Rabu, 21 Mac 2012

KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHAN RAYA





BERSIH SABTU 28 APRIL - BERSEDIA!





KE JALAN RAYA SEKALI LAGI

Menurut Najib, beliau yakin dengan keupayaan BN untuk merampas negeri-negeri yang ketika ini dikuasai pembangkang pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 yang akan diadakan pada bila-bila masa sahaja lagi(Malaysiakini)

Kawasan mengundi bagi Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim nampaknya telah ditukar tanpa pengetahuannya, seperti yang terbukti menerusi carian di lamanweb Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) – (Malaysiakini).

Bila pilihan raya akan diadakan? Tidak berhenti-henti pertanyaan ini akan kita hadapi. Sebenarnya jawapan untuk soalan ini cukup senang. Pilihan raya ke 13 hanya akan dijalankan apabila semua persediaan untuk memenangkan United Malays National Organisation telah dipasang.

Mungkin ada para pembaca yang akan menganggap jawapan saya ini sebagai lawak. Sebenarnya ini bukan lawak. Ini hakikat. Malah inilah pekara yang mahu saya lontar dan jeritkan kepada pemimpin Pakatan Rakyat. Saya ingin melontarkan pandangan tentang pilihan raya dan bagaimana gerombolan United Malays National Organisation merancang untuk memastikan kemenangan.

Biar saya bawa para pembaca ke alam pencerahan untuk memahami politik dan politik terkini tanah air kita. Sayugia saya ingatkan sekali lagi kepada semua pembaca bahawa penyokong, pengundi dan kaum kerabat Pakatan Rakyat bukan bangun melawan parti United Malays National Organisation dalam PRU13 ini.

Kaum kerabat Pakatan Rakyat bukan melawan parti Ketuanan Melayu ini. Jangan kita silap baca. Jangan silap hitung. Jangan silap analisa. Jika kita silap congak maka jawapanya pasti salah. Jawapan yang salah akan membawa kepada kegagalan.

Adalah saya maklumkan disini bahawa parti United Malays National Ogansiation itu telah lama wafat. Wafat ertinya mati. United Malays National Organisation ini telah lama mati. Yang tinggal hanya tunggul-tunggul. Kalau yang tinggal hanya tunggul maka siapa sebenarnya yang ditentang dan dilawan oleh kaum kerabat dan penyokong Pakatan Rakyat.

Biar saya terangkan disini bahawa yang sedang dilawan dan cuba dikalahkan oleh kaum kerabat Pakatan Rakyat ialah struktur dan sistem daulah yang telah diwujudkan oleh British. Sebelum berundur pada tahun 1957 dahulu British telah menyediakan struktur-struktur atau jentera-jentera daulah.



Struktur daulah ini pula disokong kuat oleh sistem ekonomi kapitalis. Pada awalnya struktur, sistem dan jentera daulah ini hanya untuk menjaga kepentingan ekonomi British tetapi satelah lebih dari 50 tahun ianya telah berubah bentuk. Pelbagai penyesesuaian dan penambahan telah dilakukan. Tetapi asas induknya masih sama dengan apa yang telah dilakar oleh penjajah British 50 tahun dahulu.

Biar saya jelaskan apa makna sistem dan struktur ini. Mengetahui apa itu sistem dan apa itu struktur bermakna kita memahami dan sedar apa yang kita lawan. Pemahaman ini amat penting kerana sebelum turun bertempur kita wajib mengetahui siapa musuh kita. Tanpa mengetahui musuh yang sebenarnya ada kemungkian kita akan tertikam sahabat dan kawan atau juga berkemungkinan tertikam kaki sendiri.

Dalam perkataan yang senang Pakatan Rakyat bukan melawan United Malays National Organisation sahaja tetapi melawan jentera dan lembaga-lembaga daulah seperti: Kumpulan Utusan, Media Prima, Polis Cawagan Khas, Ketua Polis Negara, Badan Kehakiman, Kemas, BTN, Jakim, Para Mufti, JKK, Pegawai Tinggi Kementerian, MCMC, AUKU, OSA, EO termasuk PLKN.

