Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 Mei 2012

MAHATHIR DI BAWA KE MAHKAMAH









KOMENTAR TUKAR TIUB

lihat dan baca
bagaimana akhbar meloya cuba
putar berita madey di bawa ke mahkamah

apa yang sebenarnya berlaku ialah
madcey jadi saksi kah kah kah

kah kah kah
madey akan gunkan line
...terklupa...kah kah kah..

BARU SATU KES
ini baru satu kes madey terlibat
bayangkan jika pakatan mengambil alih kerajaan
ada berpuluh lagi kes yang madey akan di dakwa

kalau pakatan ambil alih kerajaan
kita kan enjoy the menjoy
melihat madey di heret
ke mahkamah
kah kah kah





MAHATHIR HADIR SESI TEMU BUAL BERSAMA PEGUAM DALAM KES LIONH SIK
- meloya

Mahathir Mohamad hari ini menghadiri sesi temu bual bersama peguam yang mewakili bekas Menteri Pengangkutan, Dr. Ling Liong Sik yang didakwa atas pertuduhan menipu kerajaan Malaysia.

Mahathir tiba di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur pada sebelah pagi sebelum menyertai sesi temu bual tersebut yang berlangsung selama dua jam.

Pada 9 Mac lalu, bekas Presiden MCA itu diperintahkan oleh Mahkamah Tinggi di sini membela diri atas pertuduhan menipu kerajaan Malaysia berhubung pembelian tanah seluas 335.8 hektar milik Kuala Dimensi Sdn. Bhd. (KDSB) di Pulau Indah, Klang.

Hakim Datuk Ahmadi Asnawi membuat keputusan tersebut selepas mendapati wujud kes prima facie yang perlu dijawab oleh Liong Sik, 69, pada akhir kes pendakwaan.


ini berita sebenar:

LAWYERS GRILL MAHATHIR OVER PKFZ - mkini

Mahathir Mohamad was interviewed by lawyers this morning in relation to cheating charges faced by former transport minister Dr Ling Liong Sik over the Port Klang Free Zone (PKFZ) scandal.

Mahathir was interviewed for almost two hours at the Kuala Lumpur Court Complex, said a source close to the case, on the condition of anonymity.

Ling was ordered to enter his defence on March 9 by High Court judge Ahmadi Asnawi as the prosecution had established a prima facie case against the 69-year-old former MCA president, of cheating the federal government in 2002.

His defence team had earlier requested Prime Minister Najib Abdul Razak and his predecessors Mahathir and Abdullah Ahmad Badawi as possible witnesses to prepare for Ling's defence.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

temu-bual ayat sedap :) buat makcik pakcik yang tak pernah pi makamah ni kira macam borak-borak biasa hehehe..

Buat siapa yang pernah pi court/mahkamah ni soal-jawab jadi saksi bagi pendakwaan kess.. :D

Tapi bagi pakcik makcik yang masih boleh berfikir.. Kalau nak temubual borak-borak pi kedai kopi ajer la takyah pi mahkamah.. kah kah kah.. Best ke berborak dalam mahkamah.. :D

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah...

Tanpa Nama berkata...

Mahathir நீதிமன்றத்திற்கு கொண்டு .. ayoyooo kadawalei pundek மயக்கமாக-மயக்கமாக சொல்ல வேண்டும் அல்லது அவள் மறந்துவிட்டேன் என்று

Non-Governmental Individual berkata...

kah kah kah ! buto lah!!! temu bual untuk apa? kalau bukan jadi saksi! kalau dijemput jadi ORANG KENA TUDUH? macam mana melayau nak lapor ya? kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

கடவுள் அவரை சபித்து மற்றும் அவருக்கு ஆதரவு. long live semi value.

Tanpa Nama berkata...

betul, diorang sendiri buat, pastu ada alasan nak sekat internet.

Tanpa Nama berkata...

pukimamak
pergi mahkamah buat apa
nak jual lendir ke

Tanpa Nama berkata...

ulasan sempoi....
kah...kah....kah

Tanpa Nama berkata...

dh tua sian lak tp x taubat2 ..jahatny mcm dulu gak. Mkn tua mkn sial ..ni hukum x yah bwk kt makamah..x guna Bab otak kotor mcm tahi.hati busuk ..agak2 anak haram ni. Hahaha.mmg pelir btl mamak cibai ni.. Hukum je terus x yah dakwa dakwi lg. Biar Hukuman yg pling ngeri. Hahaha,