Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 7 Mac 2012

BEZA HAKIM NEGARA KAPIR MAKAN BABI - DENGAN HAKIM NEGARA MELAYU ISLAM




NOTA:


persoalan untuk rakyat malaysia:

apa peranan najib razak
dalam kes pembunuhan ini?




NAIK STIM TERUS BUNUH ALTANTUYA?



PENGHAKIMAN ALTANTUYA : MOTIF PEMBUNUHAN TAK PENTING - mkini

Hakim dalam kes pembunuhan kejam Altantuya Shaariibuu tidak menyentuh secara langsung mengenai motif dua anggota polis yang dituduh membunuh wanita Mongolia itu dalam penghakiman penuh beliau selepas memberikan keputusan perbicaraan berkenaan dua tahun lalu.

"Walau apapun motif itu, ia adalah perkara undang-undang di mana motif walaupun releven, adalah tidak penting untuk pembunuhan itu dijalankan," kata Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam Datuk Mohd Zaki Md Yasin dalam penghakiman bertulisnya yang setebal 70 mukasurat itu.

Beliau bagaimanapun menyatakan seorang dari tiga tertuduh itu, iaitu penganalisis politk Abdul Razak Baginda mungkin mempunyai motif untuk membunuh Altantuya kerana wanita tersebut pernah mengugut beliau tetapi ini tidak boleh jadi asas kepada mahkamah memanggil tertuduh berkenaan untuk membela diri.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.. CONTOH TERBAIK HAKIM MELAYU ISLAM... kah kah kah..

kah kah kah...DALAM NEGARA KAPIR LAKNAT....kah kah kah..

kah kah kah..YANG HAKIMNYA MAKAN BABI DAN MINUM ARAK... kah kah kah..

kah kah kah..BANYAK ...HAKIM KAPIR MAIN BONTOT.... kah kah kah..

kah kah kah...BANYAK HAKIM KAPIR TAK PERCAYA KEPADA AGAMA... kah kah kah

kah kah kah..DALAM NEGARA KAPIR SEMUA KES BUNUH DI MULAKAN DENGAN MOTIF ATAU TUJUAN MEMBUNUH...kah kah ka..

kah kah kah....TETAPI DALAM NEGARA MELAYU ISLAM.... YANG HAKIM NYA TUNGGANG TUNGGIT.... kah kah kah..

kah kah kah... YANG HAKIMNYA ..HANTUK KEPALA NAK HITAM KAN DAHI.....kah kah kah

kah kah kah...YANG HAKIM MENGAKUI ISLAM...MULUT BERBUIH BUIH BERZAKAR DAN BERZIKIR...kah kah kah..

kah kah kah...MEMBUNUH TAK ADA MOTIF.... kah kah kah

woit... TETIBA SIRUL DAN AZILAH NAIK STIM TERUS BUNUH ALTANTUYA.... kah kah kah

kah kah kah...BUNUH TANPA SEBAB APA APA?.... kah kah kah..

kah kah kah..SAJE NAK BUNUH BUNUH...kah kah kah..

kah kah kah...APA PUNYA TUUUUR...kah kah kah



29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dulu dia takut mahathir,sekarang dia takut najib kot,biasa le

Tanpa Nama berkata...

sebab mereka memang telah diprogram seumama itu :D

dan Hakim juga telah diprogram supaya tidak berfikir panjang :D

Tanpa Nama berkata...

TT mana ko tahu hakim tu tunggang tunggit serta berbuih berzikir? Jangan hakim tu cam ko kaki tuuuut...dan minum arak cam ko jugak!

Adli Safwan berkata...

http://www.iaea.org/newscenter/news/2010/electboardchair.html

Adam Vai berkata...

Kahkah. Budak junior undang undang pun tahu dalam kes sebegini, antara perkara paling utama ialah establish motif.

BOYCOTT MYDIN berkata...

Nampaknya Pak Arab tiruan dan Mak Arab tiruan marahkan Tukar Tiub sebab menulis hakikat yang benar bahawasanya ramai hakim yang makan babi jauh lebih adil daripada hakim Melayu Islam yang selalu pergi ke Mekah dan berzikir.

