Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 14 Mac 2012

DENGAN SARKOT BAYI TIDAK AKAN DIBUANG




MAIN BISKUT KAWIN KAWIN



PENCERAHAN PEMBACA

Saya amat setuju sekali dengan pendapat geng-geng ustaz/haji/imam/kadi hanya menyusahkan orang yang nak kahwin. Nak kahwin atau berancok, kahwin atau berancok sahajalah. Buat apa kita mesti mohon ustaz/haji/imam/kadi merestui perkahwinan kita? Yang paling penting ialah perempuan yang kita nak berancok itu bersetuju. Yang kedua ibu bapa perempuan setuju. Jadi berancok sahajalah bila kedua-dua belah pihak sudah bersetuju.

Buat apa kita nak minta ustaz/haji/imam/kadi merestui perkahwinan kita? Ustaz/haji/imam/kadi ni serba serbi nak mengawal kehidupan kita. Mereka nak kontrol kita semua. Kita mestilah sedar bahawa geng-geng ustaz/haji/imam/kadi adalah ajen Rajah Gopal. Taat kepada ustaz/haji/imam/kadi bermakna taat kepada Rajah Gopal yang menjadi ketua agama. Ketua agama yang sebenar ialah ALLAH SWT bukannya ustaz/haji/imam/kadi/Rajah Gopal.
By Tangkap Shahrizat on BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN on 3/13/12



alaaaa... kenduri kendara lagi la membazir... belanja hangus.. beribu dan berpuluh ribu... membebankan.. kalau belanja hangus 70 or 80 ringgit, kenduri makan kueh atau laksa atau mee rubus x sah ka?... (Mas kawin aku x mention.. itu hak wanita & wali.. bayar la.. kalau tak pun bleh hutang.. bayar pelan2).. Juru nikah rm5 cukupla (elaun dah ada syeikh), kalau bapa dia nak akad.. bagi la.. yg kau dok kalut nak buat kerja bapa dia buat apa?..... saksi.. yg dok ramai2 tengok akad .. saksi la tu.. yg kena bayar kat dua org saksi yg dilantik tu buat apa?... Belanja hangus... RM2,000/- kebawah saja kalau nak kawin..

Mati pulak... mcm2 upah kena bayar.. (korek liang aku setuju la bayar.. bayarla).. tp mandi mayat kena bayar.. sembahyang.. kena bayar.. baca talkin.. kena bayar... siap dgn pakej lagi.. kenduri tahlil lagi... Heran juga.. depa2 ni, dalam borang BR1M, sumber pendapatan mereka ialah buat kerja2 di atas ka? x ada org mati.. x ada income la?.... harta org mati pun sanggup ambil? Semua ni bukan tuntutan agama.. puak yg berniaga ni... bukan mat rempit, bukan pelaku dosa... tapi ostaz2 yg mempunyai otak berniaga atas nama agama, mereka jual title/ilmu untuk dpt duit..

Mereka menghukum harus sesuatu hukum, asalkan dpt keuntungan.. bukan kerana nas/dalil... Pejabat agama.. lagi kacau... hampa buat la.. apa pun, asalkan jangan kacau aku dah... hujung bulan jolok card.. dpt duit... sampai pencen.. syukur... rezeki... PIRAAAAH.... Bila ada ostaz lain kata x payah la dok buat kerja mcm tu... digelarkan mereka dengan WAHABI la.. dan bermcm2 gelaran.. PIRAAAAH...
By northerner on BERSARKOT UNTUK KESELAMATAN KITA BERSAMA on 3/13/12



13 ulasan:

rakyatbiasa76 berkata...

salam bro...Apa yg bising2..kalu setakat nak memantat apa pulak susah...apsL pulak nak kena mintak jumpa kadi ke imam ke..dalam semak pun bleh..kalu nk nikah cara agama,ikut lah tuntutan agama..undang2 malaysia susah kawin la kat siam atau mana2...asal kan sah..kalu taknak buat kenduri BESAR2 nanti zuriat korang nak menikah buat lah makan laksa ke capati ker...apa masalah...?kalau taknak bayar korek kubur ker mandi mayat ke nanti keluarga korang mati buat lah semua PROSES TU sendiri2...ok?BISING2 BUAT MALU...TIEWNASING LU KONGKEK MANYAK MISENG,,

MARHAENIS berkata...

