Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Mac 2012

PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOKRASI





PENCERAHAN FIKRAH PEMBACA



Salam, Kepada para penggemar TT dan isu2 tulisan beliau yg kritikal..saya juga salah seorang peminat tegar TT sehinggakan selepas bersiap utk pergi kerja TT yg saya buka dahulu. Tuan TT berhak memberi ulasan serta komen beliau kerna mungkin dia ada agenda sendiri yg beliau dan ALLAH swt shj yg tahu niatnya. Lgpun ini kan blog beliau. cumanya kita sbg pembaca Tegar atau tidak..perlu bertanggung jawap dgn isu TT dan sedar bahawa kita akan di pertanggungjawapkan dgn komen kita.

Saya ada di bumi ini kerna dikehendaki oleh ALLAH untuk beribadat kpd NYA. Suka atau tidak saya WAJIB taat kpdnya dan peraturan NYA..FAILING which..saya adalah KUFUR kepada ALLAH serta NiKMAT yg tidak terbalas walau apa kebaikan yg saya perbuat kpd diri sendiri..org lain..semut..ikan lumba2..lembu yg di sembelih atau di pancung..dugong..flora..dan segala bentuk nafsu kita semua!

Saya tidak MAKSUM seperti Rasulullah..(s.a.w) terkadang cuai dan alpa dlm perintah ALLAH dan insha'ALLAH sering memohon AMPUN dari NYA! kerana alam ini bukan diciptakan oleh makhluk yg saya dan anda semua boleh nampak..di sentuh atau teori yg separa bongok ciptaan manusia ini! MAKA kalau syaitan itu di LAKNAT kerna enggan tunduk kpd Nabi ADAM..apakah kita lebih baik kerna kita adalah terang terangan KUFUR pada ALLAH yg mencipta segala sesuatu di dunia ini. -kranken_kopf-
By Anonymous on PENCERAHAN FIKRAH DALAM RUANG DEMOPKRASI on 3/20/12





aku dah kata hishamudin rais @ tukar tiub dan sekutu-sekutunya adalah ejen komunis, diaorang ni hentam umno-bn cuma nak tarik perhatian orang kemudian secara halus menyebarkan dakyah komunis,marxis,sosialis serta atheist(tak percaya agama dan tuhan),

aku pelik hishamudin rais ni dah dapat suaka politik dari kerajaan Belgium dan hidup senang kat Eropah kenapa nak balik semula ke Malaysia mesti ada udang disebalik mi, pembaca tukar tiub yang budiman fikirlah apa hala tuju blog
By pro rakyat on LAGI PENCERAHAN DARI PEMBACA UNTUK PEMBACA on 3/20/12



21 ulasan:

when the blind man cries berkata...

kepada pro rakyat

tulisan bro tt adalah berdasarkan fakta bukan auta,bukan ada udang disebalik mee
tulisan bro tt adalah untuk menumbangkan kerajaan barisan neraka yang korup,jual agama demi kuasa, bermuka muka,lu tolong gua, gua tolong lu, tak amanah suruh bela lembu tapi beli kondo dengan duit kita rakyat malaysia,tipu helah penguatkuasa(pdrm,sprm,spr...) demi menjamin rejim yang bangsat terus berkuasa.tulisan bro tt adalah untuk menyedar kita sebagai bani melayu agar jangan diperbodohkan,diperlembukan,diperkudakan dan juga jangan diperanjingkan..mentang2 ada kuasa, kita sebagai rakyat yang memangkah undi senang diperkotak katikan

apakah tulisan bro tt selama ini sebagai ejen komunis....?

pro rakyat...

tulisan lu ni bukan melambangkan yang lu ni seorang yang PRO RAKYAT..

tapi lu ni tak ubah sebagai...

PENCACAI ANGKAT NAJIS

bro...

REMEMBER TOMORROW........

Tanpa Nama berkata...

Kpd pro-rakyat 3/20/12

…sedikit suntikan pengetahuan/fakta untuk dikongsi ;
…memang benar, silapnya komunis ni tak percaya ugama/tuhan tetapi kalau kita teliti kerangka/siasah/ideology komunis , kita akan dapati ianya tetap menjurus kepada keadilan serta kesejahteraan dalam menjalani kehidupan…lebihkurang sama jugak dengan siasah2 yang lain ciptaan manusia … sosialis , kapitalis, nasionalis , dll , yang dikatakan percaya akan tuhan TAPI bila kita amati betul2, rupa2nya LEBIH PERCAYA PADA DUITnBURIT…JADINYA TAK JAUH BEZA DENGAN KOMUNIS … RUPA2NYA IBLIS JUGAK MACAM UMNO !!!
…dan lagi di Negara berfahaman komunis terbesar di dunia, penganut islam nya lebih ramai dari Negara kita
…dan lagi di Negara komunis terbesar,kafir makan babi, sesiapa yang didapati salah mentekedarah duit rakyat/rasuah akan dihukum tembak kasi mati TAPI DI NEGARA KITA KEBANYAKAN NYA BOLEH SENANG LENANG MACAM TAK INGAT NAK MATI, KEMBALI KEPADA TUHAN YANG DIPERCAYAI
…sekianlah sedikit rapuan untuk sama2 kita muhasabah diri
…jadi sdraku pro-rakyat, tak payahlah buang masa, tenaga merapu-meraban tentang TT …yang baik kita pakai, yang tak baik kita tinggalkan…sekurang2nya kita tahu dia tak menganyayai orang, tak mentekedarah duit rakyat

fatamorgana berkata...