Yang tertulis di atas hanya sebahagian lembaga-lembaga yang diketahui umum. Sebenarnya ada beribu-ribu macam badan dan persatuan yang akan disokong dan dipilihara oleh polis dan badan kehakiman. Jentera daulah ini memastikan United Malays National Organistaion akan terus selamat. Tidak percaya?



Kalau tak percaya sila tanya kenapa penyerang dan pengganas di Ceramah Jalan Kebun tidak didakwa? Kenapa penyerang wartawan yang telah mendapat 8 jahitan luka di kepala ketika membuat laporan Anti Lyanas di Pulau Pinang tidak di dakwa? Atau kenapa Mamat yang memecahkan kereta Anwar Ibrahim tidak ditangkap. Atau kenapa Mamat yang hendak menumbok Nurul Izzah tidak di dakwa?

Para pembaca sekelian pun tahu bahawa nama-nama orang jahat ini diketahui umum. Gambar dan rupa orang jahat ini amat jelas tersebar luas dalam alam maya. Tetapi tidak ada tindakan. Justeru inilah bukti bahawa kaum kerabat Pakatan Rakyat bukan hanya melawan gerombolan United Malays National Organisation tetapi melawan jentera daulah yang menjadi benteng.

Lembaga dan jentera daulah adalh tembok pertahanan yang berkait rapat dan akan bekerjasama pula dengan lembaga Agama dan lembaga Raja–Raja Melayu. Ertinya kejahatan dan keganasan yang dilakukan oleh United Malays National Organisation boleh dihalalkan oleh lembaga Agama dan Raja-Raja Melayu.

Jika pembaca telah memahami setakat ini maka saya ingin membawa pembaca menyedari bahawa pelbagai rancangan sulit telah, sedang dan akan diatur untuk memastikan gerombolan United Malays National Organsiation akan menang di PRU13 nanti.

Mungkin ada yang terperanjat apabila membaca berita bagaimana nama MB Selangor – Khalid Ibrahim - telah beralih dari mengundi di Petaling Jaya ke Lembah Pantai. Saya tidak terperanjat. Apa yang amat memerajatkan saya ialah adanya pemimpin Pakatan Rakyat yang terperanjat dan tidak sedar tentang ajenda penipuan ini.


Mustahil untuk saya terperanjat kerana saya amat sedar bahawa Suruhajaya Pilihan Raya ( SPR) adalah sebahagian dari struktur dan jentera daulah. SPR ini sedang bekerja keras untuk memastikan gerombolan United Malays National Organisation menang dan terus berkuasa.

Isu nama beralih ini bukan satu yang pelik. Ianya menjadi berita kerana namanya Tan Seri yang juga seorang Menteri Besar. Berpuluh ribu - Dolah bin Sudin dan Jamilah binte Maarof - penyokong dan kaum kerabat Pakatan Rakyat yang tempat mengundi mereka telah diubah tanpa kebenartan dan pengetahuan mereka. Dolah dan Jamilah ini tidak menjadi berita kerana mereka bukan Tan Seri dan bukan MB.

Selain dari mengalihkan tempat mengundi tanpa pengetahuan Si Pengundi - SPR juga sedang menghilangkan nama-nama pengundi. Ini Juga adalah sebahagian dari taktik SPR untuk memastikan Pakatan Rakyat akan kalah.

Parti yang mahu menang dan berkuasa wajib ramai pengundi. Pengundi baru wajib didaftar. Tentang pekara ini warga Sabah memahami dengan jelas. United Malays National Organisation dapat terus berkuasa di Sabah mendaftarkan banyak pengundi baru i.e pendatang haram telah didaftar dengan banyak untuk mengundi Barisan Nasional.

Di Sabah isu pendatang haram ini sedang membakar semangat. Ini kerana tetiba warga asal Sabah kini menjadi telah menjadi minoriti di tanah air mereka sendiri.