Saya percaya kepada Tukar Tiub sebab macam Hishamuddin Rais, saya juga pernah menetap lama di negara kafir yang makan babi dan minum arak. Jadi saya boleh banding diantara negara yang kononnya Islam dengan negara kafir makan babi.

Jadi saya harap pembaca Tukar Tiub tidak marahkan Hishamuddin Rais kerana menyatakan kebenaran yang boleh menyakitkan hati orang-orang yang tidak boleh menerima kenyataan dan kebenaran kerana berfikiran terlalu sempit kerana selalu duduk dibawah tempurung macam Ibrahim Ali.

KAH KAH KAH KAH

kampong lad berkata...

hukum hudud, pencuri kena potong tangan. hakim tak minat pasai apa dia mencuri. hukum salah atau hakim yg zalim?

Risau Dan Inginkan Perubahan berkata...

aku xkisah hakim tu tunggang tunggit ka....berbuih berzakar berzikir ke....hantuk kapala sampai hitam ka....kaki tuut dan kuat mabuk mcm tt ka...pada aku yg penting hasil penghakiman dan keputusan penghakiman yg diambil berdasarkan apa prinsip perundangan yg dipegang....

wahai rakyat Malaysia yg berbilang kaum yg semakin matang dan pandai menilai....diharap korang amikla serius penghakiman putar2 belit sorok cover line dan xselesai habis....bayangkan altantunya tu anak ko, bini ko atau saudara ko dibom dgn c4???...apa pulak persepsi korang??? bayangkan lagi teoh beng hock tu pulak anak/bini/laki/sedara ko??...sarbani kastam tu atuk ko???adik amirul mati kene tembak head shot tu anak ko??

serius beb...pasal institusi penghakiman xadil & penuh motif rasuah ni, polis tentera rasuah merata belasah rakyat suka hati dia....SPRM xadil hanya siasat musuh politik UMNO BN jer...SPR cover line dolak dalih permintaan rakyat supaya PRU adil dan saksama....kerajaan dolak dalik mainkan isu permit suratkhabar kalau wartawan laporkan berita benar lebih2 lagi merosakkan imej BN UMNO...LYNAS bakal beroperasi membunuh rakyat Pahang...harga barang keperluan/petrol/rumah/kenderaan mahal inflasi 3.5%....GST+subsidi bakal ditarik sikit2 tp cukai LHDN makin naik tukar jadual...rakyat dipaksa bayar 10% gaji mereka utk my1CARE.....hutang negara 60billion (separuh KDNK) makin bertambah dek keborosan ketirisan kerajaan BN UMNO....rosmah NFC lak relax jer belanja kow2 duit kerajaan sementara kita tertekan dgn hidup struggle nak survive....

cukupla....nak tunggu apa lagi...masihkah anda nak undi BN UMNO tu???raja2 pun xbole buat apa, rakyat dok doa raja sejahtera selamat kaya tiap2 solat jumaat tp raja2 buat ape utk rakyat???....sekarang masanya kita kene guling dan tukar kerajaan bagi membolehkan kita dapat perubahan dan selamatkan Malaysia dari muflis....hopefully kita sekeluarga selamat dari ketidakadilan penghakiman dan keganasan polis FRU tentera+jenayah+masalah sosial skrg

Tanpa Nama berkata...

Kpd Kampung Lad

Awak ni ada belajar ttg hukum hudud ke? Berani sgt nak pertikai hukum Allah? Mana awak tahu hukum hudud tak ambil kira kenapa pencuri mencuri? Fakta mana awak dapat hakim tak minat nak tahu pasal apa dia mencuri? Awak nak cakap Allah tu zalim ke kalau ada org respon hukum tu yang zalim? awak kalau jahil, pergi belajar la weyy...Dunia dah nak kiamat...Manusia yg jahil berani mempertikaikan hukum yang Tuhannya sendiri tetapkan... Na'uuzubillah..

Tukar Tayar berkata...

