Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 11 Mei 2012

MARI TURUN BERDEMO LAGI




AMPOHKAN POLITIK JALAN RAYA





KOMENTAR TUKAR TIUB

ini berita baik
ini satu lagi bukti
bahawa demo telah menjadi budaya politik kita

dahulu madey berkata demo ini bukan buaday kita
hari ini turun ke jalan raya
hari ini mengangkat sepanduk
hari ini merentang sepanduk
hari ini melaungkan semboyan melawan
telah menjadi budaya politik malaysia

syabas!

ini penting kerana
jika pru13 ini gerombolan menang
dengan cara menipu orang ramai
telah tahu untuk berdemo

ini penting kerana
jika pru13 ini gerombolan
menang dengan undi mat bangla
menang dengan undi mat indon
menang dengan undi mat myamar

maka orang ramai telah tahu
apa yang wajib dilakukan

kita tak perlu bersih 4
kita tak perlu tunggu bersih 4


MARI TURUN BERDEMO LAGI





DEMO 13 MEI TUNTUT MANSUH TOL BATU TIGA , SG RASAU - mkini

Pakatan Rakyat Selangor mahu menjadikan 13 Mei ini sebagai "tarikh pepaduan" pelbagai kaum dan agama dengan menganjurkan perhimpunan menuntut pemansuhan tol di Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau.

Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad berkata, sebelum ini tarikh tersebut diperingati sebagai "hari perkauman dan perpecahan" rakyat di negara ini.

"Sehubungan itu kita nak ingatkan (tarikh itu) sebagai hari perpaduan dan kesatuan rakyat iaitu kita menuntut supaya tol tersebut dimansuhkan," tambahnya.

Walaupun menuntut pemansuhan dua tol itu, perhimpunan mereka hanya diadakan di Tol Batu Tiga.

Bercakap dalam sidang media di Shah Alam pagi ini, Khalid berkata pemansuhan tol itu merupakan janji Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum 2008 dan pihaknya bertujuan memberikan tekanan kepada Pusat bagi memansuhkannnya.


hanya radio bangsar utama melaporkan demo:

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/

http://www.radiobangsarutama.blogspot.com/




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tau nak free je kaum AMBIGA LGBT, kaum PAS, kaum PKR & kaum DAPigs! Pastu marah bila orang melayu ada Payung Agong.. Piiiraaah!! Melayu mudah lupa

Tanpa Nama berkata...

Cabut LINTAH DARAT dari sistem ekonomi Malaysia.
Hapuskan semua tol dan pastikan semua lebuhraya ada bas percuma keapda rakyat.
Hapuskan kosep jual harta rakyat termasuk FELDA dan agensi kerajaan.
Pulangkan kembali syarikat air kepada kerajaan negeri.

Pro_Pembaharuan berkata...

UMNO pun buat demo... tak pasti... tapi KL jammed teruk!

Kalau lah betul,
dengar-dengar dekat 200 biji bas masuk KL... amboihhh...

200 X 50 orang satu bas (termasuk berdiri) = 10 000 orang...

nanti mesti Utusan cakap 1 000 000 orang datang... TV3 1.25 juta, RTM 15 juta yang hadir...

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah kelaka la lu. umno 66 tahun. dari jauh nampak 6 macam 0. 00. mmg nak bungkus umno nih.

Tanpa Nama berkata...

LU sham dah berapa banyak jalan lu dah buat,berapa ribu sekolah lu dah bikin dan dah berapa banyak hospital lu dah dirikan cakap aje berdegar-degar tapi satu jasa habuk pun takdak.

Tanpa Nama berkata...

dan orang ramai akan pergi berdemo ke rumah-rumah menteri2 yg rasuah dan adun2 dan mp2 yg menang dengan secara tipu...
terima kasih perkecut yg mengajar cara2 berdemo di hadapan rumah orang yang hendak kita bantah!!!
jadi di setiap tempat, di seluruh negara, bersiap ke rumah wakil2 menang tipu...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama jangan nak kait2kan LGBT pd isu jalanraya swasta...pada isu rasuah...pd isu perkauman bodoh kau tu..pd isu pecah amanah ....

kita tau siapa LBGT sebanar dan di mana mereka berpayung
kerismudinn
ajaleena jantan
.......
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

udahlah tuu..bersaralahh..rakyat dah benci/ rakyat dah tak suka/ rakyat dah menyampah/ umporno bersaralah/ sebelum engkau dikuburkan ke dalam tong sampah sejarah dengan cara yg paling hina,
barulah kau tahu umporno erti
DULU, KINI DAN SELAMA2NYA
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHAKAHAKAH