahakah!!!!!!
lepas balik tegoklah cucu2,cicit2 jadi catdog.. kahkahkahkah!!! terbaekkkkkk!!! ape2 pon jumpa bro 26.2 nie dan kita bekuchalana di little bali!!!!

sheikhalfarisi berkata...

kjaan msia d bawah pimpinan umno dr dulu sehingga ke zaman najib sokong kewujudan kjaan israel yg d gariskan oleh pbb.ini memang dasar depa tu sbb depa boleh berdagang dgn israel

samalah dgn kenyataan anwar d wsj menyokong kewujudan kjaan israel malah menyokong keselamatan kjaan israel.( ini juga telah d gariskan oleh pbb ) ini lebih bahaya,maknanya kjaan israel x boleh d serang. ini dia bercakap d peringkat global utk dpt sokongan antarabangsa. d peringkat nasional sokong demo anti yahudi pasai apa...sbbnya utk dptkan sokongan rakyat tempatan. ***cuba tanya dia balik, betul ke perdana menteri hamas ismail haniyeh menyokong keselamatan negara israel??talk bullshit

WALLAHUALAM

Tanpa Nama berkata...

Rakan seperjuangan sekalian, saya tidak boleh turun ke jalan raya kerana kebebasan, masa, dan tenaga saya telah dirampas oleh kaum pemodal demi laba mereka.
Bagaimanapun dengan fikiran yang masih merdeka, saya berjaya mencuri balik sedikit masa saya untuk catat ulasan di sini. Saya gunakan kesempatan ini untuk nyatakan sokongan terhadap demo ini.

Rakyat Palestine, proletariat,dan rakyat terdindas..Terus berjuang!