Orang PAS selalu bercakap pasal perlaksanaan hukum Hudud.

Tetapi jika kita nilai mutu hakim Melayu Islam & para ulama yang tidak berkualiti di Malaysia sekarang, bolehkah kita percaya kepada hakim Melayu Islam dan ulama Melayu Islam macam Hassan Ali dan Zul Nordin jika hukum hudud dilaksanakan?

Belum ada hukum hudud, sudah ramai yang dianiayai oleh hakim Melayu Islam yang tidak makan babi dan selalu pergi ke Mekah dan berzikir.

Jika hukum hudud dilaksanakan, apa akan terjadi bila pemimpin-pemimpin PAS pada masa akan datang menjadi korup macam pemimpin UMNO sekarang?

Apa akan terjadi kepada pemimpin yang dianiayai macam Anwar Ibrahim pada masa hadapan bila hudud dilaksanakan?

Kemungkinan besar, orang yang dianiayai macam Anwar Ibrahim akan dipotong tangan dan dipancong mati. Jika dipenjara macam Anwar Ibrahim, tangan masih ada. Tetapi jika hudud dilaksanakan & pemimpin pada masa depan dianiayai macam Anwar Ibrahim, tangan yang dipotong sudah tiada.

Jadi yang ghairah nak hukum hudud di Malaysia, saya harap anda fikir betul betul dan masak masak. Apa akan terjadi jika anda dituduh mencuri tetapi anda tidak mencuri? Apa akan terjadi jika hakim menjatuhkan hukuman potong tangan keatas anda?

Cakap nak hukum hudud memanglah senang. Tetapi bila kena tangkap, apakah anda masih mahu hudud?

Rakyat Marah nak undi Pakatan Rakyat berkata...

mmg lancau dan kene humban BN & UMNO ni...sila baca ni...dr mkini kenyataan sirul azhar yg dia kene kambing hitam....tt siarkan gambar ASP Zulkarnain barua ni...

"Pada suatu ketika, ASP Zulkarnain Samsudin memasuki bilik tidur utama rumah saya dan diikuti anggota polis lain. Kemudian beliau memanggil jurugambar dan mengarahkan saya memegang jaket itu sambil merakamkan gambar. Saya kemudian nampak ASP Zulkarnain mengambil sesuatu keluar dari jaket. Jaket itu dibentangkan di atas katil dan ASP Zulkarnain mengarahkan saya menuding ke arah barang-barang kemas itu, ASP Zulkarnain berkata ‘kamu tuding barangan tersebut.

“Saya kata ‘Apa ni, Tuan’. Saya tidak mahu ikut arahanya, tetapi ASP Zulkarnain minta saya lakukan juga sambil berkata ‘kamu tunjuklah sahaja Sirul’. Barulah ketika itu, saya lakukannya dan gambar saya diambil," kata tertuduh kedua dalam kenyataan tidak bersumpah beliau.

"Saya merayu kepada mahkamah ini mengambil kira bahawa sepanjang perbicaraan ini, saya telah mengikuti prosiding ini dan menyaksikan bagaimana beberapa saksi penting pendakwaan terutamanya saksi-saksi dari D9 IPK (KL) yang mereka-reka cerita, tidak bercakap benar dan sentiasa merubah-ubah cerita mereka ketika disoal balas.

“Saya melihat keadaan ini dengan keprihatinan kerana bagi saya tindakan mereka ini semata-mata bertujuan untuk mendapatkan sabitan terhadap saya sebagai ‘kambing hitam’ yang harus dikorbankan untuk melindungi rancangan dan niat jahat merea yang tidak berada di Mahkakah ini untuk menghadapi natijah daripada perlakuan dan perancangan mereka.

"Saya tidak mempunyai sebarang sebab untuk mencederakan apatah lagi mengambil nyawa mangsa dengan begitu kejam," kata beliau sambil menangis di kandang tertuduh.

