Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 26 Mac 2012

DEMO TELAH JADI DARAH DAGING KITA



NOTA:

syabas kepada PPPMM
kerana telah turun berdemo

kini demo telah jadi budaya kita
dulu madey eee kata demo bukan budaua kita
sekarang terbukti demo budaya kita

banyak kan lagi demo
luas kan lagi budaya ini
tak salah berdemo
tak kira apa isu
tak kirav apa ajenda
yang penting ajar dan didik
rakyat untuk pandai berdemo



NOTA:
lain kali
ramaikan laaa
jangan 1o orangb saje
kah kah kah




PPPMM TUNTUT TINDAKAN SEGERA KE ATAS ANWAR - meloya

JOHOR BAHRU 25 Mac - Kira-kira 400 ahli Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia (PPPMM) hari ini mengadakan demonstrasi menuntut tindakan segera diambil terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meminta sokongan Yahudi bagi menumbangkan kerajaan.

Presidennya, A. Rahman Mahadi berkata, mereka membantah Anwar yang dilihat sebagai proksi Israel kerana menyokong keselamatan negara haram itu.

"Pendedahan bekas Setiausaha Sulit Anwar, Rahimi Osman mengenai surat Anwar Ibrahim & Associates itu membuktikan beliau memohon campur tangan asing melalui organisasi Yahudi sekali gus memberi ancaman besar kepada negara kerana Zionis akan mengambil kesempatan meneruskan cita-cita peluasan seperti yang berlaku kepada negara-negara Arab.





NOTA:
PPPMM sila belajar
dan lihat demo ini
lihat berapa ramai
yang akan turun

5 ulasan:

pro rakyat berkata...

hoi blahlah tukar tiub semua komen yang tak ngam dengan kau langsung tak disiarkan tak payah mengakulah jadi pejuang demokrasilah, kebebasanlah, liberallah semua tu kencing kau pun sama macam Umno autokratik,tak demokratik dan tak boleh terima kritik, kalau berani siar komen ni

pro rakyat berkata...

hoi blahlah tukar tiub semua komen yang tak ngam dengan kau langsung tak disiarkan tak payah mengakulah jadi pejuang demokrasilah, kebebasanlah, liberallah semua tu kencing kau pun sama macam Umno autokratik,tak demokratik dan tak boleh terima kritik, kalau berani siar komen ni

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah

pakcik lan berkata...

Sapa ni? Ok Pa TT. Pakcik tulis apa pun keluar. X pernah pun kena block. Ada yg serasi Ada yg bertentangan, semua published. Tulis la apa pun, dok marah x tentu Hala buat apa? X kan nk meroyan mcm pm kot?

www.rasera786.blogspot.com berkata...

Sudah tiba masanya musim pejuang bangsa berlakon dengan membuat sibuk ke sana ke mari, mewar-warkan bantuan sekali-sekala disamping mencari nama dan glamour. Sudah sekian lama tidak lena tidur kerana memikirkan, terpilihkah aku?

Ini musim berjuang supaya orang menyangka mereka adalah pembela..

Walhal duit dan harta benda untuk MEMBELA diminta daripada kerajaannya.

Selepas berakhirnya musim-musim pilihanraya itu… tidak ada pula kemajuan yang dibuatnya
Sebuah kedai runcit pun tidak ada dibinanya.
Syarikat yang besar-besar di kawasan itu, bukan kepunyaannya, tetapi orang lain yang punya
Soal agama tidak usahlah dikira, lazim dicuaikannya
Halal haram tidak diambil peduli

Pemimpin-pemimpin politik atasan seolah-olah merestuinya
Bahkan gembira dengan kemenangan besar-besarannya

Begitulah pejuang-pejuang politik terutama golongan pemuda-pemudinya yang turut buat-buat sibuk, bahkan menyibuk

Rakyat marhaen yang kurang faham kerana buta fikiran dan jiwa
menganggap mereka ini pembela!

Sebenarnya mereka bukan pembela, mereka menipu bangsanya
Mereka berlindung di sebalik bantuan yang sekali-sekala
Bila hendak pilihan raya, merekalah yang paling sibuk mencalon dirinya,
Bila tercalon menganggap mereka sudah berjasa

Mereka yang gagal dicalonkan meminta projek pula dari yang berjaya
Semuanya dibuat untuk kepentingan peribadinya

Yang sebenarnya mereka hanyalah berlakon membela rakyat
Yang sebenarnya mereka bukan pembela rakyat

Perkara yang tersirat adalah mereka
pengkhianat rakyat
Lebih-lebih lagi merekalah perosak agamanya
Menggunakan nama agama untuk menjual agamanya

Tetapi rakyat kebanyakannya yang sudah rosak fikiran dan jiwanya, masing-masing tidak sedar tipu daya mereka