Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 Mei 2012

SATU LAGI KESAH POLIS PENCEN





KOMENTAR TUKAR TIUB


satu lagi kesah polis pencen
sebagai tradisi polis pencen
sah mengikut tradisi polis pencen
lepas pencen baru ada kesedran
lepas pencen baru bnak cakap
lepas pencen baru sedar ada towkay lendir
lepas pencen baru tahu nak beritahu ada along beli politikus
lepas pencen barui timbulkan ajenda baik

masa berkuasa kenapa senyap
masa ada power kenapa tak tangkap
masa jadi polis kenapa tak buat laporan

ini samalah saperti yeop di ipoh
27 tahun bersama gerombolan
bila tak dapt kontrek pasir
tetiba ada kesedaran
tertiba melaung : hidup dap
selama 26 tahun 331 hari tak sedar sedar

fenomena ini dipanggil oleh tukar tiub sebagai
fenomena polis pencen!


MARLON BIN HAJI BRANDO





BEKAS IGP : ADA ORANG POLITIK MARAH REZEKI DISEKAT
- mkini


WAWANCARA Mantan Ketua Polis Negara, Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap "serius."

Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor.

Ini kerana beliau tidak percaya kepada konsep "menggunakan penjenayah untuk mengawal penjenayah lain," seperti digambarkan dalam filem Godfather yang menceritakan hubungan kongsi gelap dan pasukan polis.


layari sekarang untuk musik punk rock:






10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sang Buaya tidak mengaku makan bangkai, cuma hidu aje

Tanpa Nama berkata...

lancau laa musa.

Tanpa Nama berkata...

musa si pengangkat tilam

Tanpa Nama berkata...

musang dah pencen cari ayam....
kah....kah....kah......
musa lu cibai la....

Tanpa Nama berkata...

polis pencen x menarik lagsung.. Tukar yg ganas n lojik kit. Wa taruk, POLIS BACIN.. Bkn pencen bab Kencing je tau smua bacin2 ni x guna . X de lancau . Mcm sial haramjadh.. Dh nk mampus x dpt kontrk br nk taubat. Semua brlakon baik. Wwhoittpuii.

Tanpa Nama berkata...

musa ni dah berkali-kali memberi ingatan kepada orang-orang politik tak kira pihak kerajaan atau pembangkang. masa kepimpinan dialah banyak kegiatan haram diambil tindakan dan penjenayah diberkas tetapi orang-orang politik termasuk pembangkang marah sehinggakan wakil rakyat pembangkang marah polis membentras pelacur cina dan sindiket pelacuran. orang macam hangpa semualah yang merosakkan negara.

Tanpa Nama berkata...

tuan, bila lagi nak buat kempen counter culture menentang SINDROM POLIS PENCEN.

tolonglah tuan, populis bangsat opportunist keparat sedang mencari jalan selamat!

telah timbul muka-muka talam ini, yg ingin selamatkan diri jika Pakatan menang.

jikalau Pakatan menang, mereka akan berbondong-bondong menyokong Pakatan.

maka, segala kisah lalu, kisah kasih rasuah, kisah jilat menjilat UMNO, kisah bawah meja, kisah amoi import, kisah keluh kesah semua akan lenyap!

tolong lah tuan!

panglima selatan berkata...

anak lebai alif-ba-ta ni bro...

kampong lad berkata...

masa berkuasa sebok mengumpul 'harta rampasan perang' dah pencen 'korek harta karun'

qaseh bonda berkata...

Ada lagi kesah kelab umno pesara kanan kerajaan dok buat kerja mengampu tak pasal2.

Dok tak dok hantar kad ucap selamat sejahtera kat semua pesara 1Malaysia tak kira yg hidup maupun dah mati termasuk mak saya yg dah lama tiada.

Kirim salam pada presiden kelab che aseh che mat yg tak penat2 mengipas dari zaman kerja sampai dah bersara.

Kad2 tu semua sudah dibakul sampah termasuklah jugaklah umno yg akan dikuburkan tidak lama saja lagi.