Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 6 April 2012

SATU PENGUMUMAN - TENDER TERBUKA




PEMBUKAAN BIDAAN TENDER

ada lah diberitahu
kepada pengetahun umum
adalah di umumkan
secara terbuka
secara telus
tidak berselindung
agar tidak ada dakwa dakwi
tentang tuduhan hanya pengkronian

dengan ini diumumkan
yb khairy jamuluddin
merangkap ketua pemuda
united malays national organisation
dengan ini menjemput orang ramai
untuk melamar dan membida tender terbuka
untuk mengumpul mat bangla


adalah di maklum kan
bahawa tender mengumpul mat bangla ini
hanya dibuka kepada bumiputera sahaja
ini untuk memastikan tidak melanggar
niat dan akidah ketuanan melayu

syarat-syarat:

1 - syarikat bumputera 100%
2 - berdaftar dengan kementerian keewangan
3 - tidak ada dakwa dakwi jika ditolak atau diterima

takrifan bangla:

1 - lahir bukan di malaysia
2 - lahir di bangladesh

pengkhususan:

adalah diberitahu
reezal
azeez
neeena
shahreeezat

dan semua eee boleh dimasukan ke dalam
kategori bangla - cuma bayaran satu kepala
untuk mereka ini adalah satengah dari bangla tulin
ini kerana mereka berbahasa tamil di rumah


untuk kegunaan pejabat:

sila dapatkan borang
dari bilik 3C
tingkat 18
bangunan pwtc kuala lumpur



NOTA:
dibawah ini ditunjukkan
tiga gambar sebagai panduan
untuk mengenal pasti bangla
satu gambar bangla tulin
dan dua gambar eee

semua pembida sila perhatikan


BANGLA TULEN DARI DACCA


















EEE DARI PULAU PINANG












INI JUGA EEE


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ini sume mamak belukang dn mamak kuti n the family bkan mat bangla ni..

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai seorang CEO, ahli pengniayaan (bkn perniagaan), dan penyusahhawan yg mahukan kemajuan cukongputra dan kroniputra jugak nak membida tender ni.

Oleh itu, saya ingin menjemput saudara-saudari dtg ke rumah saya di Taman Tun dr. Ismail pd 13 Apr 2012 jam 4.30 petang bagi majlis solat hajat dan doa selamat untuk dapat projek tesebut.

Aturcara:
KITA AKAN MELAKUKAN SOLAT HAJAT SELEPAS SOLAT ASAR. LEPAS TU KITA BUAT DOA SELAMAT dan jamuan ringan. MAJLIS DIJANGKA TAMAT SBELUM KOL 7 PTG SEBAB SAYA ADA URUSAN PERUNDINGAN UNTUK PROJEK MEMBEKAL PENARI TIANG DENGAN SEBUAH KELAB MALAM.

Tambahkan kekayaan ketuanan. Pastikan Mat Bangla dtg beramai2 jd mercenary UMNO lawan rakyat yg miskin dan derita sebab tak pandai mengampu. Siapa suruh tak reti mengampu, kan dah susah. Kah,kah,kah......

opisboi berkata...

2 ekor di bawah mat bangla tu adalah keturunan eeeeee pariyah yg sungguh bertuah di sebabkan kebebalan, kebangganggan, kebodohan, kedunguan dll org melayu yg mengiktiraf diri mereka sebgai melayu sedangkan pada seblm ini mrk hanya mengunakan a/l @ a/p (s/o @ d/o) mcm mana kaum india guna, sejak ketua mereka sipandykutty madey di lantik jadi peeeem mka macam cendawan tumbuh keturunan eeeee pariah ini mengaku jadi melayu sedangkan kat rumah mrk cakap tamil..

average joe berkata...

bro tt,
ada addendum pada notis bidaan ni...

