Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 8 Mac 2012

NAIK KAN LAGI KEBENCIAN ORANG RAMAI





KE JALAN RAYA MENUNTUT HAK





KEMARAHAN PEMBACA
aku xkisah hakim tu tunggang tunggit ka....berbuih berzakar berzikir ke....hantuk kapala sampai hitam ka....kaki tuut dan kuat mabuk mcm tt ka...pada aku yg penting hasil penghakiman dan keputusan penghakiman yg diambil berdasarkan apa prinsip perundangan yg dipegang....

wahai rakyat Malaysia yg berbilang kaum yg semakin matang dan pandai menilai....diharap korang amikla serius penghakiman putar2 belit sorok cover line dan xselesai habis....bayangkan altantunya tu anak ko, bini ko atau saudara ko dibom dgn c4???...apa pulak persepsi korang??? bayangkan lagi teoh beng hock tu pulak anak/bini/laki/sedara ko??...

sarbani kastam tu atuk ko???adik amirul mati kene tembak head shot tu anak ko?? serius beb...pasal institusi penghakiman xadil & penuh motif rasuah ni, polis tentera rasuah merata belasah rakyat suka hati dia....SPRM xadil hanya siasat musuh politik UMNO BN jer

...SPR cover line dolak dalih permintaan rakyat supaya PRU adil dan saksama....kerajaan dolak dalik mainkan isu permit suratkhabar kalau wartawan laporkan berita benar lebih2 lagi merosakkan imej BN UMNO...LYNAS bakal beroperasi membunuh rakyat Pahang...harga barang keperluan/petrol/rumah/kenderaan mahal inflasi 3.5%....

GST+subsidi bakal ditarik sikit2 tp cukai LHDN makin naik tukar jadual...rakyat dipaksa bayar 10% gaji mereka utk my1CARE.....hutang negara 60billion (separuh KDNK) makin bertambah dek keborosan ketirisan kerajaan BN UMNO....rosmah NFC lak relax jer belanja kow2 duit kerajaan sementara kita tertekan dgn hidup struggle nak survive.... cukupla....nak tunggu apa lagi...

masihkah anda nak undi BN UMNO tu???raja2 pun xbole buat apa, rakyat dok doa raja sejahtera selamat kaya tiap2 solat jumaat tp raja2 buat ape utk rakyat???....sekarang masanya kita kene guling dan tukar kerajaan bagi membolehkan kita dapat perubahan dan selamatkan Malaysia dari muflis....hopefully kita sekeluarga selamat dari ketidakadilan penghakiman dan keganasan polis FRU tentera+jenayah+masalah sosial skrg
By Risau Dan Inginkan Perubahan on BEZA HAKIM NEGARA KAPIR MAKAN BABI - DENGAN HAKIM... on 3/7/12


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hakim di Malaysia ni kena diwajibkan makan babi direndam dalam arak kot, baru boleh nak buat penghakiman yang adil dan logik untuk diterima akal.

Barang kali kekurangan rencah najis mughalazah berendam kencing Iblis ini dalam Common Law yang menyebabkan mereka tak boleh berlaku adil dan logik dalam penghakiman.

Tok imam yang baling kasut pada hakim mesti tinggi darjatnya di dalam penjara, sebab sehebat-hebat penjenayah kejam dan sadis, depan hakim mengeletar juga kepala lutut. Ini selamba je dia baling kasut. Kalau kena pada hakim, barangkali bertingkat-tingkat darjat dia dalam lipatan sejarah.

Agak-agaknya apa yang ditulis dalam catatan mahkamah oleh jurutaip mahkamah tu? "Sebelah kasut melayang kepada panel hakim... ehhhh sebelah lagi melayang.... panel hakim terkedu pucat lesi". Mesti berminggu-minggu kakitangan mahkamah renggah gelak dalam hati bila teringat peristiwa tu... kalau gelak secara terbuka... kang ada yang jadi member untuk teman tok imam ni.

Tanpa Nama berkata...

kau orang pergilah demo lagi....bagus!bagus!bagus!...aku yg untung...dapat gaji kenaikan 13%...terima kasih kepada yg pergi demo...pasal kau...gaji aku naik...kahkahkah...sapa yg gelak sekarang??TT atau aku? kahkahkahkahkahkah

Pro_Pembaharuan berkata...

KOMEN TERBAIK PERNAH AKU BACA!!!

Salute!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Alamamak!

Untuk menutup segala perbuatan jahat mereka kerajaan UMNO/BN sedaya upaya sedang rancak melaga-lagakan rakyat melalui anjing2 mereka yg menyalak dengan hasutan berbau perkauman & keugamaan.

Hanya org2 melayu yg. jumud percaya kepada "pejuang2 Melayu & Islam" palsu yang tak habis2, ashik2 & balik2 dgn isu perkauman, adat feudal atau ugama. Sudah2lah tu. Org melayu jumud ini tak sedar2 mereka telah dipermain & diperbodohkan oleh Tun Mutahir dan baruah2nya (terutamanya Ibrahim Jonggang, Hassan 'Gollum' Ali & seangkatan dgnnya termasuk Zul Taliban & Awang Tak Selamat) yg telah, sedang & masih menelan & membolot harta masyhul negara amnya & harta org2 melayu khasnya.