apa yg mangkok 2 ekor ni bising2 ler...buat malu kompeni jer...kalu dah tau allah tu ketua,nak nikah buat jer la ap yg wajib dalam tuntutan agama...tak perlu pun pg pejabat agama...tu undang2 msia jer..lagi sekor, pasal apa pulak nak bising depa caj korek kubur mandi mayat ka apa ka...apa ko tak pandai buat tu semua sendiri ker? masa idup taknak belajar! bila ada keluartga mampos semua nak mintak org proses pengkebumian! bila org caj lu bising! marah org atas kebodohan sendiri...ayooo..lg satu takder mana pihak pon yg paksa buat kenduri besar2...tu korang puny makbapak bincang masa nak nikah!..nanti zuriat korang nikah wat la makan lakse ke pop corn ke..takda saper marah pon...

Tanpa Nama berkata...

2 ekor mamat tu memang bodoh aku rasa masa belajar agama masa sekolah tu dia dok main kote wei kalau nak ikut kepala otak ko yg bongok tu buat jer gi jer kat tempat ayah pin nak boleh buat suka hati kote ko

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi ustaz/haji/imam/kadi boleh buat selain jual agama?

I mean nak buat kerja kebajikan percuma pun mesti diorang taknak buat punye.

Tanpa Nama berkata...

In ambo nak cerita kisahbenar tahun lepas kawe gi kursus integriti penceramah adalah ketua agama bagitahu semasa di mesir beliau bagi duit kpd imegresin mesir supaya lanar perjalanannya di air port.Lalu kawan kawe tanya tidak kah itu rasuah.Dalam ceramah beliau kata dosa besar bagi pemberi dan penerima rasuah. Tapi jawab dia dia tak beri rasuah tapi bagi tip.betulkah bila kena batang hidung puak2 ni spin tapi bagi rakyat biasa dosalah dan macam2 lagi. Allah macam tu ker wahai pembaca sila beri komen.

underBear berkata...

nk jd cam tt gk.perangat no 1.hahahahah....btoi.cakap pumpang2.nnt kita tnggu walumatulurus depa,aku tak kisah mkn laksa.
cakap pumpang2.mana gmbaq2 or laporan2 yg kata pi wat pehimpunan kat pelabuhan aritu??satu pon tarak...hihi.
-betoi gk la...hal tok kadi,saksi makan duit tu...hal hal kenduri belanja hangus tu...kalau kita dah sama2 paham,tekad la dalam hati,nnt bila time anak pompuan aku nnt aku berjanji takkan bebankan pihak lelaki...
-tapi camna plak kalo anak kita yg bawak kuar belanja semua??kita nasihat jgn membazir,diorang tetap degil.kita bagi ceramah haluan kiri atau copy komen pencerahan tu wat text ceramah kat anak kita.tetap degil.weyy....orang nk kawen ni...ketaq nak romen ni...jgn la kacau dengan rukun2 haluan kiri ni...kami wat apa yg rakyat lain wat.biasa sj..
-takat ni,aku ada 1 anak laki dan coming soon ni pon dikabarkan lelaki.mampoih dah aku...hahhahah...tapi aku bertekad,jika dikurniakan anak perempuan.aku berjanji aku takkan bagi menantu aku romen anak aku sambil memikirkan bil2 hutang or pening pasal belanja hangus or sambil memaki hamun tok kadi n saksi yang pow duit dia td tu.amin....

kampong lad berkata...

pengurusan jenazah adalah fardhu kifayah. keadaan sekarang tak sama lagu dulu2 dimana kebanyakan melayu/islam kerja kampong. bila ada kematian, kerja2 korek liang, mandi, kafan, solat & tanam tak ada masalah. sekarang ni banyak pengendali2 bekerja makan gaji utk hidup. jadi, kenalah ambik cuti utk ini & tak salah bila diberikan 'gantirugi'. mahal atau murah isu lain. sekiranya kerja ini dianggap satu perniagaan yg lumayan, pakat2 pi belajaq la. apa susah. difahamkan kegiatan talqin & tahlil adalah amalan syiah, tapi syiah dulu dgn syiah sekarang berbeza. anyway, sarkot = sarbat = sarbut.

Gerakan Mansuhkan Free Loaders berkata...

Bagi rakyat biasa yang miskin dan tak kacak, nak kahwin memang amat susah sekali. Jadi saya harap tok kadi, mufti, ulama dan Jabatan Agama tidak menyusahkan rakyat.

Tetapi bagi orang kaya macam Rajah Gopal atau Menteri Besar Melaka, nak kahwin memang senang sekali. Rajah Gopal hanya perlu mencari perempuan cantik yang dia suka dan terus rogol dan perkosa sebab tiada sesiapa yang berani menangkap atau mengkritik Rajah Gopal kerana Rajah Gopal itu maksum.

Tengok apa yang terjadi kepada seorang gadis cun Indonesia bawah umur yang berusia 15 tahun ketika
dirogol dan diperkosa oleh anak Rajah Gopal. Tengok video ini di YouTube http://youtu.be/yq1MOENHcNU

Hakikatnya di Malaysia, memang mudah sekali bagi Rajah Gopal untul berkahwin. Mereka hanya perlu merogol dan memperkosa si gadis yang mereka gemari. Lepas itu Tok Kadi akan menikahkan mereka.

Bagi orang miskin dan Gagalist macam kita, lain punya cerita. Kalau kita berkahwin di Thailand kerana harganya lebih murah, Jabatan Agama akan kata perkahwinan kita tidak sah. Jadi memang betul, mereka ini nak mengawal setiap gerak geri kita.

SarkotBaru berkata...

"Buat apa kita nak minta ustaz/haji/imam/kadi merestui perkahwinan kita???" Wooi.. pencerahan kebende ni TT? Komen budak tak cukup akal gatal punai ni kau letak jadikkan post pencerahan? rukun nikah pun tak pass ada hati nak jadik nabi.. Tak boleh blaaaaaaaahhh!!

Tanpa Nama berkata...

Komen bodoh so-ekor Beruk..

Buat apa kita nak minta ustaz/haji/imam/kadi merestui perkahwinan kita? Ustaz/haji/imam/kadi ni serba serbi nak mengawal kehidupan kita. Mereka nak kontrol kita semua. Kita mestilah sedar bahawa geng-geng ustaz/haji/imam/kadi adalah ajen Rajah Gopal. Taat kepada ustaz/haji/imam/kadi bermakna taat kepada Rajah Gopal yang menjadi ketua agama. Ketua agama yang sebenar ialah ALLAH SWT bukannya ustaz/haji/imam/kadi/Rajah Gopal.
By Tangkap Shahrizat on BERSARKOT LAH KAMU UNTUK KESELAMATAN on 3/13/12

Woitt...kalau dh bodoh tu,janganlah bagitau org...kalau ko nk berancuk pun,ikut suka hati kau lah...berancuklah dengan cara yg halal..(kawen)
Pandai pulak ko claim Allah tu Maha Ber4kuasa...kalau ko percaya pd Allah,ikut la apa yg Allah suruh..bukan ikut Rajagopal2, pak2 Imam,ustaz2 & bagai...woitt...ko mati nnt x yah panggil ustaz la utk kebumikan jenazah ko...bg je anjing makan tau!!! Bangang!!!!

kapitalista berkata...

salam hoi bengong kalau lu taknak ikut agama islam jangan ikut, tak payahlah bising-bising mengutuk agama islam, lu nak berancuk buatlah cara binatang lepas buat terus blah, kalau lu mampus nanti tak payah mandi,kafan,solat,talkin dan tanam lu punya bangkai nanti campak je dalam semak atau dalam sungai, ok wasallam

Tanpa Nama berkata...

Dari fb TGNA:
Hantaran Anak Saya RM1000 Sahaja..

Mengenai perkahwinan, beliau menasihatkan pihak keluarga wanita mengenakan hantaran atau mas kahwin yang rendah serta berpatutan kepada pihak lelaki dan bukan membebankan mereka.
“Saya kahwin dulu hantaran RM100 sahaja untuk isteri saya. Malahan siapa nak kahwin anak saya, saya minta RM1,000 saja,” katanya.
Beliau berkata perkahwinan penting bagi mengelakkan gejala sosial buang anak dan zina dalam masyarakat.

Majlis Pertunangan anak PM - RM400,000++!!!

Tanpa Nama berkata...

Kawan sy ahad lepas 11hb mac 2012, nikah kat tanjung karang selangor. Lepas je akad nikah, dia pun hulur rm140.00 pd tok kadi. Pastu lepas 2 minit, tok kadi dgn selambanya cakap, "...eheemm rm20.00 hengget lg kurang duit upah" tergamam kawan aku & keluarga.....!

Apa komenn hang tt?