Hari ini taktik memberi kad pengenalan kepada pendatang haram telah merebak ke Semenanjung. Justeru, umum mengetahui bagaimana usaha gigih tetapi sulit telah dijalankan untuk mendaftarkan pendatang asing. Warga asing telah diberi Kad Pengenalan. Warga asing ini akan dipastikan mengundi United Malays National Organisation dalam PRU13 nanti

Disini saya ingin memberi ingatan kepada pemimpin Pakatan Rakyat agar tidak ‘ besar kepala’ dan menipu diri sendiri. Disini saya berani meramalkan bahawa negeri Selangor akan dirampas kembali oleh United Malays National Organisation.

Saya berani mengeluarkan kenyatan ini kerana Daim Zainuddin seorang ‘taiko’ telah memberi amaran kepada Najib Razak. Jika Najib Razak gagal mengambil Selangor dan gagal mendapat kemenangan besar maka Najib akan di Dolah Badawikan. Ini bukan dari labon Lebai Desas bin Haji Desus. Ini wawancara Daim Zainuddin dalam akhbar China – Sin Chew Daily – dua minggu dahulu.

Semua yang saya tulis tentang lembaga daulah, tentang kerenah SPR, tentang pendatang asing sebagai pengundi bukan lagi rahsia. Ini telah terbukti. Ini telah diketahui oleh orang ramai.


Sayugia diingatkan kepada pemimpin dan aktivis Pakatan bahawa rakyat telah berpuluh kali membaca berita-berita penipuan SPR ini. Orang ramai telah membaca berita ini di Malaysia Kini, dalam Suara Keadilan, dalam Harakah dan dalam Roket. Orang ramai juga tahu tentang taktik dan cara yang telah, yang sedang dan yang akan dilakukan oleh SPR untuk memastikan United Malays National Organisation menang.

Lalu timbul persoalan yang hakiki: Apa langkah dan tindakan Pakatan Rakyat terhadap semua penipuan ini.

Pakatan Rakyat dan orang ramai tidak memiliki banyak pilihan. Malah kita tidak perlu membuang masa dengan menghantar memo, membuat sidang akhbar atau menimbulkan pekara ini d Parlimen. Semua ini sebenarnya telah dijalankan tetapi tidak berhasil.

Justeru satu lagi demonstrasi besar-besaran wajib diadakan. Rakyat wajib diajak kembali turun ke jalan raya sebelum pilihan raya. Dengan jelas wajib diterangkan bahawa tujuan kita ke jalan raya ini ialah untuk mewujudkan satu pilihan raya yang adil dan telus.

SPR yang wujud hari ini tidak lagi dipercayai. Lembaga ini wujud sebagai pekakas United Malays National Organisation. Percaya dengan SPR samalah seperti kita percaya yang Rahim Tambi Chik boleh menjadi guru tadika. Meminta SPR menjalankan PRU13 dengan adil samalah saperti meminta Raja Bersiong menjaga Bank Darah.

Masa mendengar, membaca berita dan berlabon tentang penipuan pilihan raya wajib ditamatkan sekarang. Masanya telah sampai untuk bergerak. Kita ke jalan raya dahulu sebelum kita ke pilihan raya. Hanya jalan raya yang akan menggagalkan tipu helah gerombolan United Malays National Organisation untuk terus berkuasa.(TT)



NOTA:
tulisan ini telah disiarkan
dalam akhbar
SUARA KEADILAN
yang terbaru - sesiapa ingin
melanggan akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
: 03-22-72-40-45








23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pancutan tokguru: teknik yg gunapakai bang non pancutkan budu \tokguru meme menjadi tok guru kelemasan dan keletihan kahkah kah tok guru kesedapan t\dengan teknik bang non kah kah bodoo bodoo

pakcik lan berkata...

Jom! Usah lengah lagi. Tiada bahasa yg mereka paham, kecuali demo

mek berkata...

jom kita ke jalanraya

confirm eh tt 28 April?
mek nak booking tiket kapalterbang ni.

Pro_Pembaharuan berkata...

baru bestttttttt!!!

ini tak, balik2 citer lebai-lebai dan nabi-nabi melayu yang muncul dalam TT...

bosan!

SEKARANG!

MARI KITA BUKTIKAN...

komunis/sosialis/agamawan/bangsawan/rakyat bangun lawan anjing british!