Terpaksa hidup sekular anjuran UMNO BN 54tahun berkata...

kepada Tanpa Nama 7 Mac 2012 5:00 PTG

sudahla tuan....ngaku jer la kita ni hidup dlm keadaan sekular....kalau kawin khatan kebumi mayat majlis kenduri pakai Islam tapi kalau nak menghakimi kes altantunya pakai sistem sekular barat...selagi dok sokong dan undi selain BN UMNO selagi tu la kita mendokong sekular...xpecaya bnykkan pk dan pembacaan...

ko cakap mcm ko tu alim tahu semua hukum islam ...ckp bnyk2 pun xguna selagi UMNO BN berkuasa ngok....kecoh2 pun dlm blog jer xkemana...

Tanpa Nama berkata...

Nampak kaun sakai ang pernah duduk di luar negara konon pandai beza yang kapir dengan Islam tapi tak tahu yang munafik? Bilamasa pula org nak jadi Pak Arab atau Mak Arab sungguh dangkal fikiran manusia yang kononnya duduk oberc tapi jahil murakkab macam cai duduk dalam tongtaik aje bunyinya...btw sakai ni suku apa? Semelai, semang, jah ut, sen oi? keh keh keh

Non-Governmental Individual berkata...

dia bunuh sebab masa tu dia takde kerja... boring...haha.

Tanpa Nama berkata...

hakim yang berzakar dan berzikir..
power ayat nih
boleh ambik jadi peribahasa melayu

Tanpa Nama berkata...

''dunia nak terbalik''-kata XPDC...

Tanpa Nama berkata...

hek ele... itu kampung lad bukan pertikai hukum hudud... ko bangang ape tak paham soalan dia...

walaupun gua tak minat hukum2 hudud ni, tapi gua pahamlah maksud pertanyaan dia...

MAKSUD DIA, DIA TANYA HUKUM YANG ZALIM ATAU HAKIM YANG ZALIM?

dah tentu2 lah HAKIM YANG ZALIM...

yang ko bangang sangat ni kenapa?

Malas belajar SPM la tu... gang2 ustaz... belajar dulu matematik perbandingan dan jangan lupa, masih belum terlambat AMBIK BALIK BM PAPER JULAI!

bodo tak faham orang lain tulis apa... tu la... malas lagi membaca...

ANAK JAWA berkata...

BRO TT,SIRUL AND ZILAH MAIN PONDOK-PONDOK NGAN ALTANTUT PAS TU DAH STIM DIA TAK PERASAN

kampong lad berkata...

kpd Tanpa Nama ..7 Mac 2012 7:31 PTG

tq...u understood my question. bijak! bijak!

kpd tanpa nama..7 Mac 2012 5:00 PTG

aku tulis dlm bahasa melayu, kalau hang tak paham, baca & baca lagi, masih tak paham juga salahkan pak hang kongkek mak hang. jgn dok tembak membabi buta. oleh kerana hang ni mangkok ayon, bodoh piang, biarlah aku terangkan maksud tulisan aku. ''sekiranya hakim tu mengendalikan kes curi berdasarkan undang2 syariah (hukum hudud), pasti dia hukum tangan pencuri tu dipotong, tanpa ingin tahu punca dan sebab perbuatan mencuri itu dilakukan''. adakan aku pertikaikan hukum hudud? Na'uuzubillah..

Tanpa Nama berkata...

paling gua angin, pembunuh sebenar si altantuya ni : Abdul Razak Baginda boleh buat muka tebal dia merayau2 balik ke Malaysia macam takde apa2..memang pundek laa

Tanpa Nama berkata...

Gila Harta
Gila Kuasa
Semua gIla
Negara Pasir Berdengung!!!

Tanpa Nama berkata...

ko orang tau tak, pernah si bini baginda tu melatah menengking diva-diva-ing kat mahkamah - catatan tak keluar dalam media gerombolan. Yang dia berteriak tu kepada para wartawan. Dia shout "why u harrasing my husband, bukan dia bersalah, bukan dia yang ambition nak jadi PM" apa punya turrr, kah, kah, kah, kah

Tanpa Nama berkata...

