Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 10 April 2012

SILA BACA DAN FAHAMI BEDERITA INI



KOMENTAR TUKAR TIUB

inilah negara kita malaysia
perdana menterinya terlibat dalam kes bunuh
menteri penerangan merogol amah
ketua pemudanya merogol kanak kanak
ketua menteri kaya berbilion bilion
menteri peremopuan songlap 250 juta ringgit
huntang kroni 580 juta ringgut dilupus
duit lesap berbilion ringgit senyap
anak menterin pukul orang
anak raja pukul orang


semua ini tidak didakwa

tapi kes rasuah 50 rinngit
dakwa sampai ke liang lahad
ini rasuah50RM kena 10,000 ringgit
atau 10 bulan penjara

kenapa?

kerana yan dituduh bukan anak nazri
kerana yang di tuduh bukan kroni yang bernama tajuddin ramlee
kerana yang dituduh bukan shahrizat jalil
kerana yang dituduh bukan rais yatim
kerana yang dituduh bukan tambi kecik


kerana yang dituduh hanya pemandu lori


orang ramai tak ada jalan lain
pilihan raya mereka tipu
kira undi kita kena tipu
duit negara mereka songlap

jadi sila turun beramai ramai
pada 28 april ini kita
tunjukan kemarahan kita!





SUAPAN RM5o ,PEMANDU LORI DIDENDA RM10,000 - malaysiakini

Gara-gara memberi suapan RM50 kepada pegawai penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), seorang pemandu lori hari ini didenda sebanyak RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen Khas Rasuah Kuantan hari ini.

Hakim Fathiyah Idris menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh, Mat Nasir Dullah, 48, selepas dia mengaku bersalah dan turut memerintahkan tertuduh dipenjara 10 bulan sekiranya gagal membayar denda itu.

Bagaimanapun Mat Nasir membayar denda itu.

Mat Nasir didakwa memberi suapan itu kepada Ketua Penguat kuasa JPJ KLIA, Azlee Ahmad sebagai dorongan tidak menyaman tertuduh di atas kesalahan memandu kenderaan WGU 7392 yang lesennya telah tamat tempoh di Km 12 Jalan Kuantan-Cherating pada 9.40 pagi, 27 Mei, 2011.

Dia didakwa mengikut Seksyen 23(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan boleh dihukum di bawah Seksyen 214 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara tiga bulan atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Terdahulu, Mat Nasir yang tidak diwakili peguam memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan ke atasnya kerana dia tidak mempunyai pendapatan tetap dan mempunyai dua anak yang masih bersekolah.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Syafinas Shabudin.- TIEWNAMA


500 RIBU TURUN KE DATARAN MERDEKA


16 ulasan:

be end berkata...

Kita tiada pilihan kedua, KERA UNITED MESTI DIHUMBANKAN KE LOBANG SAIFULL.
Hanya 1 persoalan, bagaimana nak hentikan undi tipu??

Tanpa Nama berkata...

Lain kali nak suap, suap betul-betul rm50 tak main. rm500 ok lah. kes close. Jika nak pinjam jangan kurang dari rm500juta. jika tak mampu bayar kira hangus, dan kerajaan umno boleh ganti balik rm500juta. Opps..sorry, hanya untuk umno-putra sahaja.

Tanpa Nama berkata...

rm589 000 000 bahagi rm500 (br1m) = 1 178 000 penerima

jumlah yg sepatutnya di terima oleh 1.1 juta rakyat malaysia dengan selamber je diberikan kepada mamat nih sbb dia kroni...

aku harap yg masih menyokong bawak2 la sedar diri. kalau tak nak sedar, memang lu bangang dalam matematik. bila majoriti bangang matematik, maksudnya sistem pelajaran matematik kat malaysia nie dah bangang.

Tanpa Nama berkata...

JANGAN LUPA BAWAK SARKOT....MANA TAHU ADA PELUANG DAPAT ENTOT FREE...MANA-MANA MINAH GAGALIST....

Ronasina berkata...

Al pukimak wal pantat

Hangkebun berkata...

klau dah ramai sokong/undi pr..takleh nak tipu lg..kihkihkih

Aku bukan keling berkata...

Hakim Fathiyah idris pegi mampuslah !

Kalau kes orang Umno terus kata takde bukti, pemandu lori yang bekerja jujur untuk cari makan kasi masuk lokap dan disaman 10 ribu..

Malaysia ni dah jadi macam Afrika..This is Malaysia...fuck kehakiman ynag hisap telur Umno dan Barisan.

Tanpa Nama berkata...

pergi mampossss sama umno

Tanpa Nama berkata...

BABI punya undang2 rasuah di maleysiaa dan penguatkuasa undang2 rasuah di maleysiaaa dan haking2 makmah undang2 rasuah di malesyiaaa.

pemandu lori miskin pun dia orang nak kebas sampai 10 ribu. Lepas ni tentu pemandu lori tu terpaksa bergolok gadai, terpaksa meminjam along dan akhirnya keluarga pemandu lori ini akan papa kedana berterusan.

BABI punya undang2 rasuah di malesyiaaaaaa kerana menjatuhkan hukuman tanpa guna otakkkk

Tanpa Nama berkata...

Belajar universiti dapat dermasiswa pakai duit rakyat belajar law

Dapat jadi hakim menyusahkan rakyat.

**dari sekolah sampai dah kerja tak sudah2 menyusahkan umat makhlok hakim nih

Tanpa Nama berkata...

santau jer mangkok jenis nih!

guni4tahil berkata...

BUKAN KE DENDA 20KALI GANDA NILAI SUAPAN????? SEPATUTNYA KENA DENDA SERIBU HENGGET JER?? UNDANG2 MANA HAKIM NIH PAKAI?? SUDAN KE NAMIBIA??

Tanpa Nama berkata...

ini sekor lagi beruk bee end makan rasuah!! apa tindakan polis?
polis malaysia haram jadah, perut buncit bagi anak bini makan duit haram!

http://www.youtube.com/watch?v=WW-ZNucJM68&feature=results_video&playnext=1&list=PL531766017994FB6D

Tanpa Nama berkata...

DIA GUNA TERMA 10 KALI GANDA NILAI SUAPAN ATAU RM10 RIBU MANA YANG LEBIH TINGGI.

SEBAB ITULAH PEMANDU LORI TU KENA DENDA RM 10 RIBU.

KESIHAN PEMANDU TU!
MALANG SUNGGUH DIA KERANA KEBETULAN DIA BUKAN MANUSIA BERNAMA TOYOL!

maklimah berkata...

pergi tangkap pendatang asing di flet flet murah sekitar KL SGOR yg standby nk mngundi BN. pastikn polling counting agent cergas. tipu juga kita turun jlnraya la.

maklimah berkata...

jgn le buat fathiyah kesian dia. pangkat kecik je. kalau nak santau biar santau tun det berbaloi sikit.