Tanpa Nama berkata...

turun turun!!!bikin jadi bro.naikkan semula semangat ke jalanraya.BERSIH 3.0!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sundusin Hj. Nganro dan salim bacho adalah contoh nama orang bugis indonesia yang mendapat projek ic pandy kutty.

Tanpa Nama berkata...

BERSIH SABTU 28 APRIL?? confirm ke?

leh apply cuti :)

balaci berkata...

InsyaAllah rakyat akan turun walau 32 batang jalan ditutup. Walau bapak polisi letak bongkah batu mcm tebing Gaza & jln ke Mahkota Cheras tahun 2006. HERE WE COME.
Peristiwa hari ini adalah sejarah utk hari esok..

Tanpa Nama berkata...

kami nak Bersih 3 natang!!!

najib hensem berkata...

TOLONG GERAK-KAN MASSA SEKARANG..TIADA MASA LAGI..PRU SANGAT-SANGAT SUDAH HAMPIR !!!

Tanpa Nama berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/192679

Tanpa Nama berkata...

Blog tkenal pro umngok MAMAGOMOK telah kehilangan kedua-dua biji teloqnya..ini menyebabkan beliau 'disable'kan komen dari anom..kah kah kah..penakut jgk dgn pro pr..pengecut!!

Tanpa Nama berkata...

Takbir!!!!! Aku pasti datang
Takbir!!!

mayapersada berkata...

kita jumpa disana.. bawa sekali darah mudamu.

Tanpa Nama berkata...

Demo! turun ke jalan raya? hahaha..., (dlm konteks negara Malaysia) serius, aku tak nampak kerja2 mcm tu akan membantu.

Mungkin satu hari, apabila rakyat sudah tidak ada apa untuk di makan atau terpaksa merompak atau mengutip sisa makanan, terpaksa hidup bawah jambatan, rumah dibuat dr kotak2 untuk melindungi anak2, sehelai kain pelikat terpaksa dikongsi 3-4 orang utk bersembahyang, terpaksa melihat anak mati depan mata kerana tiada wang untuk mendapatkan ubat di klinik.....waktu itu aku percaya perubahan akan berlaku melalui jalan raya.

Tapi setakat hari ini, di mana sebahagian besar kita yg turun berdemo mampu membeli blackberry, i phone, ipad, membawa camera canon dengan aplikasi untuk merakam video dlm format HD....menaiki viva, myvi, semua jenis model proton, toyota, honda, kia, cherry, merc, bmw, audi....dan mampu mkn rm7 ke atas di kedai2 mmak termasuk RM4 untuk berlabon saban mlm di kedai2 mamak, mampu mmebawa keluarga ke kfc, mcd,..mampu juga menonton wayang gambar setiap hujung minggu atau hujung bulan, mampu juga mebayar bil astro.....aku rasa lupakan saja. Sebab akhirnya kita sendiri yang akan keletihan.

Ketika berdemo tanyakan rakan di sebelah anda..kenapa marahkan kerajaan? ada yg menjawab kerana gula, beras,tepung, ikan, ayam, susu telah naik 10 sen hingga 30 sen....tp mereka2 ini adalah pengguna handphone yg tegar dengan purata topup rm30 - rm50 semiinggu.

Ada pula yg akan menjawab, mereka berdemo kerana yuran persekolah anak2 tinggi, minyak naik harga, bil api dan air naik 10-20 peratus, tapi kita juga akan dapati mereka2 ini adalah orang yang membayar rm20-rm30 sehari mengisi minyak kereta semata-mata membolehkan mereka memandu dengan kereta untuk ke pejabat walaupun terpaksa bersesak-sesak 1-2 jam setiap ptg dan pagi.

itu hanya sebahagian bro! mcm2 lagi, yg pada aku mereka2 ini bukan lah produk yang baik utk di bawa kejalan raya...akhirnya kita sendiri yang akan keletihan.