Abdul Razak baginda berkata-kata di dalam hatinya"Padan muke pd Sirul dan Azhar..ambik kau kena hukum...sape suruh ikut arahan aku...wakakakakakakakkakkakakakka dasar bajingan..memang senang disuruh...klau suruh mkn taik pun dimknnya"wakakakakkkakakkakakakaka

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa pelik bila membaca ayat yang ditulis oleh hakim berkaitan dengan kes pembunuhan Altantuya "Walau apapun motif itu, ia adalah perkara undang-undang di mana motif walaupun releven, adalah tidak penting untuk pembunuhan itu dijalankan,"

Agaknya maksud ayat itu membawa erti kalau aku membunuh isteri Mohd Zaki Md Yasin maka motif pembunuhan tidak penting, yang dinilai perbuatan membunuh saja. Yang dihukum hanya orang yang diupah tapi yang mengupah bebas...?

Dengan tercatitnya penghakiman seperti ini akan memberi ruang orang tertentu khasnya ahli politik melakukan pembunuhan terhadap musuh politiknya melalui pembunuh upahan seperti Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar lakukan. Orang yang kena tangkap dan dihukum hanya pembunuh upahan saja sedangkan orang yang mengupah membunuh lepas bebas....

Dalam keadaan BN tiada majoriti 2/3 diparlimen, hakim dimahkamah dengan mudah diubah jadi keldai mencipta undang-undang baru yang membolehkan seseorang yang bertaraf elit mengarah orang membunuh orang yang dibenci kerana hakim tidak akan menyentuh secara langsung mengenai motif pembunuhan. Dan pembunuh pula diberi kebenaran memakai topeng zorro agar tidak dikenali dan mudah keluar bebas melalui pintu belakang penjara.

Lihat kembali kes kematian Teoh Beng Hock, apa yang diputarbelitkan dengan ayat seperti "punca kematian Teoh bukan kerana bunuh diri atau dibunuh. Menurut Azmil Muntapha Abas, masih ada isu-isu yang belum diselesaikan pada kes bunuh diri dan menegaskan bahawa untuk menentukannya secara telahan adalah tidak boleh diterima.Berikutan itu, Azmil memutuskan kematian Teoh bukan kerana bunuh diri...."


Masihkan kita mahu membenarkan BN memerintah Malaysia selepas pilihanraya ke 13 nanti ? Gunakan kuasa kita pada sekeping kertas undi dan bersatu tumbangkan kerajaan BN.




Bagaimana keadaannya bila BN memperolehi kuasa penuh... ?

Tanpa Nama berkata...

Ape lah nak diherankan jenis Melayu ni: dia ambik agama ikut suka dia, dia X makan babi sbb emak bapak dia X makan tapi X bermakna dia X makan rasuah...mrk bertuhankan WANG, PANGKAT & KUASA, takut menyangkal ketua nya yang zalim lagi rasuah, akibat nya sistem kehakiman kita tak telus, menyebelahi kezaliman para pemimpin UMNO yang maha keparat!! So, yang wajib kena dilawan dengan ape cara sekalipun para pemimpin barua ni bagi menegakkan kebenaran & mengembalikan maruah martabat kehakiman negara ini.

Tanpa Nama berkata...

Mesti ada seseorang yg nak dipersalahkan beb. Tapi hakim malaysia ni memang pelik bin ajaib skit. Keputusan boleh backtrack kalau bawak ke court lebih tinggi. Elok bawak ker tennis court jer tak pun food cort haha ha.

Selamatkn Sirul Azilah Crown Witnesses berkata...

Selamatkan Sirul dan Azilah. Lindungi nyawa mereka. Crown Witnesses. Kempen dengan orang kampung dia dan sedara mara. sama macam Sarbini juga.

Selamatkn Sirul Azilah Crown Witnesses berkata...

itu pun pak haji mak haji nak undi BN lagi. tak takut neraka betul org melayu. ni ajaran ahlussunnah walrasuah gamaknya.

Ridzuan Jalil berkata...

Taubatlah banyak-banyak Tuan Hakim!Rakyat biasa pun boleh fikir rasional!