Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Mac 2012

APA PERANAN NAJIB DALAM KES BUNUH ALTANTUYA?




TAK ADA APA SEBAB TETIBA MEMBUNUH






PENCERAHAN DARI PEMBACA

Aku rasa pelik bila membaca ayat yang ditulis oleh hakim berkaitan dengan kes pembunuhan Altantuya "Walau apapun motif itu, ia adalah perkara undang-undang di mana motif walaupun releven, adalah tidak penting untuk pembunuhan itu dijalankan," Agaknya maksud ayat itu membawa erti kalau aku membunuh isteri Mohd Zaki Md Yasin maka motif pembunuhan tidak penting, yang dinilai perbuatan membunuh saja. Yang dihukum hanya orang yang diupah tapi yang mengupah bebas...?

Dengan tercatitnya penghakiman seperti ini akan memberi ruang orang tertentu khasnya ahli politik melakukan pembunuhan terhadap musuh politiknya melalui pembunuh upahan seperti Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar lakukan. Orang yang kena tangkap dan dihukum hanya pembunuh upahan saja sedangkan orang yang mengupah membunuh lepas bebas....

Dalam keadaan BN tiada majoriti 2/3 diparlimen, hakim dimahkamah dengan mudah diubah jadi keldai mencipta undang-undang baru yang membolehkan seseorang yang bertaraf elit mengarah orang membunuh orang yang dibenci kerana hakim tidak akan menyentuh secara langsung mengenai motif pembunuhan.

Dan pembunuh pula diberi kebenaran memakai topeng zorro agar tidak dikenali dan mudah keluar bebas melalui pintu belakang penjara. Lihat kembali kes kematian Teoh Beng Hock, apa yang diputarbelitkan dengan ayat seperti "punca kematian Teoh bukan kerana bunuh diri atau dibunuh. Menurut Azmil Muntapha Abas, masih ada isu-isu yang belum diselesaikan pada kes bunuh diri dan menegaskan bahawa untuk menentukannya secara telahan adalah tidak boleh diterima.Berikutan itu, Azmil memutuskan kematian Teoh bukan kerana bunuh diri...."

Masihkan kita mahu membenarkan BN memerintah Malaysia selepas pilihanraya ke 13 nanti ? Gunakan kuasa kita pada sekeping kertas undi dan bersatu tumbangkan kerajaan BN. Bagaimana keadaannya bila BN memperolehi kuasa penuh... ?
By Anonymous on BEZA HAKIM NEGARA KAPIR MAKAN BABI - DENGAN HAKIM... on 3/8/12





8 ulasan:

wak-labu berkata...

ini kes sudah tutup punye, sebab itu undang2 Wak yang bikin.............

Tanpa Nama berkata...

semakin disorak kebenaran, semakin jelas kebenaran-nya.

Tanpa Nama berkata...

apa kata kita upah orang bunuh Mohd Zaki Md Yasin & Azmil Muntapha Abas. tengok boleh pakai law yg sama tak? kita punya org upahan tu boleh dpt pakai topeng zorro jugak ke? cuba try test tengok....

pantat punya BeEnd! jgn ingat org semua bodo

Tanpa Nama berkata...

topeng zorro bahaya bro..
mungkin dibebaskan kemudian hari..
sekarang pun dengar khabar kedua mereka selesa dengan segala kemewahan di penjara..
maklumlah buat kerja untuk orang kuat
dunia... dunia...
apa nak jadi ?

rauna rakab berkata...

Kalau macam ini nyawa rakyat malaysia sentiasa terancam olih puak pembunuh upahan umno bn yahudi,kita wajib ganti pemerintahan malaysia dengan pakatan rakyat biar hidup kita aman damai dan makmur.

Rakyat Marah nak undi Pakatan Rakyat berkata...

Kata Sirul Azhar dlm report hakim barua tu:

“Saya melihat keadaan ini dengan keprihatinan kerana bagi saya tindakan mereka ini semata-mata bertujuan untuk mendapatkan sabitan terhadap saya sebagai ‘kambing hitam’ yang harus dikorbankan untuk melindungi rancangan dan niat jahat merea yang tidak berada di Mahkakah ini untuk menghadapi natijah daripada perlakuan dan perancangan mereka.

Soalan aku: sekiranya pernyataan Sirul Azhar ni benar, maka siapakah INDIVIDU2 yg bertanggungjawab merancang & berniat jahat utk bunuh altantunya YG TIDAK BERADA DI MAHKAMAH???

RAZAK BAGINDA berada di mahkamah....ASP zulkarnain zakar tu ada beri keterangan di mahkamah...siapa dia tu???...tt ko bole buat teka teki suruh pembaca blog ko teka dari senarai yg tentukan......letakla rajagopal ke...VIP ke...eee ke...bro2 nigeria ke etc dan suruh pembaca pilih......

aku ada sikit kesian kat sirul azhar tp aku bengang nape dia xbukak mulut bgtau jer siapa yg terlibat...mungkin kalau dia buat habis kaum keluarga anak dia dirogol bunuh dahtu buat mcm mati kemalangan jalan raya atau mati mengejut bukan bunuh diri dan bukan dibunuh...

yg penting skrg kita kene ABU dan undi pembangkang utk jd kerajaan baru sebelum kita dan keluarga kita pulak dibunuh diorg ni dlm zaman hakim, pendakwaraya, peguam negara, pegawai penyiasat semua bole kowtim dgn rasuah dan ugutan2 buang keje, tarik pencen, ancam rosakkan reputasi dan paling teruk kalau xbersekongkol kene bunuh....logik semua yg aku tulis bole jadi wei...

albert magic berkata...

Jakim sila ambil perhatian perlu tak fatwa mengenai motif, mana lah tau kalau kalau ada orang islam murtad ke, berkhalwat ke tentulah mereka mereka itu ada motif.mudah lah hakim syarie menjalankan tugas.

wonder why berkata...

Hakim negara kafir makan, nasi,babi dan daging yang tiada logo JAKIM. Hakim di negara professional, tak makan benda2 itu, mereka cuma makan duit Rasuah.Duit Haram ini ada Kelulusan Halal JAKIM.....selamat Mereka.