Itu belum di nilai kualiti para pemimpin lagi...bagaimana kehidupan mereka, ada yg tidur di atas katil bernilai puluhan ribu ringgi, duduk di atas sofa belasan ribu ringgit dengan jenama dari luar negara. Lihat pula kenderaannya, banglo, istana taua rumah agamnya...jutaan ringgit nilainya, cara hidup keluarga mereka, mcm mana mereka smbut hari jadi dan lain2....aku percaya akhirnya kita yang akan keletihan.

Pada aku, dalam keadaan seperti itu ada satu jalan terbaik..

UG bro! pimpinan pakatan perlu gunakan strategi UG untuk menyelamatkan malaysia ni. Ini lebih sesuai untuk mereka!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kita sedar kita nak ubah, tapi kita tak dpt ubah sebab sistem pemilihan macam lembu...akhirnya kita nak tak nak terpaksa terima malaon haprak jadi pemimpin kita...walaupun hakikatnya dia tak layak samasekali berada di atas kerusi tu...semua itu berlaku apabila sistem pemilihan yg tidak adil...hanya yg bengong dan tak membaca jea setuju apabila sistem yg jelas tidak adil digunakan...

Tanpa Nama berkata...

Kita sedar kita nak ubah, tapi kita tak dpt ubah sebab sistem pemilihan macam lembu...akhirnya kita nak tak nak terpaksa terima malaon haprak jadi pemimpin kita...walaupun hakikatnya dia tak layak samasekali berada di atas kerusi tu...semua itu berlaku apabila sistem pemilihan yg tidak adil...hanya yg bengong dan tak membaca jea setuju apabila sistem yg jelas tidak adil digunakan...

mm berkata...

apahal cai ni sembang UG plak?

Tanpa Nama berkata...

Aku pilih berdemo krn aku sbg pembayar cukai.pendapatan sebanyak rm1800 sebulan.tapi takda faedah untuk aku sendiri.tol teap mahal,jln raya berlubang sana sana,faktor keselamatan tak terjamin.

Ini cuma pendapat dan cadangan peribadi aku.apa kata selain dari berdemo,semua penyokong PR berkumpul di stadium s.alam misalnya,dan berdoa mengikut agama masing masing.tajuk berdoa.khusus kepada SPR dan anggotanya agar diturunkan petunjuk/bala jika terus menipu@cuba menipu di dlm pilihanraya yg akan datang

Kuda Kepang berkata...

TT,
Saya tunggu bila korang nak turun ke jalanraya ni!
Tak guna labon banyak banyak yang penting gerombolan harus ditumbangkan!

Tanpa Nama berkata...

mane plak dtg idea bangang ajak wat ug, ptuihh!!!lancau lu!!!..

ade plak yg idea suruh kumpul rmai2 dlm stadium mcm dlm reban,kahkahkah..

TT, tarikh 28.4 mmg terbaik, kena konfemkan btul2 TT,aku nk apply cuti 30.4 (isnin),mane la tau dpt mkn nasi free ,tdo dlm khemah pas demo tu,kire dah standby awal2..lgplak 1.5(selasa) hari buruh,cuti umum lagi..

pergh!!mmg menggelegak adrenalin aku skang ni..

pd pihak yg suka terajang org yg x melawan, 28.3 nti aku pkai but dr.cardin baru..baru ade akai!!!

Sudin berkata...

Turun...turun..!!!!!!!!!

Dalam siaran radio Sinar FM pun dah diiklankan untuk menjadi barua mendaftarkan pendatang asing...siap boleh buat duit mendaftar menjadi ahli untuk buat kerja-kerja jahat Umno(B)/Bn ni.....
Pendatang asing yang tiada dokumen sah boleh ditolong dan yang tak ada kerja dicarikan kerja untuk pendatang asing ini.....
Haram jadah Sinar FM ni.....!!!!
Melayu iklankan untuk jadi barua ketuanan melayu dan akhirnya melingkupkan melayu....!!!
Terang-terang iklankan kerja jahat oleh Sinar FM dan Umno(B)/Bn...!!!

Tiada dolak-dalik lagi....turun ke jalan raya....TURUN.......!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ke jalan raya, kita ke balai raya dulu!!! Ha..ha...