Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 April 2012

TERNOW ! TER KINI - TER BARU




SAMSENG MENYERANG PAGI INI





30 UNIT AMAL AKAN MULA BERKAWAL DI DATARAN MERDEKA


Bermula malam ini, seramai 30 orang daripada Unit Amal PAS akan mula berkawal di Dataran Merdeka bagi memastikan keselamatan pelajar yang di situ sejak Sabtu bagi menuntut pemansuhan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Setiausaha Dewan Pemuda PAS, Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, jumlah itu akan ditambah sekiranya keadaan keselamatan masih tidak dapat dikawal.

"Saya datang pagi ini untuk dapatkan maklumat daripada mereka. Dan kita akan minta Unit Amal untuk jaga keselamatan di sini supaya tak ada gangguan macam semalam.

"Saya sangat dukacita dengan kejadian pagi tadi. Melihat kejadian macam ni, saya boleh katakan yang negara kita yang demokrasi kini dah tak selamat ," katanya ketika ditemui Malaysiakini hari ini.

Beliau turut menyelar tindakan sekumpulan lelaki yang menyerang pelajar awal pagi tadi.



5 ulasan:

Bacul takut debat guna samseng gengster berkata...

cantekla...unit amal+mahasiswa akan bertempur semula dgn gengster samseng tajaan UMNO BN dan PTPTN...

hebat pertempuran ni nnt....mari kita tengok bolehkah mahasiswa tu bertahan lagi...

bijak sungguh kerajaan Malaysia menangani masalah Mahasiswa....bukan nak melawat dan berbincang...hantar gengster samseng bacul pulak tu...

kalau peminjam PTPTN xbayar hutang nampak gayanya akan dibunuh gengster samseng tu la kot....

ANAK JAWA berkata...

Sudah sampai masa badan amal ganti polis/rela, kalau dah tak nak buat kerja polis kena ingat gaji nya dibayar olih rakyat bukan najib/umno

Rakyat Marah nak undi Pakatan Rakyat berkata...

harap memontum demo tuntut pendidikan percuma diteruskan.....selepas tu minta kesihatan diberi percuma pada rakyat....lepas tu cukupla... dgn kesihatan dan pendidikan percuma barula rakyat boleh survive dan keluar dari kemiskinan....

Tanpa Nama berkata...

aku dari dulu tak berkenan dengan cara bersabar puak puak pendemo ni menghadapi samseng samseng umno. apakah kita ni hanya layak menjadi belanga ludahan mereka saja ke. apakah kita mahu terus menerus bersabar dengan karenah mangkuk mangkuk ini. apakah tiada cara untuk kita mengajar samseng samseng umno. peristiwa terbaru didataran merdeka membuktikan kita hanya tahu bersabar. polis tidak mengambil tindakan pun apa jua provokasi mereka buat atau mereka adalah sb sb polis yang telah dibayar untuk menghuruharakan suasana. mereka boleh beraja dimata dan bersultan dihati. apakah tunggu sampai ada lagi yang akan mampus kerana aktiviti ini. apa salahnya kita membalas sekali sekala. kita tengok sejauh mana polis nak bertindak jika kita membalasnya.

Tanpa Nama berkata...

Mana pegi rajah gopal?,tknk amik tau psal rkyat ke?