sila dapatkan borang
dari bilik 3C
tingkat 18
bangunan pwtc kuala lumpur


addendum:
sila dapatkan borang 1a, 1b dan 3(c)
untuk ahli umno sila dapatkan borang 9(a), 12c (pindaan 1998)
untuk orang umno ahli mubarak sila gunakan borang 9(b), 10a (1970), 12a (pindaan januari 1971) dan 12b (pindaan april 1971).
sila isi penuh semua borang berkaitan dengan dakwat hitam kekal dan ditandatangan serta bertarikh.
sila kembalikan semua borang dalam 3 salinan berserta 12 keping gambar terkini berwarna saiz paspot, selewatnya 15hb april 2012 (tapi tarikh tamat ini belum muktamad dan boleh dilanjutkan jika kami flipflop dan fikirkan perlu untuk kami buat pemutihan lebih banyak supaya lebih ramai mat2 bangla yang boleh kami pergunakan dalam pilihanraya, 1lagi projek kebangangan anjuran kami)

harap maklum.

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI (LET'S LEARN AND UNDERSTAND)

Tanpa Nama berkata...

notis tawaran sebutharga duduk tengok dari jauh di tepi taman tasik titiwangsa- khas untuk ahli perkasa sahaja.

sebutharga boleh percuma didapati di pejabat perkasa seluruh mmalaysia. sila hantar sebelum atau pada 28april 2012 sebelum jam 12.00 tengahhari.

Tanpa Nama berkata...

Kah,kah,kah. wahaha. Den nak tgelak mendengar pengumuman tender tesebut. UMNO, UMNO. Terpaksa guna askar upahan Bangla pulak nak bhadapan dgn demo rakyat masa Bersih 2.0 dan 3.0

Kalau betullah tender tu memang betul2 ditawarkan, Rakyat Malaysia yg bermaruah dan berani xkan sampai hati nak rebut tender tesebut. Biau tak kaya, jangan negara tergadai.....patriotik sket, K.J. Jangan jadi Si Kitul.

Tanpa Nama berkata...

takrifan bangla:

1 - lahir bukan di malaysia
2 - lahir di bangladesh

Alo bro....owang dri West Bengal pun bangla jugak.. East Bengal sekarng ni dikenali sebagai Bangladesh..Btw bro,arkitek/ideaist youtube bangla,Jawed karim..revolutionary banker Md Yunus,pengasas Grameen bank bangla jugak..ikon ikon revolusioner seperit Vivekanada,Sri Aurobindo,Netaji Subahas Candra Bose,dan Rabindrantah Tagore,Amartya Sen(kedua dua tokoh ni Anwar's favourite),oso bangla..

Tanpa Nama berkata...

Jgn pandang rendah org bangla..semangat revolisioner mereka adalah antara terkuat di dunia ni( jauh lebih tinggi berbanding rakyat malaysia)..ini baru 2 conton saje..

Legacy of Jatin Mukherjee

Inspired by Swami Vivekananda, Jatin expressed his ideals in simple words: "Amra morbo, jagat jagbe" — "We shall die to awaken the nation".[45] It is corroborated in the tribute paid to Jatin by Charles Tegart, the Intelligence Chief and Police Commissioner of Bengal : "Though I had to do my duty, I have a great admiration for him. He died in an open fight."[46] Later in life, Tegart admitted : "Their driving power (...) immense: if the army could be raised or the arms could reach an Indian port, the British would lose the War".[47] Professor Tripathi analysed the added dimensions revealed by the Howrah Case proceedings: acquire arms locally and abroad; raise a guerrilla; create a rising with Indian soldiers; Jatin Mukherjee's action helped improve (especially economically) the people's status. "He had indeed an ambitious dream."[48]

Informed about his JatinDa's death, M.N. Roy wrote: "I could not forget the injunction of the only man I ever obeyed almost blindly[...] JatinDa's heroic death [...] must be avenged. Only a year had passed since then. But in the meantime I had come to realise that I admired JatinDa because he personified, perhaps without himself knowing it, the best of mankind. The corollary to that realisation was that Jatinda's death would be avenged if I worked for the ideal of establishing a social order in which the best in man could be manifest.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bagha_Jatin

Nur Hossain (Bengali: নূর হোসেন; 1961 – November 10, 1987) is perhaps the most widely known martyr in the movement in Bangladesh against the dictatorship of General Hossain Mohammad Ershad. Neither well-off nor highly educated, Nur Hossain embodied the struggle of common people of the country.

Nur Hossain was born in Narinda, Dhaka, in 1961. His father was an autorickshaw driver. Hossain had to quit school while in the eighth grade and got training as a motor driver. He was an activist of the opposition party Awami League.

On November 10, 1987, during the Dhaka Blockade program, Nur Hossain painted his chest and back with the slogans স্বৈরাচার নীপাত যাক, গণতন্ত্র মুক্তি পাক (transliterated as Sairachar nipat jak, Ganatantra mukti pak, translation: Down with autocracy, let democracy be established). He was shot dead by the police. A photograph of Nur Hossain showing his back taken shortly before his death, has become an important icon of the struggle for democracy in Bangladesh. Mass movements caused Hossain Mohammad Ershad to resign in December 1990. Each year, November 10 is commemorated as the Shaheed Nur Hossain Dibosh or Martyr Nur Hossain Day in Bangladesh. Cultural and political organizations run special programs to observe the day.[1]
http://shahidul.files.wordpress.com/2008/12/noor-hossain-low.jpg

kampong lad berkata...

bangla = benggali = bai. karpal singh, avatar kaur & seangkatan dgn nya adalah punjabi.

Tanpa Nama berkata...

//bangla = benggali = bai. karpal singh, avatar kaur & seangkatan dgn nya adalah punjabi.//

dey mat..lu ni belajar history dan geografi dri sekolah 1 malaysia hantu tetek kah?..Punjab mana,bengal mana?kolkata,dhaka mana?, chandigarh mana?Kurang ilmu punya pasai, BN boleh terus berkuasa!!

Tanpa Nama berkata...

21 hb february tlh diistiharkan sebagai "International Mother Language Day" (tolong bagi tau Sasterwan Negara Malaysia Pak Samad Said)..Negara manakah arkitek "International Mother language day"?Adakah (a) Cuba..(b) USA..(c) Malaysia..(d) India..Jawapananya..

International Mother Language Day is an observance held annually on 21 February worldwide to promote awareness of linguistic and cultural diversity and multilingualism. It was first announced by UNESCO on 17 November 1999. Its observance was also formally recognized by the United Nations General Assembly in its resolution establishing 2008 as the International Year of Languages.[1]

International Mother Language Day originated as the international recognition of Language Movement Day, which has been commemorated in Bangladesh since 1952, when a number of students including the students of the University of Dhaka were killed by the Pakistani police in Dhaka during the Bengali Language Movement protests.

History
Main article: Bengali Language Movement

On 21 March 1948, Mohammed Ali Jinnah, the Governor General of Pakistan, declared that Urdu would be the only official language for both West and East Pakistan. Based on population East Pakistan was majority,[2] moreover Urdu was spoken by only 7.05% people of the West Pakistan (cf. Languages of Pakistan) whereas Bengali was mother language of most East Pakistani peoples (cf. Bangladesh). The people of East Pakistan (now Bangladesh), who spoke Bengali, protested against this. On 21 February 1952, (8th Falgun 1358 in the Bengali calendar), students in the present day capital city of Dhaka called for a provincial strike. The government invoked a limited curfew to prevent this and the protests were tamed down so as to not break the curfew. The Pakistani police fired on the students despite these peaceful protests and a number of students were killed. Four of them were Abdus Salam, Rafiq Uddin Ahmed, Abul Barkat and Abdul Jabbar[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/International_Mother_Language_Day

Tanpa Nama berkata...

kepada penyokong2 Bangladesh. Bertenang. Kita bukan nak menghina orang Bangla. Kita cuma nak menyindir gerombolan yang gunakan orang luar untuk menentang rakyat sendiri masa demo.

Bab sumbangan diorang pada dunia tu, itu hal lain. Kita cuma tak suka geng gerombolan guna orang luar, iaitu pekrja2 Bangladesh yg tak tahu menahu akan politik Malaysia. itu sahaja.

UMNO2. Jangan cuba2 nak lawan kebangkitan rakyat sendiri dengan guna askar upahan Bangla. Rakyat berhak berdemo demi memperjuangkan kebenaran. Merekalah pejuang2 sejati. Bukan cam gerombolan yg berjuang demi kepentingan kroni dan cukong semata2.