Sekiranya "Pejuang2" yg. sewaktu dgnnya betul2 IKHLAS & AMANAH, saya masih menanti2 saat & ketika bila mereka akan menuntut harta org2 melayu yg telah dicuri oleh Umno/BN yg. telah menerintah lebih setengah abad.

Sama2lah kita renungkan - pada tahun 80s dulu gaji permulaan graduan ialah RM1,600 sekarang setelah 25 tahun pun baru RM1,800. Mana pergi hasil kekayaan negara sedangkan sepupu kita di Singapura gaji permulaan dah lebih drp. RM7,000 (SGD 3,000) dlm masa yg. sama anak2 dan kroni Tun Mutahir (Jgn. lupa Tun Daim balon berbillion2 harta2 Umno lama kenapa Perkasa tak tuntut? Begitu juga IPP spt. YTL, Genting, Ananda, Syed Mokhtar dll) kaya raya sakan sedangkan 'perjuang2' & NGOk2 melayu yg diperalatkan oleh Tun Mutahir spt Perkasa (songkok tinggi, otak rendah) dan pejuang2 ugama (yg. memperkecilkan kudrat Allah sebagai memerlukan pertolongan mereka) serta yg. sewaktu dengannya senyap sahaja dlm hal ini.

Biasalah bila melayu jumud berfikiran totok yg. malas membaca & berusaha dah taksub dan mempertuhankan Tun Mutahir, Ibrahim Jonggang, Zul Taliban, Awang TakSelamat dan yg. seangkatan dengannya untuk menentukan & membela pintu rezeki mereka.

"Biar mati adat, jangan mati anak!" ~ Perpatah Melayu Celik.

Jgn sampai satu waktu kelak anak2 perempuan kita kerja jadi pembantu rumah manakala anak2 lelaki kita jaga tandas di kompleks belibelah diluar negara. Fikir2kan & sedarlah lah wahai kaumku yg sedang dilaknati Tuhan kerana ("nahi maaruf, amal mungkar") menyokong & mempertuhankan pencuri, perasuah & penindas; -

"Sesungguhnya Allah tidak merubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka merubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tak ada yang dapat menolaknya; dan sekali-kali tak ada pelindung bagi mereka selain Dia." ~ Al Quran 13:11

Org2 Melayu janganlah nak harap & tunggu pemimpin2 perasuah & pengkianat serta baruah2 mereka ini dihukum dineraka kelak, kerana neraka sebenarya adalah disini & sekarang apabila kehidupan melayu terhimpit dlm ketakutan & segala kekurangan (setelah ditakbir oleh kaumnya sendiri selama setengah abad) disebabkan menyokong dan mempertuhankan pemimpin yg. tidak amanah.

~ Sudah sampai masanya kita sama2 humbankan politik perkauman, feudal & keugamaan yg basi kedalam tongsampah sejarah! Kemunduran Melayu tidak akan berhenti & nasib tidak akan berubah selagi mereka sanggup ditakbir oleh pengkhianat melayu yg. tidak AMANAH (dlm ertikata sebenar "IMAN" dari akarhuruf "Alif", "Mim", "Nun") drp makhluk2 kejadian Allah lain yg. "AMANAH" - iaitu nilai murni sejagat yg. juga sangat dituntut oleh Islam. ~

~ Sendiri Mau Ingat Juga..

Tanpa Nama berkata...

Simple....Ringkas...Padu...Manusia Malaysia tak paham-paham lagi tak la bro...

Tanpa Nama berkata...

TT...apahal senyap? pergilah demo lagi kihkihkih...untuk pengetahuan TT...Ustaz Jakim yg korang kutuk dulu...kaki "gagalist" hangpa tuu..walaupun kami tak dpt awek masa kat U dulu..takpa kami tak dapat dosa besar yg banyak macam korang...janji kami berduit sekarang..gaji kami pun dah naik 13%...awek2 seantero dunia tau gaji kami naik...kami tak mainlah mcm korang...beromen menambah dosa...kami kahwinlah lagi satu!!!kahkahkahkahkahakh....sapa yg gelak besar sekarang TT? awek mana yg nak lepak dgn TT?? Kutu berahak takde duit...silap2 awek yg belanja!!!kahkahkahkah...apa celop bro awek belanja?? Bagi aku TT...itulah Gagalist terulung TT...balak pokai...awek buta pun tak mau lah TT...adesss!! kau jgn nangis lak TT..kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

aku harap kenaikan gaji 13% ini tidak akan ditolak pula dengan potongan 10% my1care

kalau dia tolak bagus jugak...
sebab aku bukan kerja gomen

Tanpa Nama berkata...

Sampah sampah sampah, takkan kerajaan pakatan di selangor nak kalah pada pru13 nanti sebab kebodohan mengurus sampah, takkan nak kalah pasal sampah kot, hoi kerajaan selangor, tidoq ka?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah naik gaji.. productivity kena naik gak la..

Tanpa Nama berkata...

tapi bang, majoriti kami yang kerja gomen ni tak berapa reti nak kira duit! bagilah gaji naik banyak mana pun - kompom tak tak pernah cukup! hutang tetap juga keliling pinggang...

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik 13% dah kecoh. Gaji aku naik 25% dapat bonus 2tahun. Perlu ke nk btau org? Basic aku 5k++ xtermasuk elaun2 yg bersepah dekat2k. Dasar org keje kerajaan... Mindset ntah hape2....