Aku minat blog nie pasal komen hal politik dia tapi hal sangkut paut dgn agama aku memang tak setuju dgn pakcik TT. Bagi aku pakcik Tt nie lebih kurang sama gak dgn suami Najib@Rosmah. kenapa aku kata camtu sebab pakcik nie dah dibagi peluang merantau kat eropah semasa dibuang negara dulu tapi tak dapat hidayah....balik negara bawa falsafah songsang. Apa bezanya dgn suami najib, diberi rezki lebih ke luar negara dgn isteri tapi tak dpt hidayah, cuma habiskan duit rakyat joli dan shoping sakan. bab seks bebas memang pakcik TT sokong habis sebab kalaulah anak dara dia org 'amput' sesuka hati atau orang laki usung sana ising sini semudah itu...mcamne?

Tanpa Nama berkata...

susah org Melayu Islam Umco ni, lari ke luar negeri kerana kemerdekaan diri...berjuang dari luar difitnah pengecut...
bila balik berjuang di tanah air sendiri, masuk ISA, skrg difitnah ada udang disebalik miiii...mana ada udang disebalik mee
semua terang dan jelas-agenda untuk menggulingkan pemerintah rasuah kerajaan UmnoApco

Tanpa Nama berkata...

sebagai Hamba Allah, kita hanya meminta keampunan ke hadrat Allah Taala sahaja.
kita juga hanya boleh menyembah Allah Tuhan Sekalian Alam.

bukannya AMPUN Tuanku Beribu2 AMPUN, SEMBAH patek pacal yang hina, harap diAMPUN.TUAN tu tertinggal huruf H jer..kalau tak???
sudah2lah tu...semuanya kembalilah ke jalan Allah..Allah Yang Maha Esa, Kekal, DULU, KINI DAN SELAMA-LAMANYA.
bukan UMCO - tak kekal!!

scumbagexmuslimmalay berkata...

Wow ramainya ustaz/ustazah/serbanista dlm blog ko nie Isham. hehehe.

Tanpa Nama berkata...

setiap kejadian tuhan tu ada hikmahnya, tujuannya, tidak sia2

bagi aku baguih jugak ada org macam TT ni, baru org2 mengaku islam dan ada ilmu sikit ni rasa tercabar

baru jalan sikit otak nak jawab TT ni hahaha

tak le asik fikir nak tambah cawangan je hahaha

manusia ni kalau ada rintangan baru la dia bangkit

kalau nak jahanamkan suatu bangsa, biarkan je depa dapat semua benda dengan senang, hidup mewah, berlemak2, bangsa itu akan musnahkan dengan sendiri hahaha

kalau tak pecaya hangpa kaji la puak2 umno la ni, hahaha

macam mana depa memusnahkan bangsa dan diri depa sendiri dengan perlahan2 senyap2 tapi secara tetap dan pasti hahaha

Tanpa Nama berkata...

mari kita belajar RUKUN ISLAM yang pertama sekali:
mengucap dua kalimah syahadah:
TIADA TUHAN YG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PERSURUH ALLAH.
jadi mulai hari ini berhentilah menyembah DEVARAJ. berhentilah minta ampun dari DEVARAJ. mintaklah kpd Allah.
dan ingatlah sultan2/raja/king bukan bayangan Allah - tak ada yg dpt menyerupai Allah - baca surah Al-Ikhlas byk2.
dan pandy kutty itu bukan pesuruh Allah, jadi org melayu islam malaysia sedarlah, hentikanlah memuja muji pandy kutty yg mcm maksum tak ada salah oleh org Umno Apco.
Ingat Memali, Tangkap Pandy Kutty!!!

Tanpa Nama berkata...

kalu tt mirip kominis pun nescaya ianya lebih baik dari gerombolan yang rasuah ,penipu dan songlap duit merata.kominis tak berlindung,tapi terus terang sedang gerombolan menempek pada ketuanan melayu, raja , agama , bahasa untuk menutup kejahatan mereka.gerombolan berbulu ayam untuk membaham ayam hingga coloreng musang tidak kelihatan,syabas tt
ztz

Qaseh Bonda berkata...

Manusia berjiwa seperti TT sudah semakin pupus dikalangan orang2 melayu khususnya anak2 muda sendiri.

Berlapang dada dan berbaik sangka, apalah salahnya.

Sekurang2nya ada jugak tt yang berani tahap maksima.Dia tak minta sekupang pun dari sesiapa. Dia berani menegur, dia peduli apa.

Dia juga berjaya mencipta keceriaan untuk anak2 muda...membuka mata orang tua2. Ada yang nak menegur punyalah berlapik takut ada yang berasa...sebabnya takut tak hilang hun.

