Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 April 2012

ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI BUANG BAYI



KOMENTAR TUKAR TIUB


ini baru bukan empat
lima mayat bayi telah
ditemui matyi dibuang

kenapa semua senyap?

apakah kerana bayi ini
tak buat video murtad?

apakah kerana bayi ini
belum boleh mengundi?

NOTA:
untuk anak muda
entot itu memang enak
tetapi pakailah kondom
pakai lah baju hujan
pakailah sarkot



SILA PAKAI GUA KALAU NAK ENTOT




KES BUANG BAYI
kes buang dan bunuh bayi memang perlu diberi perhatian tapi buat masa ini perkara yang perlu diberi lebih besar perhatian adalah untuk memastikan umno-bn menjadi parti pembangkang selepas pru13, sekiranya umno-bn masih lagi menjadi kerajaan selepas ini satu perubahan yang baik pun tidak akan berlaku, jadi dari sibuk cakap pasal kondom dan kongkek lebih baik fikirkan cara bagaimana nak menghalang pengundi hantu,penipuan dan penyelewengan yang berlaku dalam pru serta berusaha untuk meningkatkan sokongan rakyat kepada pakatan rakyat terutamanya dari kawasan kampung dan pedalaman.




Kalau asyik dengan kondom dan kongkek takkan ke mana-mana, TT buang masa kau aje buat kempen pakai kondom golongan-golongan yang terlibat tu kemungkinan besar tak baca blog ni dan kalau dia orang baca pun memang tak nak pakai kondom pasal tak sedap, jadi lebih baik kau buat kerja lain dari buat kempen pakai sarkot ni
By pro rakyat on ANAK MUDA SILA GUNAKAN SARKOT UNTUK MENGELAK DARI ... on 4/2/12


KONDOM TAK JAMIN
Siapa boleh jamin kondom boleh menghalang kehamilan luar nikah, pro pembaharuan kau boleh jamin ke kondom mampu menghalang kehamilan luar nikah 100 percent. Jalan terbaik adalah menjauhi zina ini adalah bersandarkan Al-Quran Surah an-nur:30 "Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang-orang lelaki yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram) di samping memelihara kehormatan mereka kerana itu lebih suci bagi mereka.



Sesungguhnya Allah amat mendalam pengetahuannya tentang apa yang mereka kerjakan. Al-Quran Surah An-Nur:31 Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (dari memandang perkara yang haram), memelihara kehormatan mereka, janganlah memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya(dada) dengan tudung kepala.




Jadi berdasarkan dua Al-Quran ini adalah menjadi kewajipan kepada umat islam untuk menjaga diri mereka dari perkara yang diharam iaitu zina ataupun seks luar nikah. Penggunaan kondom atau korang panggil sarkot ini tidak dapat menghalang dari berlakunya kehamilan luar nikah ini kerana bersandarkan ayat Al-Quran Yaasiin:82 Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Dia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Dia berfirman kepada (hakikat) benda itu: "Jadilah engkau! Maka ia terus jadi. Gunakanlah apa sahaja alat pencegah kehamilan kalau Allah SWT hendak ia berlaku ia tetap berlaku. Jalan terbaik adalah kembali kepada Islam dalam apa jua perkara dalam kehidupan. TT siarkan komen aku ni.
By pro rakyat on LAGI MAYAT BAYI DI BUANG - KERANA TIDAK PAKAI SA... on 3/30/12




sila baca berita ini:

JANIN TANPA KEPALA DITEMUI - berita hairan

KUALA LUMPUR: Satu janin tidak berkepala ditemui pekerja Indah Water Konsortium (IWK) di dalam loji kumbahan air di Blok C, Projek Perumahan Rakyat (PPR) Beringin, Jinjang Utara di sini, tengah hari semalam.

Janin belum cukup sifat dianggarkan berusia empat hingga lima bulan ditemui tersangkut di perangkap sampah pada jam 12.30 tengah hari, ketika pekerja terbabit sedang menjalankan kerja pembersihan di loji berkenaan, sebelum memaklumkannya kepada polis.


Hasil pemeriksaan yang dijalankan Unit Forensik Polis mengesahkan janin sebesar tapak tangan itu dipercayai digugurkan dalam tempoh kurang 48 jam.

Polis mengesyaki janin itu dibuang ke dalam mangkuk tandas sebelum dipam dari rumah berhampiran loji berkenaan.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan yang mengesahkan kejadian itu memberitahu siasatan lanjut sedang dijalankan, namun beliau menolak kemungkinan janin dibuang oleh pihak yang menceroboh ke kawasan loji IWK.

“Siasatan kita mendapati pintu pagar loji kumbahan air ini sentiasa berkunci dalam keadaan rapi serta tidak mungkin wujud unsur pencerobohan, namun ada kemungkinan janin dipam melalui tandas rumah sebelum aliran air membawanya ke kawasan loji berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan pemeriksaan dan siasatan secara menyeluruh terhadap penduduk di PPR terbabit bagi mengesan mereka yang bertanggungjawab membuang janin itu.

Janin itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk pemeriksaan lanjut.

Zakaria meminta saksi dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berhubung penemuan janin itu supaya menghubungi Rakan Cop Polis KL di talian 03-21159999 atau ke balai polis berdekatan bagi membantu siasatan.

BERSEDIA UNTUK PENGUMUMAN



NOTA:
sentiasa layari tukar tiub
untuk mendapat tahu
maklumat terkini





2 ulasan:

Pelancap berkata...

Selain dari mempromosikan kondom harap TT boleh promosikan senarai nama-nama pusat yang boleh membantu ibu dan anak luar nikah.

Contohnya:
- Pusat Perlindungan Wanita Baitul Ehsan, Selagor.
- Sekolah Harapan Melaka, Jasin.

Sangat bosan bila polis moral dan ustaz-ustaz hanya pandai melabon dengan ayat-ayat Quran. Berpijak pada realiti. Kita perlukan tindakan realistik untuk mencegah DAN mengubati.

Jika mencegah juga gagal, lebih baik mengubat dari mati.

wakmeli berkata...

ye klau ikut hukum akal kena pakai sarkot klau nak berancuk xnak baby. tapi zina tetap zina. kita benci rasuah, salahgunakuasa, penyelewangan dan penipuan tapi kita sendiri buat atau galakkan dengan perbuatan yg Allah murka sperti zina, minum arak, bebas tanpa sempadan dan sebagainya so apa beza kita dengan golongan yg kita benci tu. Rujuk al quran sebab segala penyelesaian masalah manusia ni ada didalamnya. takat ilmu akal kita ni apa la sgt...
Nafsu serakah tu kena kawal. memang ada yg beranggapan jadi org islam ni suma tak boleh...memang laaa tapi dalam bab akidah, bab moral, bab hukum dan sebagainya tak leh la nak kompromi. sebab itu yg membezakan kita dengan orang bukan islam. kita kena tahu bahawa 'dunia adalah syurga bagi orang bukan islam dan penjara bagi orang mukmin manakala akhirat adalah syurga bagi orang islam dan penjara bagi orang bukan islam selama-lamanya'.....wallahualam...