Fakta sejarahnya merangkumi pelusuk dunia. Bukankah ilmu tu namanya.

UMNO memang nak sangat orang melayu buta sejarah, buta kayu, buta huruf dan bukom.UMNO cukup gentar kalau ramai berjiwa tt berilmu macam tt yang berani macam tt.

Janganlah cuba nak tegakkan benang basah, nak tolong sorokkan pekong, nak cuba sembunyikan bangkai gajah.

Wahai KSN, KSU, TKSU dan seluruh anggota penjawat awam. Bangunlah menolak menteri masing2 dengan berani membuat pilihan MENGUNDI PAKATAN RAKYAT demi masa depan generasi akan datang. Jalankan gerak kerja perang saraf dari sekarang. Sampai bila lagi tuan2 akan dibelenggu dengan arahan yang tidak munasabah.

Kuasa para menteri hanya 5 tahun sedangkan bakti khidmat KSN khususnya separuh dari jangka hayat.

Teruskan berkarya dalam bidang masing2. UMNO paling takut pada orang2 melayu bijak. Yang tinggal dalam UMNO hanyalah kuda2 tua dan ayam2 pencen...yang muda2 pun tak de class uols!!!1

Aku Zarep berkata...

TT aku mencadangkan agar kita buat satu protes kepada Perdana Menteri dengan menghantar surat/poskad/poslaju bertulisan ringkas mengatakan bahawa kita membenci Perdana Menteri Malaysia serta UMNO dan BN - bayangkan kalau hanya 1/32 daripada 28juta rakyat Malaysia hantar surat kat opis Mat Monggol, ada berapa dah tu? JUTA! takkan dorg nak tahan kat pejabat pos?dalam alamat tu ada surat2 rasmi utk Najib juga - kalau dorang tahan@pilih bayangkan bape juta surat posmen nak kena saring? tak ke penuh opis pejabat pos? kita perlu tunjukkan protes yang kita benci UMNO/BN selain daripada turun ke jalanraya - paksa mereka faham bahawa rakyat dah benci mereka!kalau pilihanraya mampu mengubah Malaysia dah lama diharamkan!

kampong lad berkata...

dlm islam ada ciri2 komunis (bukan pengganas), sosialis & kapitalis (pemodal - contoh: siti khatijah isteri pertama rasulullah saw). bezanya ciri2 ini sekarang disalahguna (ter over, extreme) utk kepentingan pemerintah2. any objections?

Non-Governmental Individual berkata...

pro rakyat tu lawak lah.. kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

TT=politik=ok
TT=agama=hancus.

Tanpa Nama berkata...

Ko babi! Ko pun sama mcm org yg kau kutuk. Hidayah kunun! Ptuiii!

pro rakyat berkata...

firstly aku ucap terima kasih kepada mereka yang mengulas komen aku, aku dah ikut blog tt ni 3 tahun aku memang setuju dan salute usaha tt untuk menyedarkan rakyat malaysia akan keburukan,kejahatan,kezaliman dan kebejatan umno-bn, tapi aku paling tak suka apabila mula mempersoalkan,memperlekehkan,mempersendakan dan mempermainkan agama islam, kepada mereka yang mengutuk aku, rasanya kalian kurang tahu latar belakang dan sejarah hidup Hishamudin Rais @ tukar tiub, kalau korang tahu pasti korang tidak menolak ada kebenaran dalam komen aku tu, jadi lebih baik korang siasat latar belakang baru kau tahu siapa dia sebenarnya, tepuk dada tanyalah selera

Tanpa Nama berkata...

kpd pro-rakyat,

..apa kata kita siasat latarbelakang kehidupan saidina OMAR AL-KHATAB RA !!!..sekiranya nak lihat sangat pasal latarbelakang !!!

Tanpa Nama berkata...

ala xyah nak kecoh
ak yakin yg baca blog ni semua cerdik pandai.
klu ade yg terpengaruh pun ade la sekor dua
kita bukan bodoh mcm pencacai umno
klu yg boleh diterima akal ok je
klu x wat relax suda

Tanpa Nama berkata...

relaks2 jer bro
ABU

Tanpa Nama berkata...

TT yahudi ka, kominis ka hatta tapir ka aku pedulik hapa! Yg aku tau dia ada dua bijik telur! Ko ada telur? Klu ko ada telur, ko tak akan bubuh nama ko pro rakyat. Ko tengok TT, dia berani komplin secara terang2an. Maknanya, dia akan b'tanggungjwb dgn apa yg dia kata. Latar blakang ko apa plak? Pak lebai?

Tanpa Nama berkata...

kpd pro rakyat..

latar belakang TT tak sebaik ko & org lain..tu psl dia x jd calon dlm PRU..tapi yg ko sebok sgt latar belakang dia nape?..bg aku ape yg lebih penting idea & buah fikiran dlm penulisan beliau utk menyedarkan anak bangsa..ko takkan jumpa ayat yg lawak dalam penulisan kreatif kt mana2 blog lain kecuali disini...penuh sinis & sindiran